Co on ma w tej skrzyni biegów kostkę Rubika?
Jak dla mnie wyglądało to na zmianę napędu z jednej osi na więcej równocześnie ze zmianami biegów, inne wytłumaczenie mi nie przychodzi od głowy
Ojciec ma ciągnik Deutz DZ 110 i tam jest skrzynia 5. Reduktor na 4 przełożenia (polowe, szosowe, wsteczny i "półbiegi") razem 20 przełożeń plus dołączanie przedniego napędu.
Ojciec ma ciągnik Deutz DZ 110 i tam jest skrzynia 5. Reduktor na 4 przełożenia (polowe, szosowe, wsteczny i "półbiegi") razem 20 przełożeń plus dołączanie przedniego napędu.
Z mojej obserwacji wynika że na każdą pozycję czarnej wajchy po prawej przypadają trzy pozycje wajchy po lewej. Podejrzewam że nie trzeba wbijać wszystkich po kolei jak to bywa w ciężarówkach. Szło by się wyuczyć, ale jazda po mieście to pewnie masakra :D
Co on ma w tej skrzyni biegów kostkę Rubika? Jak dla mnie wyglądało to na zmianę napędu z jednej osi na więcej równocześnie ze zmianami biegów, inne wytłumaczenie mi nie przychodzi od głowy
Odpowiedz@Borsucjusz: Strzelam że to są pełne biegi z połówkami. Amerykańce chyba lubili sobie życie utrudniać takimi wynalazkami.
Odpowiedz@Borsucjusz: to jest Mack B61 z 1964 roku ;) i w tamtych czasach dziwne skrzynie robili, ta skrzynia ma aż 15 przełożeń
OdpowiedzOjciec ma ciągnik Deutz DZ 110 i tam jest skrzynia 5. Reduktor na 4 przełożenia (polowe, szosowe, wsteczny i "półbiegi") razem 20 przełożeń plus dołączanie przedniego napędu.
OdpowiedzOjciec ma ciągnik Deutz DZ 110 i tam jest skrzynia 5. Reduktor na 4 przełożenia (polowe, szosowe, wsteczny i "półbiegi") razem 20 przełożeń plus dołączanie przedniego napędu.
OdpowiedzWeź tu zredukuj bieg.
OdpowiedzZ mojej obserwacji wynika że na każdą pozycję czarnej wajchy po prawej przypadają trzy pozycje wajchy po lewej. Podejrzewam że nie trzeba wbijać wszystkich po kolei jak to bywa w ciężarówkach. Szło by się wyuczyć, ale jazda po mieście to pewnie masakra :D
Odpowiedz