@Bradomfast: Pod jakim względem? Bo jak zobaczyłem końcówkę, że mu auto na postoju pobiera niby 0 prądu i sądzi, że tak powinno być to się załamałem... Źle miernik podłączony - z środkowego oczka na górne należało przepiać miernik.
@LrPrl: Dobry materiał. Słuchaj co powiedział. Mała powieźć górny wtyk jest do 10 amper. I ja mam uzasadniać swoją wypowiedź osobie która nie rozróżnia, wtyku od oczka, ciekawe po co mam to robić, jeżeli nie rozróżniasz dwóch innych rzeczy a dopiero uzasadniać cokolwiek?
Odpowiedz
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
3 grudnia 2015 o 6:54
Materiał zawiera błąd, bo przy sprawdzaniu napięcia ładowania wartość może spaść poniżej 14.3V gdyż sam alternator może wytwarzać zbyt mały prąd tzn ma np maksymalny prąd 45A ładowania żarówki to około ~15-17A tylna szyba około 20A nadmuch 20A i pozamiatane. Ważne że w granicach możliwości po włączeniu podwyższa napięci. (wynika to z wzoru na moc P=U*I)
@pawel694: Nadmuch 20A? Człowieku co Ty tam masz za powojenny silnik. Mój w porywach bierze maksymalnie 7A a dmucha tak iż oddech ledwo można złapać. Co do szyby nie sprawdzałem lecz muszę to zrobić, na pewno nie berze aż tyle natężenia.
@Bradomfast: W Punto bezpiecznik od ogrzewania to 30A, a ogrzewanie nie kończy się na silniku jest też opornica, sterowanie klapkami . Golf 2 ma 20 amper, a nie ma nic oprócz silnika, a raczej prawie trzy razy mocniejszy bezpiecznik nie jest tam tak o
Odpowiedz
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
3 grudnia 2015 o 23:24
@pawel694: To że siedzi tam taki bezpiecznik nie świadczy o tym iż silnik tyle pobiera. Prawdopodobnie dali bezpiecznik na zapas aby w peak podczas rozruchu nie paliły się ogniem jak chińskie lampki choinkowe.
Właśnie od VW miałem wpięty amperomierz w obwód max 7A.
Odpowiedz
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
3 grudnia 2015 o 23:45
@Bradomfast: Na zapas to jest koło, bezpiecznik topikowy ma charakterystykę zwłoczną więc uderzenie prądowe przy starcie go nie przepala. Kolejna sprawa sam silnik na najwyższych obr pracuje sam a na niższych przez opornice więc pobór prądu na pewno się zwiększa
Dobry materiał.
Odpowiedz@Bradomfast: Pod jakim względem? Bo jak zobaczyłem końcówkę, że mu auto na postoju pobiera niby 0 prądu i sądzi, że tak powinno być to się załamałem... Źle miernik podłączony - z środkowego oczka na górne należało przepiać miernik.
Odpowiedz@LrPrl: Dobry materiał. Słuchaj co powiedział. Mała powieźć górny wtyk jest do 10 amper. I ja mam uzasadniać swoją wypowiedź osobie która nie rozróżnia, wtyku od oczka, ciekawe po co mam to robić, jeżeli nie rozróżniasz dwóch innych rzeczy a dopiero uzasadniać cokolwiek?
OdpowiedzZmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 3 grudnia 2015 o 6:54
Materiał zawiera błąd, bo przy sprawdzaniu napięcia ładowania wartość może spaść poniżej 14.3V gdyż sam alternator może wytwarzać zbyt mały prąd tzn ma np maksymalny prąd 45A ładowania żarówki to około ~15-17A tylna szyba około 20A nadmuch 20A i pozamiatane. Ważne że w granicach możliwości po włączeniu podwyższa napięci. (wynika to z wzoru na moc P=U*I)
Odpowiedz@pawel694: Nadmuch 20A? Człowieku co Ty tam masz za powojenny silnik. Mój w porywach bierze maksymalnie 7A a dmucha tak iż oddech ledwo można złapać. Co do szyby nie sprawdzałem lecz muszę to zrobić, na pewno nie berze aż tyle natężenia.
Odpowiedz@Bradomfast: W Punto bezpiecznik od ogrzewania to 30A, a ogrzewanie nie kończy się na silniku jest też opornica, sterowanie klapkami . Golf 2 ma 20 amper, a nie ma nic oprócz silnika, a raczej prawie trzy razy mocniejszy bezpiecznik nie jest tam tak o
OdpowiedzZmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 3 grudnia 2015 o 23:24
@pawel694: To że siedzi tam taki bezpiecznik nie świadczy o tym iż silnik tyle pobiera. Prawdopodobnie dali bezpiecznik na zapas aby w peak podczas rozruchu nie paliły się ogniem jak chińskie lampki choinkowe. Właśnie od VW miałem wpięty amperomierz w obwód max 7A.
OdpowiedzZmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 3 grudnia 2015 o 23:45
@Bradomfast: Na zapas to jest koło, bezpiecznik topikowy ma charakterystykę zwłoczną więc uderzenie prądowe przy starcie go nie przepala. Kolejna sprawa sam silnik na najwyższych obr pracuje sam a na niższych przez opornice więc pobór prądu na pewno się zwiększa
Odpowiedz@pawel694: Ehh... jak ze ścianą.
Odpowiedz