Nowy silnik Volkswagena - 1.0 pojemności i 270 KM!
"Takiego silnika jeszcze nie było w dziejach motoryzacji. Najnowszy projekt Volkswagena pokazuje, że wieszczenie końca ery silników spalinowych, to po prostu wielka bzdura.Volkswagen właśnie zaprezentował nowy silnik. To motor i pojemności jednego litra TSI, który ma trzy cylindry i generuje aż 270 KM. Jak podkreśla Dr. Heinz-Jakob Neußer z Volkswagena, w silnikach benzynowych tkwi jeszcze spory potencjał i niemiecki koncern zrobi wszystko, aby go wykorzystać.Niestety Volkswagen nie chwali się, w jakich modelach będzie montować nowy silnik 1.0. Biorąc jednak pod uwagę sporą moc, mogą to być specjalne sportowe wersje modeli Volkswagen Polo, czy Seat Ibiza.Dodatkową ciekawostką jest to, że auto zostało wyposażone w specjalny system, który pozwala na chwilowe zwiększenie maksymalnego momentu obrotowego do ponad 270 Nm. Co sądzicie o takim silniku?".
by
Scratchy
Remont silnika co 100 tys km ....
Odpowiedz@nelson96: jakie 100 tys? jak 1.8 tfsi już potrafi po 50tys brać 1.5l oleju na 1000km :) jak dla mnie to 20-30tys i po silniku ;) odnośnie tematu dodam że wankle jednak nie będą już takie złe :P
Odpowiedz@nelson96: dokładnie to samo pomyślałem czytając o tym silniku. Więcej jak 100 tys nie wytrzyma. VW już raz sie popisał z silnikami fsi i tfsi gdy zrobili zbyt krótkie tłoki i za cienkie pierścienie
OdpowiedzCo do fsi mam pasata 2.0 b6 ponad 250tys i żadnych problemów bierze olej jak tylko dostane w dupe ostro ale na trasie 2500 km wziol ok 250 ml. Wiec nie jest chyba az tak zle.
Odpowiedz@nelson96: z ktorego roku jest ten passat? w 2011 roku poprawili nieco te silniki i brały mniej oleju. Druga sprawa jest taka ze moje auto z podobnym przebiegiem bierze 250 ml ale na 10 tys, a nie jeżdze 40 na godzine na 3 biegu
Odpowiedz2007
Odpowiedz100tys. i na złom można lecieć, myślę, że nawet do 100 w sumie by nie doszło
OdpowiedzPorażka
Odpowiedz100tyś.? Panowie bardzo optymistyczni ;) Daję góra 50tyś. ŻADEN cywilny silnik o takiej pojemności nie ma takiej mocy i żaden nie jest tak wysilony, a już teraz niektóre nowoczesne jednostki mają problemy z dobiciem do 100 tyś.
OdpowiedzWidać, że ma bardzo prostą budowę i wyjątkową trwałość. Skróci się gwarancję do 1 miesiąca i można wpuszczać na rynek.
OdpowiedzSpoko, tylko i tak przy takiej mocy ten literek będzie palił ponad 10l/100km, wiec nie widzę sensu by mieć takiego pryszcza pod maską skoro można jakieś ponad dwa litry i mieć pewność wytrzymałości i zapasu nM. Pojeb..o już do końca tych w Brukseli i ich wymyślone norny emisji spali, w tej kwestii mogą lizać stopy ruskim cwelom.
OdpowiedzNic nie zastąpi dużej pojemności i brzmienia widlastej jednostki :)To nie silnik to sieczkobrzęk w zasranych normach narzuconych przez unie :)
Odpowiedz1L i 270 koni.... Wymiana silnika co 20k km :D
Odpowiedz@CamaroFanBoy: Przy przeglądzie co 20k km będzie wstawiany nowy silnik :D
OdpowiedzA dla mnie spoko. Lubię małe samochody, a taki silnik jest dla małego idealny, jeśli jego założenie nie byłoby mega skomplikowane, tudzież byłyby tak jak wspomniane to zostało w opisie wersje sportowe np. Polo to widzę fajną przyszłość :D Aczkolwiek właśnie jeśli o trwałość chodzi to trzeba sprawdzić jak już wyjdzie na rynek, kto wie co wymyślili jajogłowi z VW.
OdpowiedzJak możliwe jest wyciśnięcie takiej mocy z litra pojemności ? Nie twierdzę że to ściema tylko najzwyczajniej w świecie nie wiem i się zastanawiam. I tak jak prawie każdy pisze żywotność tego silnika nie będzie dłuższa niż max te 100 tys. km. Ale znając życie znajdzie swoich zwolenników i to pewnie wielu ;)
OdpowiedzTa... rok temu Nissan zaprezentował silnik 1.5 litra także 3 cylindrowy z turbo który generuje 400 KM i waży 40 kg. Był jeszcze 1500 konny silnik którego BMW używało w latach 80tych w F1, miał 1.5 litra i 4 cylindry. Oczywiście nie starczał na długo i był awaryjny. Także nic nowego.
OdpowiedzZmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 13 maja 2015 o 21:02
@Derve: Tak Nissan zaprezentował ten silnik z myślą o autach torowych, tak jak i ten BMW. Ten silnik jak mniemam ma być montowany w autach seryjnych ;)
OdpowiedzNo to mniemasz źle. Przecież nie jest napisane do jakich modeli będzie pakowane. Przecież to jest silnik wyczynowy...
Odpowiedz@Derve: Mógłbym prosić o jakieś linki co do tego silnika BMW?
Odpowiedz@Arturro144: https://racingotaku.wordpress.com/2009/06/08/best-f1-engine/
OdpowiedzFajny silnik, moim zdaniem mogli by od razu zrobić niewymienialny pasek rozrządu, bo i tak wcześniej silnik do wymiany niż rozrząd :P
OdpowiedzWszystko w imię "ekologii"
OdpowiedzEh.... A tak bardzo lubiłem motoryzację. No cóż... Trzeba będzie znaleźć nowe hobby...
Odpowiedz