Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation

MotoKiller.pl

Pokaż menu
Szukaj

Honda Accord JTCC CD6

Honda Accord 5 generacji zastąpiła Honde Civic Ferio EG9 w JTCC w 1996 roku. Bazą była Honda Accord CD6. Klasyka gatunku z tamtych lat ze stajni Hondy, typowy samochód FF. W tym materiale niestety nie znalazłem żadnego większego info jak przy temacie JACSS EG6. Będą dwa przykłady Hondy Accord, Castrol Mugen oraz JACCS. Oba nadwozia mają wagę w granicach 970-1000 kilogramów. Każde z nich używa fabrycznych elementów nadwozia. Nowością były regulowane skrzydła z tyłu oraz poszerzenia przednich błotników. Accord został wybrany ze względu na długą i smukłą sylwetkę. Jak widzimy na zdjęciach JACCS został nisko posadzony na 19 calowych felgach na oponach Michelin. Castrol CD6 miał ten sam rozmiar felg, opony Bridgestone Potenza. Nowością w JTCC była możliwość montowania pewnych elementów z włókna węglowego. Niestety nie wiem jakich. Dźwignia zmiany biegów była bliżej kierowcy, nowością był także cyfrowy obrotomierz. Oba samochody posiadały 6cio biegową sekwencyjną skrzynię biegów. Konstrukcja tej skrzyni pozwala zmieniać biegi bez użycia sprzęgła. W Civicu Ferio STP EG9 z poprzednich lat także była taka skrzynia. Pojemność silnika nie mogła przekraczać 2000c, a jak wiemy w Hondach Accord topowym silnikiem był H22A. Oba samochody korzystają z bloku H22 jednak pojemność została zmniejszona do 1995cc. Silnik dostał oznaczenie F20B. Silniki oczywiście przeszły tuning np. zwiększony stopień sprężania, wynosił 14. Zmodyfikowany układ zapłonowy, lekkie tłoki wysokiej wytrzymałości. Wałki rozrządu, wał korbowy, pierścienie tłokowe, wszystko zostało zmodyfikowane.Ciekawostką jest odwrócenie głowicy o 180 stopni w JACSS CD6. Rozmiar tłoka 88mm, skok 82mm. JACCS osiągał moc 300 koni mechanicznych natomiast Castrol 310 koni. Oba przy 8,500rpm, silniki oczywiście NA. Moment obrotowy nie został podany, jednak myślę że w granicach 250nm. Accord CD6 zwyciężał w 1996 i 1997 roku. Jego rywalami byli np. Opel Vectra A, Primera P11, BMW E36, Toyota Chaser JZX100. Na koniec dwa filmiki. Pierwszy JACSS Accord time attack na torze Tsukuba a drugi z muzeum Hondy z małym bonusem.
by konto usunięte
Zobacz następny
Dodaj nowy komentarz
Udostępnij