Pierwsze w historii, japońskie coupe, fabrycznie wyposażone w silnik V8. Lexus SC z pierwszej generacji, znany jest w Japonii jako Toyota Soarer z trzeciej generacji. Samochód sprzedawano w latach 1991-2000, na całym świecie. Poprzednie generacje Soarer (Z10 i Z20) dostępne były tylko z kierownicą po prawej stronie i uważane w pierwszej połowie lat 80 za najbardziej rozwinięte technologicznie japońskie samochody, które w swoim czasie wyposażeniem i akcesoriami bez problemów konkurowały z resztą luksusowych GT na świecie.
SC/Soarer Z30 (oznaczenie trzeciej generacji), to samochód z klasy Grand Tourer, nad którym prace rozpoczęły się jeszcze w latach 80, miał być pierwszym sportowym samochodem w gamie Lexusa. Jest bardzo dobrze wyposażony i wykończony, z godną gamą silnikową, różniącą się nieznacznie w zależności od rynku docelowego. Efekt ataku na europejską klasę GT różnił się od osiągnięć na rynku Azji, Ameryki oraz Oceanii. Poza tym, jak wiadomo, były to dopiero początki Lexusa. Dzisiaj rynek wtórny w Europie, jest bardzo, bardzo skromny, dodatkowo model z takiej klasy, to nie masówka.
Ciekawostka. Pierwotne założenia i wizje odnośnie przednich reflektorów, obejmowały konstrukcję składającą się z jednej pary okrągłych lub owalnych reflektorów, różniących się od tego, co widać w wersji produkcyjnej.
Jak wspominałem, to pierwsze w historii japońskie coupe z V8 i generalnie na dzień dzisiejszy drugi tego typu japoński samochód, obok kolejnego Lexusa, czyli niedawno zaprezentowanego - RC F. Wracając do SC/Soarer, 8-cylindrowy, 4-litrowy silnik 1UZ-FE, to efekt wieloletnich prac oraz potężnych nakładów finansowych Toyoty, efektem tego była znakomita jednostka. Silnik po raz pierwszy zagościł pod maską modelu Lexus LS 400 (Toyota Celsior) w 1989 roku. Pierwsze wersje SC 400 / Soarer UZZ30/1/2 (czyli z silnikiem V8), mają moc 250-260 KM, natomiast ostatnie (po 1997 r., wyposażone w VVTi) 280-290 KM.
Ogólnie, samochód dostępny jest z trzema silnikami do wyboru.
Wersje z kierownicą po lewej stronie, najczęściej mają wolnossące R6 3.0L 2JZ-GE oraz V8 4.0L 1UZ-FE. Ta ostatnia wersja dostępna jest wyłącznie z automatyczną skrzynią, na co wielu ubolewa, stąd w Ameryce od dawna dostępne są zestawy do swapu skrzyni biegów Lexusa SC 400, z automatu na manual (5-6 biegowy) z innych modeli Toyoty. Można kupić nawet kompletny zestaw, wraz ze skrzynią.
W Japonii, oprócz wcześniej wspominanych silników, mają jeszcze doładowany (turbo oraz twin turbo) R6 1JZ-GTE, czyli 2.5L o mocy 280 KM. Wersja 2.5 GT jako jedyna w Japonii wychodziła z manualną skrzynią, często toczyła bratobójcze pojedynki z Suprą.
Co to za film na końcu?
Odpowiedz@Norbi1995: To po prostu amatorskie video prezentujące Lexusa SC Z30 ;)
Odpowiedz