@TomekVI:
I tak, i nie.
NIE: bo w gruncie rzeczy ten samochód niewiele osiągnął w grupie B.
TAK: bo nie osiągnął nie dlatego, że był słaby, tylko że nie zdążył. Przyczynił się bezpośrednio do zlikwidowania grupy B zabijając prawdopodobniej najbardziej utalentowanego kierowcę rajdowego wszechczasów, bo był po prostu zbyt mocny i zbyt szybki, nie było kierowców, którzy byli w stanie opanować ten samochód w 100%.
Inaczej mówiąc, Delta S4 nie słynie z sukcesów na trasach rajdowych, ale z tego, że był to najbardziej ekstremalny potwór, jaki kiedykolwiek wystąpił w oficjalnej, międzynarodowej rywalizacji sportowej. Nigdy nie było już niczego podobnego i nigdy już nie będzie. Nigdy żaden samochód rajdowy, crossowy, czy inny niebędący bolidem F1 nie uzyska czasu okrążenia pozwalającego mu wystartować w wyścigu F1 i to nie z ostatniego miejsca, ale z szóstego. Takie coś potrafiła tylko Delta S4.
Odpowiedz
Zmodyfikowano
4 razy.
Ostatnia modyfikacja:
26 maja 2015 o 9:42
@HONDA:
Estoril, koniec lutego 1986 roku. Henri Toivonen testował samochód na torze, bo przebiegał przez niego jeden z odcinków Rajdu Portugalii. Osiągnął czas okrążenia 1m:18s. Podczas kwalifikacji do GP F1 w tym samym roku Ayrton Senna osiągnął czas 1:16.673 - okrążenie Toivonena dałoby mu szóste miejsce na starcie do GP. Jako ciekawostkę można podać też, że w czasie wyścigu najszybsze okrążenie wykręcił Nigel Mansell, 1:20.943.
Delta S4 Toivonena z tego testu nie była w pełni zgodna z grupą B, nie miała regulaminowej masy (lżejsza o 150 kg), szersze slicki, inna skrzynia biegów, brak fotela pilota, brak regulaminowej zwężki na dolocie, więc miała około 50KM więcej od wersji rajdowej.
Dane z książki "Racing Lancias: Track, Road & Special Stage", którą mam na półce.
Odpowiedz
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
26 maja 2015 o 11:19
to jest legenda grupy B
Odpowiedz@TomekVI: I tak, i nie. NIE: bo w gruncie rzeczy ten samochód niewiele osiągnął w grupie B. TAK: bo nie osiągnął nie dlatego, że był słaby, tylko że nie zdążył. Przyczynił się bezpośrednio do zlikwidowania grupy B zabijając prawdopodobniej najbardziej utalentowanego kierowcę rajdowego wszechczasów, bo był po prostu zbyt mocny i zbyt szybki, nie było kierowców, którzy byli w stanie opanować ten samochód w 100%. Inaczej mówiąc, Delta S4 nie słynie z sukcesów na trasach rajdowych, ale z tego, że był to najbardziej ekstremalny potwór, jaki kiedykolwiek wystąpił w oficjalnej, międzynarodowej rywalizacji sportowej. Nigdy nie było już niczego podobnego i nigdy już nie będzie. Nigdy żaden samochód rajdowy, crossowy, czy inny niebędący bolidem F1 nie uzyska czasu okrążenia pozwalającego mu wystartować w wyścigu F1 i to nie z ostatniego miejsca, ale z szóstego. Takie coś potrafiła tylko Delta S4.
OdpowiedzZmodyfikowano 4 razy. Ostatnia modyfikacja: 26 maja 2015 o 9:42
Wiesz może na jakim torze osiągnął taki czas pozwalający konkurować z bolidami ?
Odpowiedz@HONDA: Estoril, koniec lutego 1986 roku. Henri Toivonen testował samochód na torze, bo przebiegał przez niego jeden z odcinków Rajdu Portugalii. Osiągnął czas okrążenia 1m:18s. Podczas kwalifikacji do GP F1 w tym samym roku Ayrton Senna osiągnął czas 1:16.673 - okrążenie Toivonena dałoby mu szóste miejsce na starcie do GP. Jako ciekawostkę można podać też, że w czasie wyścigu najszybsze okrążenie wykręcił Nigel Mansell, 1:20.943. Delta S4 Toivonena z tego testu nie była w pełni zgodna z grupą B, nie miała regulaminowej masy (lżejsza o 150 kg), szersze slicki, inna skrzynia biegów, brak fotela pilota, brak regulaminowej zwężki na dolocie, więc miała około 50KM więcej od wersji rajdowej. Dane z książki "Racing Lancias: Track, Road & Special Stage", którą mam na półce.
OdpowiedzZmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 26 maja 2015 o 11:19
@polak: pogratulować wiedzy na temat grupy B (oczywiście bez żadnych podtekstów)
Odpowiedzkoleś jak by pizgał tam biczem szybciej szybciej ! ! !
Odpowiedz