Hard Ecodriving Test - 2.0 nie musi dużo palić
Po obejrzeniu jakiś czas temu odcinka MotoDoradcy o hard ecodrivingu ( https://www.youtube.com/watch?v=DNHZPBsWTgU ) postanowiłem sprawdzić to dziś w trasie. Jednorazowo. Bez nastawienia na większe sukcesy. Wynik mnie mocno zaskoczył. Zatankowałem do pełna LPG w Puławach, dojechałem do Warszawy i po 123km zatankowałem 6,42l. Spalanie wg. komputera 4.5l/100km benzyny, spalanie wg. wyliczeń 5,219l/100km LPG. Tankowałem dziś za 1.69zł/l i później za 1.80zł/l - cena za 100km wyszła poniżej 10zł. Da się przy obecnych cenach taniej? Ciekawostka -> pociąg TLK z Puław do Warszawy kosztuje 30zł.Jasne, zrobiłem to tylko dla testu, nie da się tego robić na dłuższą metę (przynajmniej ja nie umiem), ale udowodniłem sobie, że da się tak w miarę komfortowo raz przejechać trasę.P.S. Trasę pokonałem Megane II CC 2.0 16V 140KM '07 z otwartym dachem, nie przekraczając jakiś 90-100kmph i przez 95% trasy jadąc za większymi kolegami. Jakby dach zamknąć i wyłączyć radio, nadmuch, kamerkę, GPS, CB, zagłówki LCD i pewnie jeszcze trochę zbędnych odbiorników elektrycznych, to pewno by wyszło jeszcze mniej.No a Wy jakie macie osiągi w hard ecodrivingu? Praktykujecie?
by
Jackass89
Ja nie mam na tym punkcie świra bo spalanie na poziomie 10-12 litrów LPG przy dynamicznej jeździe mnie zadowala. Można przycisnąć i portfel nie płacze :) Ale jestem ciekaw o ile litrów bym dał radę zejść przy hard eco.
Odpowiedz@DuDzio: też nie mam absolutnie na tym punkcie świra, zazwyczaj w trasie koło 7-10l/100km wychodzi Meganką. No ale raz na jakiś czas niezależnie od samochodu mam moment, gdy stwierdzam, że nigdzie mi się nie spieszy i mogę jechać powoli ;) Podziwiam np. Waldka z Moto Doradcy, że otwarcie mówi o tym, że preferuje ecodriving - to na dłuższą metę na prawdę meczące i trudne. Jasne, że ja też nie pałuję od świateł do świateł do odcięcia i do jakiś zasad ecodrivingu stosuję się w codziennej jeździe, ale niskie spalanie nie jest moim priorytetem przy jeździe i lubię czasem przesunąć wskazówkę na czerwone pole ;)
OdpowiedzJa Chryslerem grand voyagerem z 2.5crd zszedłem na 4,8L ON. Można by było zejść niżej, ale to już cel na następną trasę kiedy będę miał czas żeby jechać trochę dłużej. Zapraszam do tematu, który ostatnio założyłem na forum :) http://motokiller.pl/forum/topic/2031-eco-driving-chwalimy-się/
Odpowiedz@sizar1330: http://motokiller.pl/forum/topic/1550-spalanie/page-2
OdpowiedzJazdę z otwartym dachem i na dodatek z większymi kolegami ciężko nazwać hard eco drivingiem ;p
Odpowiedz@Bumblebee: yyyy... dlaczego? Jazda za tirem nie jest właśnie hardym ecodrivingiem? No a dach otwarty, bo jakąkolwiek przyjemność z jazdy chciałem mieć ;) Napisałem, że z zamkniętym dachem na pewno osiągnęłoby się lepsze wyniki.
Odpowiedz3,5l ropy Laguna III. Jak się chce, to się da.
Odpowiedz