Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation

MotoKiller.pl

Pokaż menu
Szukaj

Najlepsza modyfikacja mojego auta (jak dla mnie)

Sporo rzeczy w Passacie wymieniałem i go sukcesywnie upiększam. Jednak najbardziej jestem zadowolony z jednego systemu. Hella DynaView Evo 2Co to takiego? To system statycznego doświetlania zakrętów) (dynamiczny na ruchomej soczewce jest nie do zrealizowania w moim aucie). System Helli składa się ze sterownika (foto 1) i akcesoryjnych lamp (foto 2) mających funkcję świateł zakrętowych i przeciwmgielnych oraz okablowania. Wpina się go w instalację oryginalnych przeciwmgielnych (jeśli takiej nie było - to nie szkodzi Hella i to przewidziała dodając wyłącznik, byśmy mogli w pełni korzystać ze świateł. Dodatkowo musimy poprowadzić zasilanie, plus po zapłonie, sygnał gala (albo z prędkościomierza - system wyklucza auta bez gali i z prędkościomierzem na linkę - musi być jeden z dwóch warunków spełniony - o tym za chwilę) oraz sygnał ze świateł cofania i kierunkowskazów.Centralka to także czujnik wychyleń kątowych. Jak to działa? Jadąc powoli (mniej niż 40 km/h system aktywuje się gdy skręcamy (doświetla wewnętrzną część łuku) albo stronę na którą włączymy kierunkowskaz. Z tym, ze kierunek ma najwyższy priorytet. Jeśli jedziemy po lewym łuku (rondo) aktywuje się lewe światło. Jeśli włączymy prawy kierunek - natychmiast następuje zmiana i włącza się prawe światło. Powyżej 40 km/h system jest nieaktywny (zgodnie z przepisami - stąd sygnał gali abo prędkościomierza). Dodatkowo podczas cofania włączają się obie lampy doświetlając przestrzeń wokół auta (to jest gigantyczna pomoc). Przeciwmgłowe działają niezależnie od prędkości - jedyne do czego musimy się przyzwyczaić to to, że światła świecą w przód jak i dość szeroko na boki. Ale to znakomicie poprawia bezpieczeństwo. Tyle teorii. Teraz praktyka.Jak widać na fot. 3 mam firmowy bixenon, więc on już sam z siebie świeci bardzo szeroko. W dzień tak to wygląda - nie szpeci auta.Nocą właśnie tak to świeci. Dość przeciętne przeciwmgielne (ale firmowe nie były lepsze) i całkiem fajne zakrętowe (foto4). Foto 5 - tak to wygląda od tyłu.Foto 6 - na parkingu podczas manewrówFoto 7 - po włączeniu wstecznego i aktywacji systemu tyle więcej widać. Foto 8 - tak widzę jak jedę i bez systemu włączę lewy kierunek szukając dróżki pomiędzy drzewami.Foto 9 - a tak widzę z tym systemem (raczej nie ma szans, by jakieś zwierze wybiegło pod auto i bym go wcześniej nie zauważył. Czy system ma wady? O tak - cenę. Około 1000 zł. A zalety - oceń sam!
by Charakterek
Dodaj nowy komentarz
Udostępnij