Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation

MotoKiller.pl

Pokaż menu
Szukaj

Honda NSX

Honda NSX to sportowy samochód wprowadzony do produkcji w Japonii w 1990 roku. Początkowo wytwarzano go w miejscowości Tochigi. W 2004 roku produkcja została przeniesiona do Suzuki. Nazwa to skrót od słów New Sportscar eXperimental. Po wielu latach dostarczania silników do bolidów McLarena w Formule 1 Honda postanowiła pokazać, że jej auta to nie tylko niezawodne kompakty i lekkie coupé dla młodych ludzi, ale również pełnoprawne sportowe wozy z najwyższej półki.NSX był samochodem wyjątkowym, ponieważ po raz pierwszy w historii kierowca Formuły 1 wziął udział w tworzeniu samochodu drogowego. Do sportowej Hondy swoją rękę przyłożył legendarny Ayrton Senna. Znakomity brazylijski kierowca udzielał konstruktorom wskazówek, które pozwoliły doprowadzić samochód do perfekcji. By osiągnąć maksymalną możliwą sztywność nadwozia przy zachowaniu niskiej masy konstrukcji, Honda zastosowała monokokpit z aluminium. Było to pierwsze tego typu rozwiązanie w cywilnym aucie. O tym, jak rewolucyjnym samochodem ze względu na wiele rozwiązań konstrukcyjnych była Honda NSX, może świadczyć fakt, że była ona jednym z głównych źródeł inspiracji dla konstruktorów McLarena F1 – przez ponad dekadę najszybszego samochodu drogowego świata, a do tej pory najszybszego z jednostką wolnossącą. Ponieważ NSX był autem sportowym, jego najważniejszy element stanowił silnik. Początkowo trafiała tam jednostka C30A – V6 z systemem zmiennych faz rozrządu VTEC. Rozwijała ona 274 KM i 280 momentu obrotowego. Zaletami tego motoru były bardzo niska masa i duża żywotność. W 1997 roku przeprowadzono zmiany w tym silniku. Nowa odmiana została oznaczona symbolem C32B, a jej pojemność skokową zwiększono do 3,2 l. Dzięki temu rozwijała ona 294 KM i 305 Nm.
by Nanek
Zobacz następny
Dodaj nowy komentarz
avatar uzi43
3 3

Z tego co kojarzę C32b oficjalnie dalej miał 280KM (Japońskie przepisy). Restrykcje tamtejszego rynku w tamtych czasach nie dają mi spać... Ciekawe ile KM oficjalnie miałby NSX pod koniec produkcji gdyby nie te ograniczenia... Ja stawiam na ok. 400KM! NSX Type- R to jedno z moich największych moto marzeń. Doskonała maszyna torowa! A na daily T-top. :D

Odpowiedz
avatar konto usunięte
2 2

@uzi43: To samo myślę, choć oficjalnie miały 280KM to Skyline czy Supra miały po 320-330 koni. 100 koni z litra? 320 koni? Można policzyć 125KM z litra jak w przypadku S2000 AP1 tak więc obstawiam tyle samo co Ty :D

Odpowiedz
Udostępnij