Teraz gratka dla tych, którzy potrzebują więcej przestrzeni bagażowej niż 586 litrów w sedanie i maksymalnej pojemności 1780 litrów w kombi. Trailer Assist to system, który ułatwi nam podróżowanie z przyczepą. Ilu z nas ma problem z cofaniem w takiej sytuacji? Teraz będzie to o wiele łatwiejsze bo wykonując ten manewr, przy użyciu dźwigni regulacji lusterek, która w tym przypadku działa jak joystick, kierowca może płynnie ustawić kierunek jazdy zestawu samochód + przyczepa. Samochód przyjmuje właściwy kierunek dzięki automatycznej ingerencji w elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego. No już chyba prościej się nie da prawda?
Kolejny system wspiera tych, którzy mają problem z wyjazdem z miejsca parkingowego, Side Assist rozpoznaje szybko nadjeżdżające pojazdy, pojazdy poruszające się wolniej oraz znajdujące się w martwym polu widzenia. Auto może też przejąć kontrolę nad kierownicą w momencie zbliżenia się do samochodu, którego kierowca nie zauważył. Natomiast podczas wyjeżdżania tyłem z miejsca parkingowego, prostopadłego do osi jezdni, czujniki radarowe rozpoznają pojazdy zbliżające się z boku, dotychczas często niewidoczne dla kierowcy. W przypadku popełnienia błędu przez kierowcę, system automatycznie zahamuje.
Kierowcy lubiący jeździć do pracy samochodem dostaną asystenta jazdy w korkach. Jeśli tylko będziemy poruszać się z prędkością nie większą niż 60km/h samochód sam będzie utrzymywał odpowiednią odległość od auta przed nami, a dodatkowo utrzyma nas po środku pasa. W razie gdyby kierowca przed nami zbyt gwałtownie wyhamował, lub przed maską pojawił nam się pieszy, z pomocą przychodzi Front Assist, który odpowiednio wyhamuje auto w sytuacji zagrożenia. Nie pozostaje nic innego, niż rozłożyć się na fotelu i uciąć sobie drzemkę.
Volkswagen przewidział również taką sytuację! Emergency Assist ostrzega kierowcę, który nie wykazuje żadnej aktywności podczas jazdy. Najpierw "budzi go" szarpnięciem hamulców, a jeśli mimo to kierowca nie odpowie, system zatrzyma samochód przy jednoczesnym włączeniu świateł awaryjnych. Ponadto wykona serię delikatnych skrętów zwracających uwagę otoczenia na zaistniałą sytuację. Może też wezwać pomoc dzwoniąc na numer alarmowy.
Gdyby komuś przyszło do głowy, że kierownica w nowym Passacie może chodzić ciężko, nic bardziej mylnego. Progresywny układ kierowniczy odpowiednio zmienia przełożenie przekładni kierowniczej, oraz siłę wspomagania, w zależności od tego w jakich warunkach będziemy podróżować.
Zmiany dosięgły również jednostki napędowe, zaproponowano ich aż 10, a każdej z nich obniżono spalanie. Emisja spalin również spadła i to o całe 20%. Do każdej jednostki będzie można zamówić przekładnię DSG.
Do jednostek benzynowych jakie zaproponował Volkswagen zalicza się jednostka 1,4 l o mocy 125 KM oraz wersja 150-konna z funkcją odłączania cylindrów podczas jazdy z małym obciążeniem. 1,8 TSI rozwija moc 180 KM, a 2,0 TSI 220 KM i 280 KM.
Hybrydowa odmiana wyposażona jest w 211-konną jednostkę TSI wspomaganą 109-konnym silnikiem elektrycznym. Na samym napędzie elektrycznym nowy Passat pokona dystans 50 km.
Wytrwałem do 9 zdjecia czytając co to ten samochód bedzie miał w sobie zaczynając od świateł ledowych kończąc na wszelakich asystentach wszystkiego co tylko może być.. Nie mam nic przeciwko nowinkom technologicznym jestem nawet za bo fajnie że dużo się zmienia.. Ale coraz bardziej zaczyna mnie martwić to że niebawem ludzie na drodze najnormalniej na świecie przestaną MYŚLEĆ - przecież mój asystent tego i siamtego nie zareagował to znaczy że wszystko powinno być ok :) A może to właśnie dlatego jest coraz więcej tych wszystkich systemów i asystentów bo ludzie przestali już myśleć za kierownicą? I tu koło się zamyka.. ehhhhhh...
OdpowiedzTaki jak na zdjeciach jest fajny ale biorąc pod uwagę zwykly model z przeciętnym wyposazeniem sprawa nie jest juz tak oczywista.Ciekawe ile kosztuje w prezentowanej wersji pewnie ze 300tys.Za Passata?
Odpowiedz@jeziorGTR: Passat obecnie celuje w klasę wyższą, więc w sumie czemu nie ;)
Odpowiedz@Snupi: szkoda, ze technicznie wciąż jest w klasie nizej niz średnia. Powtórka z phaetona, gdzie pomysł przerósł tresć i projekty techniczne zupełnie nieobliczone do phaetona.
OdpowiedzKluczem do zrozumienia wartości jaką prezentuje sobą ta nagroda jest słówko "DZIENNIKARZE". W jury nie zasiadają inżynierowie, specjaliści z branży, czy innego rodzaju eksperci, tylko najzwyklejsze szeregowe dziennikarzyny, które może tam coś o samochodach wiedzą, ale i tak ich znajomość tematu sprowadza się do przejechania kilkudziesięciu w porywach kilometrów za kółkiem różnych modeli - i na tej podstawie wydają werdykt. Dla mnie taka nagroda jest zupełnie bezwartościowa.
Odpowiedz@polak: Ale spójrzmy też od drugiej strony, dziennikarze to też ludzie, którzy wiedzą czego chcą od samochodu. Nie robi im różnicy to, że np auto jest 33mm dłuższe od innego. Mam nadzieję, że zrozumiesz moją skrótową myśl ;) Równie dobrze ten Passat mógłby dostać Telekamerę Teletygodnia :D
OdpowiedzNa zdjęciach wygląda naprawdę dobrze, ciekawe czy w rzeczywistości też będzie robić takie wrażenie. Z tego co patrzyłem na internecie to R-Line'ie wygląda mega. Jeżeli chodzi o silniki to ten 2.0 biTurbo 240 KM 4x4 ciekawy diesel, interesuje mnie tylko jak z żywotnością tego silnika, bo wiadomo że niemiec może pozwolić sobie na zmianę auta co dwa-trzy lata na nowe i jemu to lata ale zwykły polak kupuje takie drogie auto na dłużej. To samo tyczy się silników 2.0 TSI, wydaje mi się że w tym segmencie to Passat ma najmocniejsze silniki, ma bardzo dobre wykończenie i wszystko wskazuje na to że znów stanie w czołówce aut w swoim segmencie.
OdpowiedzA teraz taki żart: jak wiejscy użytkownicy passeratti ogarną tę całą elektronikę? :P A tak serio ciekawi mnie ten najmocniejszy diesel, konkurenci takiego "ropnego potwora" nie mają. Czekam na testy. Szkoda, że jak zwykle passek będzie cenowo w górę od konkurencji, a i tak sporo ludzi pewnie wybierze gorzej wyposażone Audi, BMW czy Merca niż wypasionego Passka.
OdpowiedzPrzepraszam może i urażę niektórych właścicieli Pasków, ale według mnie to auto jest zwyczajnie nudne, jest stworzone dla ludzi który mają gdzieś czym jeżdżą ani nie mają pojęcia o motoryzacji - chcą tylko dostać się z domu do pracy, z pracy do sklepu itp, kiedyś dało się dostać fajnego Passata był W8, R36, 2.8, ale ten jest bezduszny i zwyczajnie nudny. To moje zdanie ale i tak czekam na minusy. :)
Odpowiedzjestem posiadaczem Passata w TDI :) i chciałem się ciebie zapytać czy kiedykolwiek jechałes Passatem?? :)
Odpowiedz@theluki02: Tak, jechałem od 1.9 B5 przez 1.8, 2.0TDi, 2.0T (Amerykańska wersja), a nawet CC. I i tak nie zmieniam zdania.
Odpowiedz