Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation

MotoKiller.pl

Pokaż menu
Szukaj

Nowy silnik Volkswagena - 1.0 pojemności i 270 KM!

"Takiego silnika jeszcze nie było w dziejach motoryzacji. Najnowszy projekt Volkswagena pokazuje, że wieszczenie końca ery silników spalinowych, to po prostu wielka bzdura.Volkswagen właśnie zaprezentował nowy silnik. To motor i pojemności jednego litra TSI, który ma trzy cylindry i generuje aż 270 KM. Jak podkreśla Dr. Heinz-Jakob Neußer z Volkswagena, w silnikach benzynowych tkwi jeszcze spory potencjał i niemiecki koncern zrobi wszystko, aby go wykorzystać.Niestety Volkswagen nie chwali się, w jakich modelach będzie montować nowy silnik 1.0. Biorąc jednak pod uwagę sporą moc, mogą to być specjalne sportowe wersje modeli Volkswagen Polo, czy Seat Ibiza.Dodatkową ciekawostką jest to, że auto zostało wyposażone w specjalny system, który pozwala na chwilowe zwiększenie maksymalnego momentu obrotowego do ponad 270 Nm. Co sądzicie o takim silniku?".
by Scratchy
Zobacz następny
Dodaj nowy komentarz
avatar nelson96
12 12

Remont silnika co 100 tys km ....

Odpowiedz
avatar RX_Love
4 4

@nelson96: jakie 100 tys? jak 1.8 tfsi już potrafi po 50tys brać 1.5l oleju na 1000km :) jak dla mnie to 20-30tys i po silniku ;) odnośnie tematu dodam że wankle jednak nie będą już takie złe :P

Odpowiedz
avatar daro100
0 0

@nelson96: dokładnie to samo pomyślałem czytając o tym silniku. Więcej jak 100 tys nie wytrzyma. VW już raz sie popisał z silnikami fsi i tfsi gdy zrobili zbyt krótkie tłoki i za cienkie pierścienie

Odpowiedz
avatar nelson96
-1 1

Co do fsi mam pasata 2.0 b6 ponad 250tys i żadnych problemów bierze olej jak tylko dostane w dupe ostro ale na trasie 2500 km wziol ok 250 ml. Wiec nie jest chyba az tak zle.

Odpowiedz
avatar daro100
0 0

@nelson96: z ktorego roku jest ten passat? w 2011 roku poprawili nieco te silniki i brały mniej oleju. Druga sprawa jest taka ze moje auto z podobnym przebiegiem bierze 250 ml ale na 10 tys, a nie jeżdze 40 na godzine na 3 biegu

Odpowiedz
avatar oskarzap
6 6

100tys. i na złom można lecieć, myślę, że nawet do 100 w sumie by nie doszło

Odpowiedz
avatar Cynio
1 1

Porażka

Odpowiedz
avatar konto usunięte
4 4

100tyś.? Panowie bardzo optymistyczni ;) Daję góra 50tyś. ŻADEN cywilny silnik o takiej pojemności nie ma takiej mocy i żaden nie jest tak wysilony, a już teraz niektóre nowoczesne jednostki mają problemy z dobiciem do 100 tyś.

Odpowiedz
avatar jaqb
0 2

Widać, że ma bardzo prostą budowę i wyjątkową trwałość. Skróci się gwarancję do 1 miesiąca i można wpuszczać na rynek.

Odpowiedz
avatar JanuszAndrzej
0 0

Spoko, tylko i tak przy takiej mocy ten literek będzie palił ponad 10l/100km, wiec nie widzę sensu by mieć takiego pryszcza pod maską skoro można jakieś ponad dwa litry i mieć pewność wytrzymałości i zapasu nM. Pojeb..o już do końca tych w Brukseli i ich wymyślone norny emisji spali, w tej kwestii mogą lizać stopy ruskim cwelom.

Odpowiedz
avatar samozlo
4 4

Nic nie zastąpi dużej pojemności i brzmienia widlastej jednostki :)To nie silnik to sieczkobrzęk w zasranych normach narzuconych przez unie :)

Odpowiedz
avatar CamaroFanBoy
0 0

1L i 270 koni.... Wymiana silnika co 20k km :D

Odpowiedz
avatar Ice
1 3

@CamaroFanBoy: Przy przeglądzie co 20k km będzie wstawiany nowy silnik :D

Odpowiedz
avatar Gumi5
-4 4

A dla mnie spoko. Lubię małe samochody, a taki silnik jest dla małego idealny, jeśli jego założenie nie byłoby mega skomplikowane, tudzież byłyby tak jak wspomniane to zostało w opisie wersje sportowe np. Polo to widzę fajną przyszłość :D Aczkolwiek właśnie jeśli o trwałość chodzi to trzeba sprawdzić jak już wyjdzie na rynek, kto wie co wymyślili jajogłowi z VW.

Odpowiedz
avatar olszan41
1 1

Jak możliwe jest wyciśnięcie takiej mocy z litra pojemności ? Nie twierdzę że to ściema tylko najzwyczajniej w świecie nie wiem i się zastanawiam. I tak jak prawie każdy pisze żywotność tego silnika nie będzie dłuższa niż max te 100 tys. km. Ale znając życie znajdzie swoich zwolenników i to pewnie wielu ;)

Odpowiedz
avatar Derve
0 0

Ta... rok temu Nissan zaprezentował silnik 1.5 litra także 3 cylindrowy z turbo który generuje 400 KM i waży 40 kg. Był jeszcze 1500 konny silnik którego BMW używało w latach 80tych w F1, miał 1.5 litra i 4 cylindry. Oczywiście nie starczał na długo i był awaryjny. Także nic nowego.

Odpowiedz

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 13 maja 2015 o 21:02

avatar LrPrl
-1 1

@Derve: Tak Nissan zaprezentował ten silnik z myślą o autach torowych, tak jak i ten BMW. Ten silnik jak mniemam ma być montowany w autach seryjnych ;)

Odpowiedz
avatar Norbi1995
0 0

No to mniemasz źle. Przecież nie jest napisane do jakich modeli będzie pakowane. Przecież to jest silnik wyczynowy...

Odpowiedz
avatar Arturro144
0 0

@Derve: Mógłbym prosić o jakieś linki co do tego silnika BMW?

Odpowiedz
avatar LrPrl
1 1

Fajny silnik, moim zdaniem mogli by od razu zrobić niewymienialny pasek rozrządu, bo i tak wcześniej silnik do wymiany niż rozrząd :P

Odpowiedz
avatar mag_magik_1
0 0

Wszystko w imię "ekologii"

Odpowiedz
avatar NightStalker93
0 0

Eh.... A tak bardzo lubiłem motoryzację. No cóż... Trzeba będzie znaleźć nowe hobby...

Odpowiedz
Udostępnij