@Tomson2244: Poprawka. Jako pierwsza zmienne fazy rozrządu zastosowała Alfa Romeo, bodajże w modelu Spider z 85r. A jeśli się mylę, to niech mnie ktoś wyprowadzi z błędu. :D
@Patryk3300: Dokładnie tak jak piszesz. Próbowałem ostatnio poszukać co nieco o innych systemach jak właśnie w Alfie czy o Vanosie BMW. Fenomen Hondowskiego VTECa polega na dodatkowej krzywce między dwoma które uderzają o popychacz zaworowy. Zaś inne systemy mają hydrauliczny popychacz fazowy, który ustawia kąt pochylenia wałka, na którym są umieszczone krzywki bez tej dodatkowej najostrzejszej. Nie jestem jeszcze tego pewien do końca. Ale na razie taką tezę wysnułem.
@Tech: Podstawowa znajomość ang ;)
HONDA
-DOHC denotes that the engine uses VTEC for both intake and exhaust valves (since SOHC can only use VTEC on the intake valves)
-VTEC(Variable Valve Timing and Lift Electronic Control) denotes dual cam profiles which adjust lift and opening duration of both intake and exhaust valves.
-The "i" denotes that the engine uses VTC(Variable timing control) for the intake camshaft. This controls the overlap between the intake and exhaust valves. VTC can only alter the intake camshaft.
BMW
-Double Vanos allows the engine to adjust camshaft timing for both intake and exhaust valves' overlap.
-Valvetronic allows for variable valve lift.
-BMW does not seem to have anything that controls duration of the valve opening.
Zapomianłeś dodać ze Honda jako pierwsza zastosowała system zmiennych faz rozrządu i jako pierwsza zbudowała auto w całosci z aluminium mowa to o NSX
Odpowiedz@Tomson2244: Poprawka. Jako pierwsza zmienne fazy rozrządu zastosowała Alfa Romeo, bodajże w modelu Spider z 85r. A jeśli się mylę, to niech mnie ktoś wyprowadzi z błędu. :D
Odpowiedz@Patryk3300: Nie mylisz się! Alfa była pierwsza.
Odpowiedz@Patryk3300: Dokładnie tak jak piszesz. Próbowałem ostatnio poszukać co nieco o innych systemach jak właśnie w Alfie czy o Vanosie BMW. Fenomen Hondowskiego VTECa polega na dodatkowej krzywce między dwoma które uderzają o popychacz zaworowy. Zaś inne systemy mają hydrauliczny popychacz fazowy, który ustawia kąt pochylenia wałka, na którym są umieszczone krzywki bez tej dodatkowej najostrzejszej. Nie jestem jeszcze tego pewien do końca. Ale na razie taką tezę wysnułem.
Odpowiedz@Tech: Podstawowa znajomość ang ;) HONDA -DOHC denotes that the engine uses VTEC for both intake and exhaust valves (since SOHC can only use VTEC on the intake valves) -VTEC(Variable Valve Timing and Lift Electronic Control) denotes dual cam profiles which adjust lift and opening duration of both intake and exhaust valves. -The "i" denotes that the engine uses VTC(Variable timing control) for the intake camshaft. This controls the overlap between the intake and exhaust valves. VTC can only alter the intake camshaft. BMW -Double Vanos allows the engine to adjust camshaft timing for both intake and exhaust valves' overlap. -Valvetronic allows for variable valve lift. -BMW does not seem to have anything that controls duration of the valve opening.
OdpowiedzSystem SOHC czy DOHC VTEC znam. Ale jak to jest z tym Vanosem, tam cały wałek zmienia swoje położenie?
Odpowiedz@Patryk3300 a nie przypadkiem fiat?
OdpowiedzTakich trochę SUVem był Golf Country i robili go szybciej
Odpowiedz