Jest mniejsza powierzchnia odprowadzania ciepła i powietrze wolniej płynie przy wypolerowanej powierzchni niż przy lekko chropowatej, ale chyba jest za mała różnica by było to w jakikolwiek sposób zauważalne.
Jestes pewien? Mi sie wydaje, ze przy wypolerowanej powierzchni powietrze leci szybciej. Chocby po to poleruje sie kanaly dolotowe, wydechowe, robi porting.
@flatron: chyba odwrotnie. Powietrze opłynie szybciej i z mniejszymi zawirowaniami powierzchnię gładką niż chropowatą... Ale na takiej powierzchni i przy prędkościach rozwijanych przez Ogara ma to pomijalny wpływ. :) pytanie jak często trzeba będzie poprawiać polerowane elementy które się nagrzewają.
@cukiernick:
@flatron: Nieprawda. Potwierdzone info na podstawie doświadczenia na polibudzie dowiedziane się od jednego z członków ekipy budującej bolid formuły student. Wypolerowana powierzchnia można powiedzieć przysysa powietrze do siebie, lekko chropowata tego nie robi, a zawirowania nie są aż tak duże by spowalniały przepływ.
Ale inną kwestia jest to, że wypolerowa y przedmiot ma mniejszą powierzchnię przez którą oddaje ciepło, ale to też są małe wartości i myślę, że ważniejszymi kwestiami są tu odpowiedni przepływ i zawirowania powietrza ;)
Jest mniejsza powierzchnia odprowadzania ciepła i powietrze wolniej płynie przy wypolerowanej powierzchni niż przy lekko chropowatej, ale chyba jest za mała różnica by było to w jakikolwiek sposób zauważalne.
OdpowiedzJestes pewien? Mi sie wydaje, ze przy wypolerowanej powierzchni powietrze leci szybciej. Chocby po to poleruje sie kanaly dolotowe, wydechowe, robi porting.
Odpowiedz@flatron: chyba odwrotnie. Powietrze opłynie szybciej i z mniejszymi zawirowaniami powierzchnię gładką niż chropowatą... Ale na takiej powierzchni i przy prędkościach rozwijanych przez Ogara ma to pomijalny wpływ. :) pytanie jak często trzeba będzie poprawiać polerowane elementy które się nagrzewają.
Odpowiedz@cukiernick: @flatron: Nieprawda. Potwierdzone info na podstawie doświadczenia na polibudzie dowiedziane się od jednego z członków ekipy budującej bolid formuły student. Wypolerowana powierzchnia można powiedzieć przysysa powietrze do siebie, lekko chropowata tego nie robi, a zawirowania nie są aż tak duże by spowalniały przepływ.
OdpowiedzAle inną kwestia jest to, że wypolerowa y przedmiot ma mniejszą powierzchnię przez którą oddaje ciepło, ale to też są małe wartości i myślę, że ważniejszymi kwestiami są tu odpowiedni przepływ i zawirowania powietrza ;)
OdpowiedzCzym polerowałeś? Jak udało Ci się tak doładnie gaznik przepolerować ?
Odpowiedz