Renault Alipine A610 to ostatni model z tej serii, produkowany w latach 1991-1995.
Model ten niewiele różnił się od swojego poprzednika, główną zmianą, było zastosowanie chowanych przednich reflektorów.
Istnieją dwie wersje, dlaczego zmieniono reflektory na chowane. Jedna mówi o tym, że auto zbyt bardzo przypominało Forda Sierrę, druga, jest bardziej prawdopodobna i na pewno bardziej sensowna, miało to umożliwić lepsze rozłożenie masy.
W ten sposób powstał model, który równie dobrze mógłby być liftem poprzedniego. Dlaczego tak się nie stało? Zmiany dotyczyły również silnika.
Silnik został powiększony w stosunku do poprzedniego modelu, dzięki czemu zyskał więcej mocy. Pod następnym zdjęciem znajdziecie pełną specyfikację silnika.
V6 PRV 3,0 l (2975 cm³), 2 zawory na cylinder, SOHC, Turbo
Układ zasilania: wtrysk Renix
Średnica × skok tłoka: 93,00 mm × 73,00 mm
Stopień sprężania: 7,6:1
Moc maksymalna: 254 KM (186,4 kW) przy 5750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 350 Nm przy 2900 obr/min
Wiem jak bardzo lubicie czytać te wszystkie numerki, tu macie osiągi:
Przyspieszenie 0-80 km/h: 4,6 s
Przyspieszenie 0-100 km/h: 5,9 s
Przyspieszenie 0-160 km/h: 16,1 s
Czas przejazdu ¼ mili: 13,9 s
Czas przejazdu 1 kilometra: 24,9 s
Prędkość maksymalna: 266 km/h
Średnie zużycie paliwa w cyklu miejskim: 14,7 l / 100 km
Podwójne, podnoszone reflektory, prezentują się genialnie. Szkoda, że w tamtych czasach, takie niektóre fajne samochody raczej rzadko miały przed sobą obiecującą przyszłość. Skąd ja to znam... Mazda RX-7, Mitsubishi 3000GT i tym podobne samochody w Europie, w latach 90.
OdpowiedzGdzie się podziało to dawne Renault, gdzie się podziały dawne sportowe Peugeoty, co się stało z francuską motoryzacją przez te kilka ostatnich dekad...
Odpowiedz