W 1993 roku włoska firma tuningowa Orciari (czyt. Orcziari) zaprojektowała pakiet ospoilerowania do Poloneza Caro, pierwsze auta z pakietem pojawiły się w 1994 roku (na fakturze zakupu widniało dodatkowe ospoilerowanie). Jedni uważają je za szczyt kiczu inni za dość ładny pakiet zmieniający sylwetkę Poloneza.
W skład pakietu wchodziło: czteroczęściowa dokładka przednia, halogeny przednie o innym kształcie wraz z dodatkowymi mocowaniami, trzyczęściowa tylna dokładka, podwójne dokładki progowe i po listwie na każde drzwi, w przypadku Caro występował także dodatkowy spoiler umieszczony na pokrywie bagażnika.
Teoretycznie pakiet można było dokupić do każdego auta, w praktyce nie zawsze był on dostępny. Stylizacja występowała w dwóch wersjach wykończenia: czarnej i w kolorze nadwozia.
Orciari występowało praktycznie w większości mocno wyposażonych Polonezów wystawowych, ponadto zdobiło też prototyp FSO Atu z pierwszego zdjęcia, oraz pierwszą serię sprzedaży FSO Atu z 1996. Auta z tym pakietem miały bardzo bogate jak na owe czasy wyposażenie takie jak: elektrycznie opuszczane szyby w drzwiach przednich, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne, silnik 1,4 16V produkcji Rovera, specjalną szarą welurową tapicerkę wnętrza wraz z fotelami Inter Groclin Auto Standard, oraz specjalny, niestosowany nigdzie indziej kolor cytrynowy lakieru.
Orciari zniknęło z oferty z końcem 1996 roku. Do dziś przetrwało mało samochodów z oryginalnym pakietem, ponieważ chętnie trawiła je rdza kwitnąca pod dokładkami, inna sprawa to parkingowe obcierki i uderzenia o krawężniki.
Spotkałem kiedyś takie FSO Atu na full wypasie ;-) http://i.imgur.com/EihBmM2.jpg http://i.imgur.com/o7qKx2y.jpg
OdpowiedzAtu z Orciari jest jeszcze rzadziej spotykane niż Caro :)
Odpowiedz