Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation

MotoKiller.pl

Pokaż menu
Szukaj

Koenigsegg Regera Hybrid - Genewa 2015

Nowy przeciwnik dla McLarena, Ferrari i Porsche
by Folley96
Zobacz następny
Dodaj nowy komentarz
avatar slivex
0 0

podobno nie ma skrzyni biegów <szok> chce wiedzieć jak to jeździ

Odpowiedz
avatar arnold777
0 0

@slivex: Silnik spaliowy napędza silnik elektryczny a właściwie 2 silniki w tym jeden na wale. Wyobraź sobie że masz tak jakby wrzuconą 5 i toczysz się 30km/h. Aby przyspieszyć musisz zredukować.W tym Koenigseggu nie musiałbyś.Cały czas miałbyś do dyspozycji cały moment obrotowy z elektryki. W przypadku takiego połączenia silnika spalinowego z elektrycznymi można powiedzieć że jest to symbioza idealna. Silnik Spalinowy potrzebowałby skrzyni biegów bo brakowało by mu momętu w niskim zakresie. Dzięki elektryce silnik spaliowy ma ułatwioe zadanie(szybciej wkręci się na rządane obroty) i zamiast jeździć przykładowo tak: 1 bieg < 50 km/h 2 bieg < 90 km/h 3 bieg < 150 km/h 4 bieg .... itd. Jeździsz na przykład tak: 1000 RPM < 50 km/h 1500 RPM <90 km/h 2000 RPM <150 km/h W najprostszym tlumaczeniu jeśli ktoś nie zrozumiał: To tak jakbyś mógł ruszyć swoim samochodem na najwyzszym biegu i dojechać do v-max. Kiedyś Clarkson próbował tego na którejś z nowszych Corvette ruszył z 5 i osiągnął prędkość maksymalną ;D Bez zmieniania biegów. A ta Corvette jeśli dobrze pamiętam miała ~800Nm(szczytowo, te 800Nm jest dostępne tam może w zakresie 200-300 RPM ;D

Odpowiedz
avatar arnold777
0 0

BTW. Nie wiem jak dla wielu z was ale dla mnie ten napęd jest po prostu genialny! To chyba największe osiągnięcie motoryzacyjne ostatnich 10 lat! Nie tylko z racji na osiągi(no dobra głównie przez nie) ale wyobraźcie sobie taki układ w pomniejszeniu, do np. 1.5L R4 na kompresorze/turbo ~150HP + 2 małe silniczki elektryczne ~100HP 200Nm. Podejrzewam że jeśli autko miałoby na obrotomierzu 2000-3000 RPM jadąc spokojnie 60km/h to spalanie było by na poziomie może z 2-2,5l a do dyspozycji miałbyś cały czas dość dużo momętu żeby bardzo szybko rozkręcić silnik spaliowy i dostarczyć moc z wszystkich silników na koła czyli w teorii można by stworzyć strasznie żwawego hot-hatcha palącego 3l w mieście i z 7l w trasie. Tak nie pomyliłem się, w końcu gdzieś się akumulatory muszą ładować, a wtedy zostajemy tylko a standardowym silniku. Mógłbym dosłownie napisać książkę na temat tego rozwiązania ;D

Odpowiedz
avatar slivex
0 0

@arnold777: dzięki za wyjaśnienie, w takim razie czekam na jakies filmy jak to jeździ, jaram sie

Odpowiedz
Udostępnij