Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation

MotoKiller.pl

Pokaż menu
Szukaj

Civic EK9 Type R

W 1996 roku z okazji 50-lecia Hondy firma zaprezentowała światu na bazie modelu VI generacji produkowanego od 1995 roku w Japonii wersję Type-R z silnikiem 1.6 16V DOHC VTEC (B16B) o mocy 185 KM. Występowała tylko z kierownicą po prawej stronie. W wyposażeniu znajdowały sie czerwone fotele Recaro, czerwona wykładzina, kierownica Momo, tytanowa gałka, alufelgi Enkei o rozmiarze 15 cali (Również zmieniono rozstaw śrub z 4x100 na 5x114.) Civic był montowany w Suzuka, Japonia. Pojazd produkowano do 2001 roku.
by Nanek
Zobacz następny
Dodaj nowy komentarz
avatar uzi43
2 2

Kwintesencja Civica, najlepszy!

Odpowiedz
avatar staryjaponiec
7 7

@Lowca_nietoperzy: Moim zdaniem, mocne FWD byłoby bezsensowne wtedy, gdyby człowiek nie miał żadnej kontroli nad takim samochodem. Prawdopodobnie coś jak 350-konny Focus bez wszystkich elektronicznych kagańców. Znany brytyjski magazyn Performance Car (Clarkson tam pracował), w jednym ze swoich ostatnich numerów w 1998 r., przeprowadził test kilku hot-hatchbacków, porównywali prowadzenie, elastyczność, czas na 1/4 mili itd. Generalnie nie byłoby w tym niczego szczególnego, gdyby nie fakt, że mieli tam również właśnie tego, pierwszego, nowego Civica Type R, sprowadzonego z Japonii. W teście brały udział Peugeot 205 GTI oraz 306 GTI, Renault R5 GT Turbo oraz Clio Williams, Golf GTI 16V oraz właśnie CTR. Całe podium zdecydowanie należało do francuskich hot-hatchbacków. Odnośnie Civica, napisali, że nie prowadzi się tak dobrze jak Integra Type R, ogólnie samochód jest wymagający, ale odnośnie silnika, mocy, elastyczności, dźwięku, to mucha nie siada, najszybszy hot-hatch w tym teście jak również w historii testów magazynu Performance Car. Przy okazji, wspomnieli, że Integra Type R była najlepiej prowadzącym się przednionapędowym samochodem, jaki kiedykolwiek testowali (ITR miała 1.8L i 200 KM). Tak więc domyślam się, że skoro ludzie którzy rzeczywiście jeździli i porównywali masę tego typu samochodów, postawili taki werdykt mocniejszej Integrze Type R, to takie silniki i moce które generują, przy takim stosunku mocy do masy, nie są uważane za bezsensowne. W ogóle, już nawet nie chce mi się pisać co ludzie robią od kilkudziesięciu już lat, modyfikując takie przednionapędowe Hondy, gdzie np. podczas amerykańskich zawodów time attack, taki 20-letni Civic potrafi zlać nowe Corvette czy 911. W Japonii to samo, nie ma kompleksów przeciwko Skyline czy Lancerom Evo. W zasadzie na całym świecie. A przynajmniej do pewnego stopnia. Nie bez powodów ludzie wciąż dłubią w tych Hondach, potencjał jest spory. Może są jakieś granice, gdzie np. ze świetnie prowadzącego hot-hatcha robi się rakieta wyłącznie do jazdy na wprost (chociaż nawet to dla wielu jest celem nr 1), ale moim skromnym zdaniem na ogół mocne hot-hatchbacki FWD nie są bezsensowne. Poza tym, niedługo wrzucę jeden taki przykład, gdzie 3-cylindrowa, turbodoładowana Honda Today z napędem na przód, podczas wyścigów zamiata Lexusem, Porsche, Lotusem itd. (Jeśli ktoś ciekawy tego całego wyżej wspomnianego testu, niech wyśle prywatną wiadomość, udostępnię mu jakoś, mam go w PDF.)

Odpowiedz
avatar Arkus
0 0

@staryjaponiec: Rownież słyszałem o tym jak Hondy po 120-140 KM razwalają M3, RS4 czy 991 na torach typu Spa, ale nasuwa się jedno pytanie: na ile to zasługa kierowcy, a na ile samochodu. Fakt, jeśli ktoś decyduje się zbudować taki samochód to ma już spore pojęcie i doświadczenie w prowadzeniu FWD. Niestety największą wadą FWD jest obciążenie przednich opon co prowadzi do podsterowności, która ciężko ograniczyć mechanicznie, elektronika jest wstanie pomóc, ale tylko do pewnego stopnia. Osobiście nie jestem fanem FWD, ale jako maszynki do zabawy sprawdzają się świetnie, ale tylko do 250-300 KM. Powyżej tej wartości z zabawy robi się walka o przetrwanie i masywna podsterowność.

Odpowiedz
avatar H22A
0 0

@staryjaponiec: jak zawsze zgadzam się z kolegą, tylko że tak naprawdę mało osób przyzna rację do do potencjału tego auta, zresztą nie tylko do niego a do innych japońskich również... a szkoda że Polska jest troszeczkę w tej kwestii zacofana... Wystarczy np wsiąść ostatni test TG jak testowali Hot hatche... przez cały test dominowały CTR Audi Rs3 oraz BMW, ale zwycięscą testu jest.... Golf... delikatnie przykre że jak coś w tym kraju nie jest golfem to nie ma racji bytu... Nie mam nic do golfów, ale taka mentalność trochę przeraża...

Odpowiedz
avatar TomekVI
0 2

@Lowca_nietoperzy: kolego jakieś nieudane miałeś dzieciństwo że hejtujesz wszystko co się da. Wszystko ci nie pasuje, a sam niby planujesz 1.4 w seicento

Odpowiedz
avatar Nanek
2 2

@Lowca_nietoperzy: To po co chcesz wkładać T-jet do srajczento ? Sam sobie zaprzeczasz

Odpowiedz
avatar brabus
0 0

Czyli nie masz pojecia o motoryzacji....

Odpowiedz
Udostępnij