A to mój Passat w highline
Mody, jakie zrobiłem w samochodzie (zapewne były inne, ale nie pamiętam): Pierwszym grubym modem było wywalenie pięciobiegowej skrzyni i wrzucenie tiptrona. Ze sterownikiem, przeprogramowaniem silnika i zegarów. Wszystko poszło zgodnie ze specyfikacją firmową ze schematami w łapie i elsą, dzięki której przeprogramowałem jak się należy wszystko. Z zewnątrz dodałem obrysy - wyjmując ze zderzaków listwy eu a wkładając US - z otworami pod obrysy - instalację robiłem sam. Halogeny zastąpiłem światłami zakrętowymi Hella DynaView EVO2 - gruba robota i znów gmeranie w elektryce. Dodatkowo założone czujniki parkowania przód - tył Valeo - z tyłu w firmowych miejscach, z przodu wywiercone otwory - też gruba robota. Dzienne Philips DayLight Guide mające także funkcję postojówek. Z tyłu wywalone ori lampy na rzecz ledowych. W światłach jako xenon założone żarówki Osram Xenarc CoolBlue. Zawieszenie podniesione z -40 do oryginału. Wymienione tylne szyby z białych na piecowo przyciemniane oryginał VW. Mało? To lecimy dalej. W środku dołożony cały system DVD, z wyświetlaniem na nawigacji i na zagłówkach. Dołożona kamera cofania z wyświetlaniem na nawigacji. Wywalona zmieniarka CD założona zmieniarka MP3 - zgodna z fabrycznym radiem sterowana z kierownicy. Wywalone wszystkie drewienka - założone wstawki z aluminium, które wcześniej było czymś a la carbon, tylko to spolerowałem. Wywalone fotele z alcantarą - wstawione komfortowe skórzane. Przednie fotele to gruba robota, gdyż zostawiłem swoje stelaże. Założony grill bez znaczka. Dodane dodatkowe oświetlenie led w drzwiach (czerwone lampki obrysowe) oraz oświetlenie nóg (lampki zapalane wraz z dzrwiami na dole samochodu z przodu pod deską z tyłu w progach drzwiowych). Wszystkie żarówki led zrobione własnoręcznie według przepisu https://joemonster.org/art/32129/Zrob_to_sam_oswietlenie_diodami_LED_kabiny_samochodu. Dodane dodatkowe oświetlenie bagażnika (pod roletą). Założony dodatkowy zestaw głośnomówiący bluetooth, który działa z fabrycznym radiem (było trochę kombinowania, ale udało się). Założona lampka wewnętrzna podświetlenia wnętrza od Passata W8, dodane chromy w desce i w drzwiach także od W8. Wagiem dosowym uruchomiłem sobie opuszczanie i domykanie szyb z pilota, zamykanie drzwi po przekroczeniu 15 km/h, wywaliłem otwieranie selektywne i dołożyłem parę bajerków programistycznych takich jak odskakiwanie klapy po otwarciu jej z pilota (w przyszłości będzie to automatyczne otwieranie klapy). Dodałem metalowe nakładki na progi i na zderzak (tam gdzie były silikony). Felgi pomalowałem na kolor siwy metalik. Z relingów zdarty chrom - spolerowane do żywego - to co teraz widać, to polerowane aluminium. I to mniej więcej z grubsza wszystko co zrobiłem.A nie wszystko, bo ostatnio auto wygłuszałem - oto linki z przebiegu prac.http://motokiller.pl/178479http://motokiller.pl/179256http://motokiller.pl/180142http://motokiller.pl/181802Mało? Dodane urządzenia inwalidzkie - sterowanie z kierownicy (ale to już mi firma robiła).Nie chwalę się, że to prawdziwy tuning - to tylko dostosowanie samochodu do własnych potrzeb.Większość prac starałem się wykonywać sam - a jeżdżę na wózku inwalidzkim - pamiątka na całe życie po wypadku. Więcej o samochodzie w źródle.
by
Charakterek
Niby z zewnątrz to tylko passat kombi, jeden z wielu dziesięciu tysięcy w PL, lecz gdy się dokładnie człowiek przyjrzy to zobaczy pewne różnice pomiędzy wersją "stock" a twoją. O skrzyni tiptronic nie wiedziałem, myślałem że masz normalnego automata z lewarkiem do wyboru biegu (P,R,N,D,L). A właśnie bo zapomniałbym się zapytać. Kiedyś pisałeś, że zmieniałeś wałek rozrządu, i ci się silnik zepsuł(nie pamiętam co konkretnie, więc nie będę bajdurzył). Dostałeś odszkodowanie od producenta wałka rozrządu, czy musiałeś samemu sobie zasponsorować naprawę? Co do ilości pracy, pieniędzy i czasu włożonego w samochód jestem w stanie powiedzieć tylko jedno: Brawo! (tutaj wstawić dźwięk oklasków) Mam nadzieję, że mi chociaż w małym stopniu uda się zrealizować projekt Celicy, by mogła się w miarę na podobnym poziomie prezentować na MK. Do zobaczenia na zlocie:)
OdpowiedzZmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 23 lutego 2015 o 0:16
@kitt2496: Z producentem wałka walczę nadal - póki co kapitalkę silnika zasponsorowałem sobie sam... Na bank umieszczę na głównej zajawkę do tego pasjonującego materiału - niech każdy zobaczy jak koncerny zlewają użytkowników.
OdpowiedzBardzo fajny projekt chylę czoła, nie wolałeś ręcznej 6 ?
Odpowiedz@ramjetsc: Nie mogę - muszę automata mieć.
OdpowiedzMam takie pytanie odnośnie wygłuszenia karoserii, jest bardzo czy bardzo bardzo wielka różnica jeśli chodzi o komfort w czasie jazdy?
OdpowiedzRaz jechałem z Charakterkiem tym Passatem i z tego co pamiętam jest bardzo cicho. Ogólnie w auto jest wsadzić bardzo dużo pracy.
OdpowiedzW każdym pasku da rade zrobic patent z odskakujaca klapa i szybami ? Czy zalezy to od modułu komfortu czy jak on sie tam nazywal ;) Najbardziej zalezaloby mi na szybach
Odpowiedz@Subaromaniak: Jeśli idzie o B5 - szyby w każdym, który jest otwierany z pilota i ma moduł z końcówką 799 - czyli po wrześniu 1998 roku. Klapa - tylko lift wyczaiłem ten myk.
Odpowiedz@Charakterek: Myślisz, że szyby dałoby się zrobić też w Golfie IV?
Odpowiedz@shaman: bez problemów - robiłem w G IV i Borze. Warunek - pilot scyzoryk, albo inny pilot z oryginalnym otwieraniem i zamykaniem centrala z pilota. Wezmę seta na zlot - znaczy lapka i kabelek - jak ktoś w Passku B5/Golfie wyrazi chęć i będzie taka możliwość - za darmo uzyska tę funkcjonalność.
Odpowiedz@Charakterek: B5 FL :D tez kombi :) A skąd jesteś bo na zlot to nwm czy uda mi sie dotrzeć. Napisałem jeszcze PW
OdpowiedzOdwaliłeś kawał dobrej roboty widać że z pasją, jedyne co bym zmienił to felgi na jakieś które robiły by bardziej WOW ;) Szacunek ;) mam nadzieje że to nie koniec modów i będziesz jeszcze dodawał jakieś smaczki?
Odpowiedz@Folley96: Nie - felgi zostaną. Na 16 calach tak zawieszenie nie leci i nie jest taki twardy jak na 17 calach. A obecnie cenię sobie komfort podróżowania.
OdpowiedzJestem pod wrażeniem , mimo że jeździsz na wózku inwalidzkim to większość tych modów zrobiłeś sam :) Oby tak dalej , jestem ciekaw co jeszcze wymyślisz :)
OdpowiedzCo prawda nie przepadam za VW, ale trudno byłoby nie docenić tyle włożonej pracy w auto. Zwłaszcza z powodu o którym wspomniał kolega wyżej, bo na pewno nie było to dla Ciebie ułatwieniem. Ja sam mam taką dolegliwość, że mocno trzęsą mi się ręce, ale zawsze staram się znaleźć sposób, aby robić to co lubię. Szacunek za wysiłek, który włożyłeś w to auto, aby było takie jak chcesz :). Co by nie mówić wyróżnia się z tłumu i na pewno nie jest anonimowe. Pozdrawiam.
OdpowiedzPodziwiam Cię za ogrom pracy włożonej w tego niepozornego Passata tym bardziej, że jesteś osobą niepełnosprawną. Listwy w zderzakach z obrysówkami, oraz odmienione relingi, wyglądają świetnie.
Odpowiedz