Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation

MotoKiller.pl

Pokaż menu
Szukaj

Pocket Rocket - Toyota Starlet

Ostatnia generacja raczej mało popularnego w Polsce hatchbacka Toyoty. Samochód ten ma dwa oblicza, z jednej strony od kilkudziesięciu lat to jeden z najbardziej niezawodnych modeli w historii wg wszelkich instytucji zajmujących się badaniami awaryjności samochodów, a z drugiej strony to tzw. pocket rocket. O ile pierwsza strona jest dobrze znana w Polsce, o tyle druga strona jest niestety egzotykiem. Wersja z silnikiem 4E-FTE czyli 1.3 turbo o mocy 135 KM, jest oznaczona jako Glanza V (EP91), sprzedawana była jedynie z kierownicą po prawej stronie. Być może 1.3 turbo 135 KM nie brzmi dzisiaj ekscytująco, ale ten samochód ma masę jedynie nieco ponad 900 kg, co oczywiście przekłada się na lepsze osiągi niż np. dzisiejsze doładowane hatchbacki z podobnymi silnikami i mocami. Poza Japonią, największe skupiska miłośników i właścicieli doładowanych Starlet, znajdują się w Irlandii oraz Wielkiej Brytanii, od kilkudziesięciu lat powstaje tam wiele ciekawych projektów, ponieważ tak jak niemal każdy co najmniej usportowiony japoniec szczególnie z lat 90, ma dobry potencjał na modyfikację, dzięki czemu cały czas cieszy się popularnością w pewnych miejscach na świecie, a w internecie jest kopalnia wiedzy na temat modyfikacji tego samochodu. Zdrowy, seryjny silnik oraz fabryczne turbo, wytrzymają około 200 KM. Po wymianie między innymi turbo, pozostając przy fabrycznych wnętrznościach zdrowego silnika, można uzyskać około 250 KM. Później czeka już zakuwanie i wydawanie grubej kasy. Starlet EP91 o mocy 230-260 KM na wyścigi drag, robi 1/4 mili w około 13.5 sekundy. Typowy, podstawowy projekt Starlet EP91 na ulicę i tor wyścigowy, o mocy 180-200 KM i momencie obrotowym 200-230 Nm, robi pierwszą setkę w około 6 - 6.5 sekundy, wystarczy na bardzo sprawne przemieszczanie się, okazjonalne kille oraz przyjemne upalanie na torach wyścigowych.Poniżej trochę danych z przykładowego projektu EP91 (z serwisu speednation.tv), o mocy 185 KM, z przeznaczeniem na ulicę i tor wyścigowy:0-60 km/h: 3,62 s0-100 km/h: 6,69 s0-160 km/h: 16,20 s80-110 km/h: 3,28 (na trzecim biegu)1/4 mili: 15,1 s @ 153 km/h
by staryjaponiec
Zobacz następny
Dodaj nowy komentarz
avatar Majozen
0 0

Moja żona, jeszcze zanim wzięliśmy ślub, miała Starlet z '98 roku, 1.3 bez turbo, bodajże 75KM. Samochód mimo mocy raczej niewielkiej naprawdę dawał sobie radę.

Odpowiedz
avatar RX_Love
0 0

ahh Glanza V widziałem taką jak byłem w UK genialnie się to odpychało :) gusta gustami ale uważam że przód Glanzy jest świetny, natomiast tył w tych Toykach nigdy mi się nie podobał :/

Odpowiedz
avatar Norbi1995
0 0

Od dwóch lat jeźdze corolla z 95r z 4e-fe zostawioną mi "w spadku" i od dawna marzy mi sie wersja turbo... The Ultimate Sleeper <3

Odpowiedz
avatar Snupi
0 0

@Norbi1995: 4E-FTE jest do zrobienia ;) Kwestia tylko czy warto, jednak E10 waży trochę więcej niż Starlet ;)

Odpowiedz
avatar mefix17
0 0

Trochę wygląda jak "Cienias" z frontem od Subaru XDD Ciężko to nazwać małym czortopchajem, skoro sam diabeł go napędza XDD

Odpowiedz
avatar kubabp
0 0

Znajomy włożył do Starlet motor z Glanzy. Podkręcona na 180KM dmuchał takie auta jak BMW E60 540i, Audi S4 B5, Porsche Panamera 3.6. Genialny samochodzik.

Odpowiedz
Udostępnij