Prawdziwy szatan w czasach PRL nawet dziś daje rade nowym Fendtom silnik r6pojemność 6,8moc 130KMmoment rożne źródła rożnie podają 380-450napęd 4x4skrzynia 8+4mechanika wręcz nie zniszczalna.
jak ma nie dawać rady, po opisie sam sugerujesz charakterystykę silnika, a co on taki przekrzywiony, za duże koła z przodu czy go na zwolnicach opuściłeś, wygląda jakby był amortyzowany i wchodził na wheelie
@szczerbus9: Koła przednie specjalnie są takie duże, aby zwiększyć powierzchnie naciskającą na podłoże. Swoją drogą ten sprzęt to potęga, szwagier ma kilka hektarów ziemi uprawnej i posiada takiego Zetora. Kiedyś byłem świadkiem jak wyciągał nim zagrzebanego Bizona i po prostu opadła mi szczęka.
@RypTek: Specjalnie tak założone. Gdzieś czytałem po co ale nie pamietam. Coś gdzieś bylo ze niby inny opór i zmniejsza spalanie ale może to legenda :P
Specjalnie tak się zakłada, by opony wolniej się zużywały, ale to przeważnie stosuje się w ciągnikach, które w większości poruszają się po drogach asfaltowych, utwardzonych etc.
Potwierdzam, te ciągniki są bardzo mocne i wręcz niezniszczalne. Szkoda tylko że już zbytnio nie nadają się do coraz to nowszego sprzętu który wymaga bardzo mocnej i szybkiej hydrauliki... Do prostych ciężkich prac jak najbardziej!
One były jakoś przerabiane na napęd 4x4? Widziałem tego sporo i każdy wygląda jakby ktoś dorobił napęd i wsadził za duże koła z przodu :D
Odpowiedz@DuDzio: One takie są
Odpowiedzjak ma nie dawać rady, po opisie sam sugerujesz charakterystykę silnika, a co on taki przekrzywiony, za duże koła z przodu czy go na zwolnicach opuściłeś, wygląda jakby był amortyzowany i wchodził na wheelie
Odpowiedz@szczerbus9: Koła przednie specjalnie są takie duże, aby zwiększyć powierzchnie naciskającą na podłoże. Swoją drogą ten sprzęt to potęga, szwagier ma kilka hektarów ziemi uprawnej i posiada takiego Zetora. Kiedyś byłem świadkiem jak wyciągał nim zagrzebanego Bizona i po prostu opadła mi szczęka.
Odpowiedz@Majozen: A nie odwrotnie :D? Duże koła zakłada się żeby zmniejszyć nacisk :D Czy może w przypadku pracy w polu ma się to inaczej? Nie znam się na tym
Odpowiedz@Kaczogrod758: Rozłożyć nacisk na większą powierzchnie czyli zmniejszyć :D
Odpowiedz@Subaromaniak: Sorry za odkop, faktycznie Majonez napisał dobrze tylko innymi słowami i się zamotałem ;)
OdpowiedzNie... Każdy Zetor z tej serii tak wygląda xD
OdpowiedzKtoś założył jodełkę z przodu na odwrót ;)
Odpowiedz@RypTek: Specjalnie tak założone. Gdzieś czytałem po co ale nie pamietam. Coś gdzieś bylo ze niby inny opór i zmniejsza spalanie ale może to legenda :P
OdpowiedzSpecjalnie tak się zakłada, by opony wolniej się zużywały, ale to przeważnie stosuje się w ciągnikach, które w większości poruszają się po drogach asfaltowych, utwardzonych etc.
OdpowiedzPotwierdzam, te ciągniki są bardzo mocne i wręcz niezniszczalne. Szkoda tylko że już zbytnio nie nadają się do coraz to nowszego sprzętu który wymaga bardzo mocnej i szybkiej hydrauliki... Do prostych ciężkich prac jak najbardziej!
Odpowiedz