@grybljan18: W turbo dieslu nie musi byc zadnych cisnien w wydechu, ta role spelnia turbo. Myslisz ze z jakiego powodu w wiekszosci ursusow za turbina jest tylko nierdzewna rura? :)
@lukasz2211:
@grybljan18:
...co za różnica jaki silnik diesel czy benzyna.
Pominięcie tłumików i swobodne usuwanie spalin zawsze odmuli silnik. U mnie samo wycięcie katalizatora sprawiło że auto stało się znacznie żwawsze a co mówić o pominięci całęgo wydechu..
@Cannabinol: Wycięcie kata pomaga tylko jak on już się do niczego nie nadaje. Jak wytniesz sprawny katalizator to nic ci to nie da, a nawet zaszkodzić może.
@serekczek55:
Hehe ostro u mnie zapchany nie był, ale skoro mówisz...to może i wspawam go na swoje miejsce, albo od razu ze dwa dam skoro tak fajnie one podnoszą moc! :D
Ludzie to jest najzwyklejszy w świecie Cut Out. W Polsce do dostania ez problemu ręczna wersja tego cuda za ok 200-300 zł. Wersja elektryczna jest dość bardzo powszechna w USA, ale z racji swojej awaryjności nie wiele osób decyduje się na zakup a wydatek to ok 350$.
@CamaroFanBoy: W razie kontroli to raczej nie pomoże :D Ale skoro mówisz że elektryczne są awaryjne, to może by tak zastąpić silniczek rozwiązaniem z hamulca ręcznego, linka i dźwigienka. Trochę zabawy ale może by coś takiego się sprawdziło.
Fantazja mnie czasami ponosi...
zależy jaka średnica, ale tak jest warte 300 zł.
http://www.magnaflow.com/products?partNumber=10785
Ściągane specjalnie z stanów, tyle kosztuje. Elektryczny po cłach vatach, przesyłkach wychodzi coś koło 1600-1800 zł :)
Szczerze mówiąc z jednym i drugim to trochę przesada jak dla mnie :/ Ten pierwszy można sklepać sobie w domu jeżeli ma się podstawowe narzędzia plus nie bawić się w skręcanie tylko żeby ktoś to ładnie pospawał. No drugi jak ktoś ma głowę do takich rzeczy też da radę i na pewno nie wyda na to takich pieniędzy.
@DuDzio: Mnie by było nawet szkoda kasy na gotowca wydać, konstrukcja tego cudactwa jest tak banalna iż wystarczy przejażdżka do castoramy po metalową przepustnicę czy klapkę do wentylacji i z allegro zakupić serwo elektryczne np. do arduino które za 9-20zł można wy haczyć, które będzie pociągać za drut od przepustnicy. Zabawy z tym jest na jakoś godzinę czy dwie :P. I zamiast wydawać grubo ponad tysiaka, można to zrobić za jakieś 30-60zł :P.
Nikt nie mówi, że to jest jakaś zaawansowana konstrukcja.
Z tym, że wy mówicie o zwykłej rurze, tutaj macie z stali nierdzewnej wykonane na prawdę dobrze (wiem bo miałem) i się nie rozsypało po 2 razach. Po za tym kto wam to każe przykręcam, nie znam żadnej osoby, która ma cut out'a przykręconego zamiast przyspawanego
Nie no z tym materiałem z Castoramy to trochę przesada bo to by nie wytrzymało. Rura z takiej blachy na wylocie komina nie wytrzymuje pół roku, a co dopiero przepustnica przy takiej temperaturze. Bo wątpię żeby w markecie dostał coś solidniejszego :P
@DuDzio: Lecz za taką niską cenę to pobawić się można i sprawdzić czy podoba się w naszym samochodzie taki efekt czy nie. Jeżeli ktoś lubi majsterkować i eksperymentować to nie widzę problemu.
Trzeba być kretynem żeby włączyć ten przelot w mieście albo nawet na zwykłych ulicach. Dźwięk kosiarki albo diesla spotęgowany do maximum brzmi beznadziejnie i szczególnie gdzieś gdzie jest tłoczno i wystarczająco głośno. Super jest posłuchać rasowego dźwięku V8 albo V6 w benzynie ewentualnie uturbionej 2.0. Ale nawet zażynany V6 w dieslu albo 1.5 z takim czymś tylko przeszkadza innym i brzmi beznadziejnie. Rozumiem żeby to na tor dac gdzie poprawi to osiągi auta ale nie na drogi publiczne
U mnie znajomi mieli takie w Camaro V8 i w mieście nie ma szans na otwartym przejechać nie zauważonym. Pierwszy lepszy patrol i masz po dowodzie (w teorii oczywiście).
Uwierz mi, że jest różnica i to bardzo zauważalna. Wiem co mówię z doświadczenia. Miałem Camaro z fau ósemką i bez tłumika chodził dużo dużo głośniej (powyżej 1.5k RPM nie dało się wysiedzieć w środku) niż z tłumikiem końcowym - tak też działa cut out.
Miałeś na myśli, po zjeździe z toru :) Nikt na przelocie nie będzie przecież jeździł po ulicach.
Odpowiedz@Snupi: :-)
OdpowiedzW ropowozie?!? Benzyna rozumiem,ale tutaj to raczej brak efektu.
Odpowiedz@lukasz2211: dokładnie,nie wspominając o tym że to coś może tylko pogorszyć moc i tak dalej,bo w wydechu też musi być określone ciśnienie
Odpowiedz@lukasz2211: Brak efektu? W dużym dieslu? tutaj słychać 6cio cylindrowego turbo diesla, chyba nie wiesz o czym piszesz :)
Odpowiedz@grybljan18: W turbo dieslu nie musi byc zadnych cisnien w wydechu, ta role spelnia turbo. Myslisz ze z jakiego powodu w wiekszosci ursusow za turbina jest tylko nierdzewna rura? :)
Odpowiedz@lukasz2211: @grybljan18: ...co za różnica jaki silnik diesel czy benzyna. Pominięcie tłumików i swobodne usuwanie spalin zawsze odmuli silnik. U mnie samo wycięcie katalizatora sprawiło że auto stało się znacznie żwawsze a co mówić o pominięci całęgo wydechu..
Odpowiedz@Cannabinol: Wycięcie kata pomaga tylko jak on już się do niczego nie nadaje. Jak wytniesz sprawny katalizator to nic ci to nie da, a nawet zaszkodzić może.
Odpowiedz@grybljan18Chyba Ci się silniki pomyliły, ciśnienie musi być w wydechu, ale w 2T ;)
Odpowiedz@serekczek55: Hehe ostro u mnie zapchany nie był, ale skoro mówisz...to może i wspawam go na swoje miejsce, albo od razu ze dwa dam skoro tak fajnie one podnoszą moc! :D
OdpowiedzKtoś mniej więcej jest w stanie określić co potrzebne będzie do wykonania takiej modyfikacji? :D
Odpowiedz@Murzyn: zobacz sobie na ebay'u lub aliexpres. nazywa sie to "cut out"
OdpowiedzEj. To w sumie nie jest trudne do wykonania. Chyba zaprzestanę poszukiwań końcowego tłumika xD Bardzo to słychać z większej odległości?
OdpowiedzZmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 11 lutego 2016 o 11:50
Ludzie to jest najzwyklejszy w świecie Cut Out. W Polsce do dostania ez problemu ręczna wersja tego cuda za ok 200-300 zł. Wersja elektryczna jest dość bardzo powszechna w USA, ale z racji swojej awaryjności nie wiele osób decyduje się na zakup a wydatek to ok 350$.
Odpowiedz@CamaroFanBoy: Ręczna w sensie że muszę wleźć pod samochód żeby sobie to przestawić tak?
OdpowiedzNie tyle wejść pod co się schylić i odkręcić ręcznie 3 motylki, które trzymają klapę. https://www.etrailer.com/static/images/pics/M/F/MF10783_500.jpg Dokładnie coś takiego miałem ja.
Odpowiedz@CamaroFanBoy: i to jest warte 200-300 zł ?
Odpowiedz@CamaroFanBoy: W razie kontroli to raczej nie pomoże :D Ale skoro mówisz że elektryczne są awaryjne, to może by tak zastąpić silniczek rozwiązaniem z hamulca ręcznego, linka i dźwigienka. Trochę zabawy ale może by coś takiego się sprawdziło. Fantazja mnie czasami ponosi...
Odpowiedzzależy jaka średnica, ale tak jest warte 300 zł. http://www.magnaflow.com/products?partNumber=10785 Ściągane specjalnie z stanów, tyle kosztuje. Elektryczny po cłach vatach, przesyłkach wychodzi coś koło 1600-1800 zł :)
OdpowiedzSzczerze mówiąc z jednym i drugim to trochę przesada jak dla mnie :/ Ten pierwszy można sklepać sobie w domu jeżeli ma się podstawowe narzędzia plus nie bawić się w skręcanie tylko żeby ktoś to ładnie pospawał. No drugi jak ktoś ma głowę do takich rzeczy też da radę i na pewno nie wyda na to takich pieniędzy.
Odpowiedz@DuDzio: Mnie by było nawet szkoda kasy na gotowca wydać, konstrukcja tego cudactwa jest tak banalna iż wystarczy przejażdżka do castoramy po metalową przepustnicę czy klapkę do wentylacji i z allegro zakupić serwo elektryczne np. do arduino które za 9-20zł można wy haczyć, które będzie pociągać za drut od przepustnicy. Zabawy z tym jest na jakoś godzinę czy dwie :P. I zamiast wydawać grubo ponad tysiaka, można to zrobić za jakieś 30-60zł :P.
OdpowiedzNikt nie mówi, że to jest jakaś zaawansowana konstrukcja. Z tym, że wy mówicie o zwykłej rurze, tutaj macie z stali nierdzewnej wykonane na prawdę dobrze (wiem bo miałem) i się nie rozsypało po 2 razach. Po za tym kto wam to każe przykręcam, nie znam żadnej osoby, która ma cut out'a przykręconego zamiast przyspawanego
OdpowiedzNie no z tym materiałem z Castoramy to trochę przesada bo to by nie wytrzymało. Rura z takiej blachy na wylocie komina nie wytrzymuje pół roku, a co dopiero przepustnica przy takiej temperaturze. Bo wątpię żeby w markecie dostał coś solidniejszego :P
Odpowiedz@DuDzio: Lecz za taką niską cenę to pobawić się można i sprawdzić czy podoba się w naszym samochodzie taki efekt czy nie. Jeżeli ktoś lubi majsterkować i eksperymentować to nie widzę problemu.
OdpowiedzI na przeglądzie też żadnych "ale" nie bedzię?
Odpowiedz@Dymmek: Ja się dziwię jak ludzie piszą że na przeglądach się czepiają. Światła są? Są. To pieczątka, 80 zł i narka :D
Odpowiedz@DuDzio: No jeśli tak mówisz ;D
Odpowiedz@Dymmek: Zawsze można to spróbować ukryć pod jakąś osłoną, podobną do oryginalniej osłony tłumika :D
OdpowiedzA dlaczego ma być "ale" ? Dopóki masz zamknięty przyczepić się nie może. W razie czego można wcisnąć jakiś kit.
OdpowiedzW zaprzyjaźnionych zakładach przeglądowych nawet można i po samą pieczątkę pojechać bez badań :P. Lecz to już trzeba wiedzieć gdzie jechać :).
OdpowiedzTrzeba być kretynem żeby włączyć ten przelot w mieście albo nawet na zwykłych ulicach. Dźwięk kosiarki albo diesla spotęgowany do maximum brzmi beznadziejnie i szczególnie gdzieś gdzie jest tłoczno i wystarczająco głośno. Super jest posłuchać rasowego dźwięku V8 albo V6 w benzynie ewentualnie uturbionej 2.0. Ale nawet zażynany V6 w dieslu albo 1.5 z takim czymś tylko przeszkadza innym i brzmi beznadziejnie. Rozumiem żeby to na tor dac gdzie poprawi to osiągi auta ale nie na drogi publiczne
OdpowiedzU mnie znajomi mieli takie w Camaro V8 i w mieście nie ma szans na otwartym przejechać nie zauważonym. Pierwszy lepszy patrol i masz po dowodzie (w teorii oczywiście).
Odpowiedz@CamaroFanBoy: W V8 to ciężko stwierdzić. V8 samo w sobie jest głośne, bulgocze i ryczy, gdy przygadujesz takim HEMI to klatka piersiowa aż drży.
OdpowiedzUwierz mi, że jest różnica i to bardzo zauważalna. Wiem co mówię z doświadczenia. Miałem Camaro z fau ósemką i bez tłumika chodził dużo dużo głośniej (powyżej 1.5k RPM nie dało się wysiedzieć w środku) niż z tłumikiem końcowym - tak też działa cut out.
Odpowiedz