Od czasu, kiedy samochody przestały przypominać wozy drabiniaste, ich stylistyka nieustannie ewoluuje. Każdy producent chce się choć trochę wyróżnić, czasem jednak dochodzi się do wniosku, że jakieś elementy wnętrza czy nadwozia muszą być wzięte z istniejącego już modelu. Czasem udaje się to lepiej, czasem gorzej. Już samo "pożyczanie" elementów oświetlenia jest zjawiskiem zdecydowanie częstszym, niż mogłoby się wydawać. Kilka przykładów? Proszę bardzo.
Ten brytyjski samochód supersportowy produkowano w latach 1992-1994. Choć zrezygnowano z silnika V12 obecnego w prototypie na rzecz podwójnie doładowanej "V-szóstki" (blisko spokrewnionej z silnikiem rajdowego MG Metro 6R4), nie przeszkadzało to temu modelowi w osiąganiu prędkości ponad 340 kilometrów na godzinę. Rezygnacja z widlastej dwunastki i kilku innych elementów przeszkadzała jednak klientom - z 1500 osób, które wpłaciły zaliczki, większość wycofała się z zakupu - powstało zaledwie 275 samochodów.
Choć na pierwszy rzut oka w nadwoziu ciężko zauważyć cokolwiek znanego z innych aut, to za tylnymi "żaluzjami" kryje się niespodzianka - tylne lampy to elementy wzięte wprost z... Rovera serii 200.
Bardziej cenicie pracę włoskich niż brytyjskich designerów? Co zatem powiecie na kultowe Lamborghini Diablo? 12-cylindrowe monstrum na początku produkcji miało oczywiście niezbyt dziś mile widziane otwierane reflektory, jednak pod koniec XX wieku wymieniono je na oświetlenie stałe.
Nie zaprojektowano go jednak od podstaw, a wzięto z Nissana 300ZX (Z32), który pojawił się na rynku w... 1989 roku. Czyli rok wcześniej od Diablo. To logiczne, że jeśli chcemy nieco unowocześnić stylistykę samochodu, to trzeba do niego wpakować lampy z innego, starszego auta, prawda? Co by jednak nie mówić, to ten model Lamborghini na takiej zmianie raczej za bardzo nie ucierpiał, zwłaszcza w wersji GT.
Samochód, który zyskał w Polsce trochę rozgłosu dzięki imprezie Gumball 3000. Choć podwyższone zawieszenie sugeruje, że Rally Fighter ma napęd na obie osie, to musi się zadowolić "ośką" - tyle dobrze, że tylną. Tym, co wprawia ją w ruch, jest 6,2-litrowe V8 prosto z General Motors. Choć nadwozie nie przypomina w zasadzie niczego, co porusza się po naszych drogach, to tylne oświetlenie Motokillerzy mogą skądś kojarzyć.
Wzięto je z amerykańskiej wersji Hondy Civic Si Coupe.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/ef/80-89_Toyota_Land_Cruiser.jpg http://www.eszkola-wielkopolska.pl/eszkola/projekty/gimnazjum-rataje/fiat_126_sprzed_lat/images/fiat_126p.jpg Artykuł z JM, i takie małe porównanie :p
Odpowiedz@MagicMan1123: Że zapożyczenie koloru :D?? Bo lampy ani trochę nie podobne :)
OdpowiedzOj, czepiasz się, podobne hehe :D
Odpowiedz@MagicMan1123: Porównanie typu krowa wiewiórka.
OdpowiedzNic nowego, to jest powszechne że sportowe samochody mają podzespoły z innych samochodów. kolejne przykłady http://i540.photobucket.com/albums/gg348/DedRokGallery/DiabloRear.jpg http://www.vaiden.net/pagani_zonda_c12Sr.jpg http://www.batucars.com/wp-content/uploads/2001-Saleen-S7-Rear-View.jpg Zostajac przy Diablo/300 ZX te same światła można znaleść w Nissanie R390 http://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/s--GfLq6iXh--/c_fit,fl_progressive,q_80,w_636/18dttipfrwij0jpg.jpg http://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/s--214-7JTK--/c_fit,fl_progressive,q_80,w_636/18dttipfreeadjpg.jpg Tak jak inne rzeczy http://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/s--2Ms8_FTk--/c_fit,fl_progressive,q_80,w_636/18nclqlqprezvjpg.jpg Mclaren F1 VS Scirocco Aston Virage VS Scirocco http://img.pistonheads.com.s3-eu-west-1.amazonaws.com/Fullsize/aston-martin/virage/virage/aston-martin-virage-virage-S1013973-8.jpg http://farm3.static.flickr.com/2521/4047994886_8ed7c40ddb_o.jpg Dauer 962 i Volvo 240 http://i49.tinypic.com/20060k2.jpg http://i45.tinypic.com/30thr82.jpg i tak dalej, i tak dalej...
OdpowiedzW przykładzie z lusterkiem w F1, to po stronie VW jest corrado ;)
Odpowiedz@vagfan widzisz, taki ze mnie znaffca Volkswagenów z tamtych lat :D
Odpowiedz@Italianiec: Sprzedajesz lampy ze Scirocco i w ogłoszeniu piszesz jedyne lampy do Astona Virage i już kasę liczysz razy 4 xD To samo lusterka z Corrka :D
OdpowiedzJa też coś znam http://www.topcarrating.com/lamborghini/2001-lamborghini-murcielago-4.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b2/Ford_Focus_2004.jpg Boczne kierunkowskazy
OdpowiedzZmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 24 maja 2015 o 14:31
http://photo.via-mobilis.com/29/3/355586-autobus-man.jpg trojaczki ducato/boxer/jumper http://phototrans.eu/images/photos/original/496/260140.jpg bmw e46 http://czgk.pl/data/media/784/Volvo_Noge_Touring_Star_I_NE_37523.jpg bmw e36 a jeśli chodzi o MAN-a to wydaje mi się żę współdzieli on lampy przednie między wiele swoich modeli autobusów i ciężarówek.
OdpowiedzWhoa, aż dwa produkty MG Rover w tym zestawieniu. :D Fakt jest taki, że każda lampa musi być homologowana i po prostu zaprojektowanie czegoś nowego, a następnie przejście kosztownych badań nie opłaca się przy produktach niemasowych. Dlatego tak wiele samochodów sportowych wykorzystuje reflektory z innych pojazdów - można tu nadmienić jeszcze chociażby przecudną Alfę Romeo Disco Volante.
Odpowiedz