Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation

MotoKiller.pl

Pokaż menu
Szukaj

Moc vs Moment obrotowy

Pokrótce odpowiedziałem na postawione pytanie, skupiając się raczej na teorii, gdyż każdy z was wie najlepiej jaka charakterystyka odpowiada Wam najbardziej.
by ProjectGranTurismo
Zobacz następny
Dodaj nowy komentarz
avatar Rufffi
2 2

Ciekawe opracowanie tematu bez wrzucania niepotrzebnych definicji, których większość nie jest w stanie zrozumieć. Dobra robota ;)

Odpowiedz
avatar trec7
-1 1

@Rufffi: chłopie 21 wiek, a ty do tej pory nie słyszałeś nic o momencie obrotowym czy mocy?

Odpowiedz
avatar ProjectGranTurismo
0 0

@trec7: Może odpowiem jako autor materiału :) Wiele osób zapewne słyszała o nich, ale są ludzie, którzy być może chcieliby dowiedzieć się czegoś nowego w temacie. Ja wyszedłem z założenia, że jeżeli choć jedna osoba coś pozytywnego z tego wyniesie to warto zrobić taki materiał. PS. Ciężko na co dzień dyskutować z ludźmi, którzy naczytali się o zmiennych fazach rozrządu, "turbinach o zmiennej geometrii", bezpośrednim wtrysku i innych ciekawych systemach, najczęściej w internecie lub popularnych czasopismach motoryzacyjnych (nie otwierając nigdy żadnej poważnej literatury), które zupełnie nie znają teoretycznych podstaw pracy silnika spalinowego.

Odpowiedz
avatar Rufffi
0 0

Nie napisałem, że ja tego nie rozumiem, tylko że większość opracowań wygląda jak podręcznik do mechaniki. Moment siły to nie jest coś o czym większość ludzi ma jakiekolwiek pojęcie. "Na ramieniu o długości 1 metra, który połączony jest z wałem korbowym silnika, znajduje się ciężarek o masie 10 kg. Aby wał silnika mógł wykonywać ruch obrotowy musi osiągnąć moment obrotowy wynoszący 98.1 Nm". To przykładowa definicja i powiedz mi teraz czy jak zapytasz na ulicy przypadkowych ludzi to będziesz mieć pewność, że załapali o co chodzi. ProjectGranTurismo objaśnił to w sposób który każdy powinien zrozumieć i o to mi chodziło w komentarzu :)

Odpowiedz
avatar Charakterek
0 0

Watermark trochę mniej widoczny jednak poproszę...

Odpowiedz
avatar wolverine
0 0

Moc to jest to jak szybko uderzysz samochodem w ścianę, a moment obrotowy to jest to jak daleko pojedziesz ze ścianą ;)

Odpowiedz
avatar mag_magik_1
1 1

Moment obrotowy to wielkość młotka, obroty to ile razy na sekundę tym młotkiem uderzasz. Moc to iloczyn momentu i obrotów. Decyduje o tym jak szybko gwóźdź zostanie wbity. Ale jeżeli weźmiemy zbyt mały młotek to siła uderzenia będzie zbyt mała aby przezwyciężyć tarcie między gwoźdźiem, a deską w którą jest wbity. Możemy sobie nim wtedy uderzać jak szybko chcemy, a gwóźdź i tak się nie ruszy. Dlatego, jak słusznie zauważył autor, w ciężkich pojazdach stosujemy silniki zs z dużym momentem, a nie wysokoobrotowy silnik z małym momentem, ale podobną osiąganą mocą.

Odpowiedz
avatar felsongrube20
0 0

do wzoru moc podstawiamy w W czy kW czy KM

Odpowiedz
Udostępnij