Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation

MotoKiller.pl

Pokaż menu
Szukaj

Coś więcej o mocy silnika

by ProjectGranTurismo
Zobacz następny
Dodaj nowy komentarz
avatar Bradomfast
3 3

No i znów brak odpowiedzi, dobrze iż coś na ten temat wiem i jakoś sobie w głowie układam, raczej wiedzę mam, czas ją tylko oszlifować z błędów :). Ja akurat jestem zwolennikiem momentu i dużej pojemności silnika,chwała za Amerykańskie V8. Dzięki ich charakterystyce te silniki pod górą tak szybko nie puchną, a opony możemy utylizować bez obawy iż korba nam bokiem wyleci, duży silnik to zdrowszy i mniej wysilony silnik. Gdy inne pojazdy z niższym momentem powoli zwalniają, jadąc pod górę i wajchą od zmiany biegów trzeba machać niczym rajdowiec, to w BigBlock wystarczy musnąć pedałem gazu i obejdzie się bez ćwiczeń na sprawność ruchową. Co idzie dalej czemu jestem za momentem obrotowym, że tak bardzo wolę go od ilości koni, to iż im prędzej jedziemy tym samochód po przez opór powietrza staje się tak jakby cięższy a im więcej momentu tym po prostu prędkość się utrzyma a pojazd burzy ściany powietrza niczym taran, na cóż aerodynamika, większy silnik dajcie a nie wywalanie kasy na badania na tle aerodynamiki! Co już nie raz udowodnił Jeremy Clarkson ścigając się z kolegami, gdy inni wybierali stosunek moc/masa lub aerodynamika to wywrzeszczane z ust Jeremiego słowo Power! Zawsze wygrywało z jego kolegami po fachu. Duży wpływ jak pojazd będzie się zachowywał to dobranie idealnej skrzyni biegów jak i wielkości kół pod charakterystykę silnika. W HEMI nie sprawdzą się krótkie przełożenia, raz iż pojazd będzie się wolno rozpędzał gdyż V8 nie jest zbyt ruchliwym silnikiem i dłuższe przełożenia szybciej budę wystrzelą do przodu o tyle nie sprawdzą się długie przełożenia w japońskich silnikach, one wolą się szybciej kręcić i mieć mniej momentu a więcej kucyków, przy długiej skrzyni po prostu się zesrają :P, lecz jako iż japońce są żwawymi silnikami do tego wysoko kręcącymi się, to zarąbistym rozwiązaniem będzie zastosowanie krótkich biegów. Lecz w efekcie końcowym czy mamy duży moment i dłuższe przełożenia czy niski moment i krótkie przełożenia to w zasadzie na to samo wychodzi. Gdyż nie liczy się to w jaki silnik woli przenosić całą tonę na raz(wysoki moment) czy zap**rdalać jak chomik w kołowrotku i tonę przenosić sobie po kawałku(niski moment). Są to dwa różne sposoby lecz dzięki dobrze dobranej skrzyni i wielkości koła w efekcie w osobówce na jedno wyjdzie gdyż liczy się moment który jest przekazany z kół na jezdnię a to w jaki sposób się odbędzie czy za pomocą wielkiego młota czy szlifierki nie ma znaczenia. Liczy się to co jest na kołach. Chociaż ja nie lubię wirówek pod maską nie dość iż wyje to zawsze jest obawa iż silnik taki odleci niczym odrzutowiec wypluwając wszystkie swoje części no i zużycie samego silnika jest większa gdyż każdy element wykonuje dwu czy trzy krotne więcej obrotów, co za tym idzie, w szybszym tempie materiał się zdziera, jak i wytwarza więcej ciepła. Długo nie potrzyma taki silnik, co ładnie udowodnił Wankel, ze swoją totalnie badziewną turbo wirówką, nawet konstrukcja silnika jest przekombinowana i wypluwa olej wraz z paliwem zamiast to porządnie spalić:P.

Odpowiedz
avatar ProjectGranTurismo
0 0

Dzięki za obie odpowiedzi ! @Kuba Modzelewski: Ciężko jest dziś każdemu dogodzić :) jedni uważają, że to co piszę to banały, dla innych jest to jakaś nowość i ciekawy materiał. Pewnie da się prościej, albo w drugą stronę - więcej. Staram się to jakoś zrównoważyć i rozdzielić na różne materiały ;) Zawsze pamiętam o przykładzie z ogniskiem (na skraju lasu), jednak z pewnych względów nie umieściłem go tutaj. Obiecuje, że w następnych materiałach pewne rzeczy zostaną lepiej wytłumaczone, ale póki co takie było zamierzenie :D Dzięki za merytoryczną odpowiedź ! @Bradomfast: Trochę więcej napisałem na temat moc vs moment obrotowy w pierwszym materiale. Staram się raczej bazować na teorii i ewentualnie mówić jak przekłada się to na praktykę, bo jak sam wiesz ile ludzi tyle opinii i tyle gustów - a o tym jak wiadomo się nie dyskutuje :) Postaram się trochę rozwinąć temat, który wyprzedziłeś w kolejnych "wykładach", a tymczasem dzięki za odpowiedź ;) !

Odpowiedz
Udostępnij