Ford wprowadza w linii Mondeo/Fusion technologię "przeskakiwania" nad dziurami!
Jak to działa? W dolnej części przedniego zderzaka znajduje się 12 czujników, które analizują stan nawierzchni co 2 milisekundy. Jeśli system wykryje obecność dziury, wysyłany jest sygnał do aktywnego zawieszenia, aby usztywniło amortyzator. Dzięki temu koło nie wpada w nią, a unosi się nad nią!
Ciekawe czy działa to na tyle szybko żeby przeskakiwać nad wszystkimi dziurami. Poza tym problemem nie są tylko dziury, ale też łatki, które wystają ponad powierzchnię. Kolejna sprawa to jak zachowa się to zawieszenie na koleinach? I ostatnia, że przy obciążeniu tego systemu naszymi perełkami on po prostu zgłupieje i przestanie działać, tak podejrzewam.
@serekczek55: Ja bym się bał, że system zgłupieje i całkiem usztywni zawieszenie :P Ale w przypadku pojedynczych dziur czy studzienek kanalizacyjnych całkiem spoko opcja :P
A ja myślę, że ma to za zadanie wybierać dziury, a nie nierówności. Usztywnia amortyzator napotykając dziurę by w nią nie wpaść ale np. na kostce brukowej zostaje miękki bo przecież zawieszenie w samochodzie klasy średniej lub wyższej musi być komfortowe. Założenie ogólnie genialne, ciekawe jak się będzie miało do rzeczywistości :)
Na polskich drogach reanimacja takiego zawieszenia może stać się coroczną czynnością eksploatacyjną hehe. Za wschodnią granicą szczególnie powinni polubić tą technologię.
Ciekawe czy działa to na tyle szybko żeby przeskakiwać nad wszystkimi dziurami. Poza tym problemem nie są tylko dziury, ale też łatki, które wystają ponad powierzchnię. Kolejna sprawa to jak zachowa się to zawieszenie na koleinach? I ostatnia, że przy obciążeniu tego systemu naszymi perełkami on po prostu zgłupieje i przestanie działać, tak podejrzewam.
Odpowiedz@serekczek55: Ja bym się bał, że system zgłupieje i całkiem usztywni zawieszenie :P Ale w przypadku pojedynczych dziur czy studzienek kanalizacyjnych całkiem spoko opcja :P
OdpowiedzPo polskich drogach to on będzie latać.
OdpowiedzA ja myślę, że ma to za zadanie wybierać dziury, a nie nierówności. Usztywnia amortyzator napotykając dziurę by w nią nie wpaść ale np. na kostce brukowej zostaje miękki bo przecież zawieszenie w samochodzie klasy średniej lub wyższej musi być komfortowe. Założenie ogólnie genialne, ciekawe jak się będzie miało do rzeczywistości :)
OdpowiedzA zrobi tak? https://www.youtube.com/watch?v=ghUInp1JBRo ... pewnie dopiero za kilkanaście lat.
OdpowiedzNa polskich drogach reanimacja takiego zawieszenia może stać się coroczną czynnością eksploatacyjną hehe. Za wschodnią granicą szczególnie powinni polubić tą technologię.
OdpowiedzNie jestem do końca pewny, ale kilka lub kilkanaście lat temu widziałem filmik mercedesa, promujący takie rozwiązanie
Odpowiedzhttps://www.youtube.com/watch?v=eSi6J-QK1lw już kilka lat temu widziałem podobne rozwiązanie
OdpowiedzNo to w Polsce byłby sztywny cały czas
Odpowiedz