@e30trawa: głupiemu mechanikowi ,wszystko będzie przeszkadzać ,nawet zaciski w cinquecento ,hamulce nie są stworzone dla mechaników lecz do hamowania a te są 2 razy wydajniejsze,,więc 2 razy rzadziej się do nich zagląda :)
Mam takie hamulce w swoich V8 ,są na prawde nie spotykane,stosowane były tylko w v8 i s4 ich specyficzny wygląd jest spowodowany tym że konstruktorzy chcięli upchnąć do bardzo szybkich aut jak największe tarcze do felg rozmiar 15" jak zapewne widzieliście zaciski hamulcowe zazwyczaj są mocowane po zewnętrznej stronie tarczy co ograniczało możliwości jej powiększenie a w tym wypadku z felgą 15 " udało się upchnąć tarcze 310 mm!!(a wiadomo większa tarcza-lepsze hamulce przy tej samej sile zacisku) Dodatkowo znacznie zwiększona powierzchnia styku części hamującej z mocowaniem znacznie polepszyło chłodzenie dzięki czemu tarcze ufo były skuteczne przy 3 krotnie większych przebiegach niż zwykłe.Koszt produkcji i jej złożoność niestety zakończyły ich żywot w samochodach osobowych,a podobne patenty są używane tylko w pojazdach specjalnych.Nie zdajecie sobie sprawy jak się umęczyłem przy pierwszym demontażu... odkręciłem wszystko a myk z tym klockiem (jak na filmie) dopiero przy drugiej wymianie klocków zauważyłem :)
ale patent =]
OdpowiedzMiało to jakieś lepsze zdolnosci hamowania niz zwykła tarcza z klockiem? Czy tylko utrudnianie zycia mechanikom? :D
Odpowiedz@Cynio: Tak dużo większa tarcza przy tej samej wielkości felgi,tarcza wytrzymuje też ok 150000 km!! choć po 100000 km mają tendencje do bicia.
Odpowiedz@CKetylina: Te 150 tyś km to przewidywana wartość producenta czy jakiś mit? Bez urazy ale ciężko mi jest uwierzyć by tyle one wytrzymywały.
OdpowiedzMój brat ma jeszcze takie tarcze u siebie w Audi 200 20V, ale wpadną tarcze 320mm i zaciski czterotłoczkowe a hamulce UFO są ciekawe i niespotykane :)
Odpowiedzciekawe co sie stanie jak zapiecze zacisk tak ze nie da sie go cofnac...
Odpowiedz@e30trawa: miałem kiedyś v8 które stało 7 lat pod chmurką i nie miałem problemu z rozebraniem i doprowadzeniem do dobrego stanu hamulców.
Odpowiedzjak dla mnie glupota i utrudnienie dla mechanikow
Odpowiedz@e30trawa: głupiemu mechanikowi ,wszystko będzie przeszkadzać ,nawet zaciski w cinquecento ,hamulce nie są stworzone dla mechaników lecz do hamowania a te są 2 razy wydajniejsze,,więc 2 razy rzadziej się do nich zagląda :)
OdpowiedzTo chyba poto zeby lepiej się chłodziła tarcza
Odpowiedz@FlyMan: Dokładnie-Ktoś tu nareszcie myśli a nie krytykuje THX!!
OdpowiedzDlaczego on odkręcał odpowietrznik do cofania tłoczka?
OdpowiedzŻeby łatwiej było cofnąć tłoczek
OdpowiedzŻeby łatwiej było wcisnąć tłoczek
OdpowiedzPiasty nie wyczyscil, ch****y mechanik :-D
OdpowiedzMam takie hamulce w swoich V8 ,są na prawde nie spotykane,stosowane były tylko w v8 i s4 ich specyficzny wygląd jest spowodowany tym że konstruktorzy chcięli upchnąć do bardzo szybkich aut jak największe tarcze do felg rozmiar 15" jak zapewne widzieliście zaciski hamulcowe zazwyczaj są mocowane po zewnętrznej stronie tarczy co ograniczało możliwości jej powiększenie a w tym wypadku z felgą 15 " udało się upchnąć tarcze 310 mm!!(a wiadomo większa tarcza-lepsze hamulce przy tej samej sile zacisku) Dodatkowo znacznie zwiększona powierzchnia styku części hamującej z mocowaniem znacznie polepszyło chłodzenie dzięki czemu tarcze ufo były skuteczne przy 3 krotnie większych przebiegach niż zwykłe.Koszt produkcji i jej złożoność niestety zakończyły ich żywot w samochodach osobowych,a podobne patenty są używane tylko w pojazdach specjalnych.Nie zdajecie sobie sprawy jak się umęczyłem przy pierwszym demontażu... odkręciłem wszystko a myk z tym klockiem (jak na filmie) dopiero przy drugiej wymianie klocków zauważyłem :)
Odpowiedz