Jako iż jest tam element obracający, zużycie tego będzie szybsze od tradycyjnego rozrządu, szybciej taki układ utraci szczelność i silnik taki będzie tak samo lipny jak wankiel. Sam wymyśliłem podobny układ, dupy nie urywało. Spójrzcie jaki ten mechanizm jest duży, pełno kół zębatych będzie to wyło a są tam tylko 2 gary. Teraz Upchać to w R6 czy V8 to silnik będzie bardzo dużo zajmować miejsca, zaleta taka iż mógłby być płaski. Lecz przenoszenie napędu za pomocą kół zębatych mnie nie przekonuje. Wał korbowy wydaje się być trwalszy. Przy mocach 250km plus zęby się zmielą podczas przekazywania napędu na skrzynię.
@Bradomfast: A zęby w skrzyni biegów się mielą przy mocach rzędu 1000KM ??
Wszystko zależy od ich odpowiedniego zaprojektowania ;)
Ba!! odpadają ci tutaj wszelkie problemy z rozciągającym się łańcuchem albo pękającym paskiem rozrządu oraz wszystkimi elementami odpowiadającymi za prawidłową pracę tego elementu
Dobre koło zębate naprawdę ciężko zniszczyć ;D
Odpowiedz
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
1 grudnia 2015 o 22:40
katowe kola zebate wytrzymaja i bd ciche, nie mozna tez myslec tradycyjnie o r6 czy v8, co najwyzej porownalbym to do boxera, przez to ze jest plaski. mamy tu do tego niezalezny moment z kazdego garnka, w tradycyjnym silniku wszystko idzie na wal, wiec nie ma problemu z synchronizacja i odbiorem momentu. przypuszczam, ze tradycyjny rozrzad mniej odbiera dynamiki, niz to wszystko bd wazyc, no i tak jak piszesz ta tuleja bedzie sie mocno zurzywac.
Jako iż jest tam element obracający, zużycie tego będzie szybsze od tradycyjnego rozrządu, szybciej taki układ utraci szczelność i silnik taki będzie tak samo lipny jak wankiel. Sam wymyśliłem podobny układ, dupy nie urywało. Spójrzcie jaki ten mechanizm jest duży, pełno kół zębatych będzie to wyło a są tam tylko 2 gary. Teraz Upchać to w R6 czy V8 to silnik będzie bardzo dużo zajmować miejsca, zaleta taka iż mógłby być płaski. Lecz przenoszenie napędu za pomocą kół zębatych mnie nie przekonuje. Wał korbowy wydaje się być trwalszy. Przy mocach 250km plus zęby się zmielą podczas przekazywania napędu na skrzynię.
Odpowiedz@Bradomfast: A zęby w skrzyni biegów się mielą przy mocach rzędu 1000KM ?? Wszystko zależy od ich odpowiedniego zaprojektowania ;) Ba!! odpadają ci tutaj wszelkie problemy z rozciągającym się łańcuchem albo pękającym paskiem rozrządu oraz wszystkimi elementami odpowiadającymi za prawidłową pracę tego elementu Dobre koło zębate naprawdę ciężko zniszczyć ;D
OdpowiedzZmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 1 grudnia 2015 o 22:40
katowe kola zebate wytrzymaja i bd ciche, nie mozna tez myslec tradycyjnie o r6 czy v8, co najwyzej porownalbym to do boxera, przez to ze jest plaski. mamy tu do tego niezalezny moment z kazdego garnka, w tradycyjnym silniku wszystko idzie na wal, wiec nie ma problemu z synchronizacja i odbiorem momentu. przypuszczam, ze tradycyjny rozrzad mniej odbiera dynamiki, niz to wszystko bd wazyc, no i tak jak piszesz ta tuleja bedzie sie mocno zurzywac.
OdpowiedzWydaje mi się ze w takiej pozycji tłoki i pierscienie bedą nierównomiernie się scierac (od dołu szybciej)
Odpowiedz