Pierwsze modele Multipli pojawiły się w latach 50.
Była to konstrukcja bazująca na jednym z najmniejszych z produkowanych ówcześnie samochodów, Fiacie 600.
Według planów konstruktorów używana miała być jako taksówka.
W 1958 Fiat Multipla trafił do sprzedaży w Polsce i kosztował 80 tys. ówczesnych złotych.
No już bez przesady, poprzednik multipli nie był aż tak tragiczny. Wyolbrzymiasz.
Odpowiedz@Mar90: Ale potomek nie należy do najpiękniejszych aut
OdpowiedzA ja bym jednak pojeździł
OdpowiedzPierwszy raz jak zobaczyłem widok z profilu zastanawiałem się po kij z przodu czerwona lampa :D
OdpowiedzNie wiem czy wiecie ale silnik w tej Multipli to ta sama konstrukcja która napędzała Czinkole i Seje, oczywiście po sporych modyfikacjach.
OdpowiedzZmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 5 maja 2015 o 13:53
@Derve: Czy w CC i SC nie było silnika z BIS'a? Gdzieś obiło mi się o uszy, że Lancia pomagała w konstrukcji tego silnika, ale o tym, że pochodzi z Multipli pierwsze słyszę.
Odpowiedz@skota741: W CC był silnik z BIS'a ale to zupełnie inna konstrukcja. Silnik o którym mowa, czyli czterocylindrowy napędzał głównie małe modele Fiata w tym Multiplę 1szej generacji. W CC i SC znana jako 900tka :)
OdpowiedzJak dla mnie całkiem przyzwoity model samochodu. Jeśli miałabym kiedykolwiek okazję takiego przygarnąć to nie wahałabym się ani chwili.
Odpowiedz