Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation

MotoKiller.pl

Pokaż menu
Szukaj

Honda Prelude H22A - PRAWDZIWY tuning

Auto nie jest skończone, jest jeszcze dużo do zrobienia, ale wklejam ten post, by przypomnieć niektórym, co to jest tuning, co oznacza zrobić auto samemu. Co to jest projekt: wylany pot, plamy krwi, 0 na koncie i każda wolna chwila we własnym garażu. Auto przez ostatni rok i 2 miesiące dostało nowy silnik po kapitalce i drobnych zabiegach usprawniających, krótką skrzynie z długą 5, kompletnie nową instalację elektryczną, regeneracje układu zawieszenia i hamulców, nowe amorki i springi, retrofit, usunięte wszelkie ogniska korozji i wieeele wiele innych. Generalnie wszystkie części poza maglownicą i przednimi fotelami były wymieniane, ulepszane, odnawiane, bądź modernizowane. Wszystkie prace, poza obróbką głowicy wykonywałem sam osobiście. Nie woziłem auta od pana Stasia do pana Gienia chwaląc się jak fajnie jest zbudować samemu auto. I zdaje sobie sprawę że scenie stance się nie spodoba, bo brak airride i sytej felgi w naciągu. Mam dwa argumenty: 0-100 w 6,4s i skidpad 1.05g. mierzone na zwykłych contisportconact 3 bez jakiejkolwiek elektroniki wspomagającej, przy 6*CPzdr dla fanów prawdziwego tuningu.
by dikej
Zobacz następny
Dodaj nowy komentarz
avatar konto usunięte
0 0

Niezły projekt, wyszedł ładny sleeper o ile można go tak nazwać ;) Jaki silnik? Ile koni?

Odpowiedz
avatar vanos320
0 0

Fajna Pralka, i w miarę niedaleko do mnie masz ;) Podoba mi się to kółko, fajnie siadło do Pralki. Może byś tak psiknął na jakiś kolor je? :)

Odpowiedz
avatar dikej
2 4

H22A 220 koni, 215 niutów koła są z cifa typeR EP3, bd w czarny mat, ale to już w przyszłosć, są ważniejsze rzeczy do ogarnięcia ;)

Odpowiedz
avatar Snooker
0 0

@dikej: H22A ma 200 km no chyba że się dłubałeś coś przy nim. A tak ogólnie to miałem taką przez 5 lat ale niestety poszła w ludzi a szkoda bo to chyba było najlepsze auto jakie w życiu miałem (a kilka ich miałem :P ). I jeszcze taka mała sugestia, nie lepiej trysnąć dokładki zderzaka i plastikowe nakładki progów na czarno ? według mnie lepiej to by wyglądało no ale to w sumie rzecz gustu :] Ogólnie to ....... weź mi ją sprzedaj hehehhe

Odpowiedz

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 20 lutego 2015 o 3:14

avatar dikej
0 0

@Snooker: dokladki fabrycznie byly w czarnym, ja je w kolor dalem, zeby optycznie obnizyc auto. h22 troszke dlubniete ;) a jesli chcesz, to zapraszam, kupuj:p drugiej takiej w calej europie nie znajdziesz z zawieszeniem TypeS ;)

Odpowiedz
avatar Charakterek
0 0

Podziwiam - szczególnie za elektrykę w aucie. W swoim też się ugmerałem w kablach, więc wiem co to znaczy. Ile panien lekkich obyczajów leci i potem jeszcze jak zaczynają się pierdzielić kolory kabli. Ode mnie szacun - też w swoim większość rzeczy robiłem sam - u mechanika tylko to, czego nie mogłem - czyli fizyczna wymiana skrzyni połączona z wyjęciem silnika. Niemniej elekrtykę i programowanie ogarniałem sam.

Odpowiedz
avatar dikej
2 2

@Charakterek: zaprawiony w boju :D i to uczucie gdy cos nie zadziala ;)

Odpowiedz
avatar Charakterek
0 0

@dikej: Weź mi nawet nie mów - do dziś nie mam sygnalizacji otwarcia klapy na desce - nie wiem, czy chce mi się to robić - zwyczajnie nie wiem. Wiem ile trzeba rozgrzebać, by się do wiązki dostać. Wiek który to kabelek, ale... No może na wiosnę.

Odpowiedz
avatar dikej
0 0

@Charakterek: ja miałem spory problem z regulacją lusterek, ale ostatecznie udało sie ogarnąć.

Odpowiedz
avatar sosnasss
0 0

Podziwiam. Gratuluję. Zazdroszczę! Dobrze widzieć zadbaną niezwieśniaczoną hanie tym bardziej pralke. Powodzenia w dalszych modach :)

Odpowiedz
avatar kalixxx
0 0

Bardzo ładna :D a te felgi to z Type R ? :D

Odpowiedz
avatar dikej
0 4

@kalixxx: tak enkei z ep3 ;)

Odpowiedz
avatar shaman
0 0

Śliczna Preludka :) Co znaczą te napisy na masce? :D

Odpowiedz
avatar dikej
1 1

@shaman: bushido, moc, grip, osiagi, pasja itp. po prawej w pionie Dikej i Namasza ;)

Odpowiedz
avatar MarekVtec
1 1

taki czas bez odchudzania auta w środku wsio seria ? Bo coś za szybko mi się to zdaje miałem już parę Hanek i paroma jeździłem w sumie to pierwsza miała być właśnie pralka 4g ale padło na inna i już pewnie nigdy jej nie kupie ale mniejsza z tym hamulce masz serie tam było od początku h czy swap z 2.0 ? Generalnie super zrobione auto i w takim stylu jak mi się podoba czyli szybko a nie krzywo tył masz skrętny czy normalny ?

Odpowiedz
avatar dikej
0 0

@MarekVtec: bb3, zawieszenie i hamulce z japonskiej typeS bb6, z budy sciagniety kazdy kilogram, w tym wspomaganie, abs, radio itp. silnik podciagniety, i krutka skrzynia. czas kiespki, bo gumy w takiej temperaturze nie kleily ;)

Odpowiedz
avatar Yojimbo
0 0

@dikej: Jak na wolnossaka całkiem git czas, ale czym mierzony, na jakich oponach i jaka waga auta?

Odpowiedz
avatar dikej
0 0

@Yojimbo: 1098 kg, opony w opisie ;)

Odpowiedz
avatar Yojimbo
0 0

@dikej: No to sportcontact3 nie jest taką "zwykłą" oponą. Ja na takiej i to jeszcze wyząbkowanej zrobiłem 0-96kmh w 5,57 czego nawet na nowych federalach RS-R nie byłem w stanie pobić :D A czym w końcu mierzyłeś?

Odpowiedz
avatar dikej
0 0

@Yojimbo: mieżone gtech'em ss ;) tylko przy 6*C na dworze, a jednak rwd ma sporą przewagę z kreski ;)

Odpowiedz
avatar Yojimbo
0 0

@dikej: E tam nie ma się co zasłaniać pogodą, czy czymkolwiek :P 6,4 jak na taką moc i wagę to "odpowiedni" wynik. Wbij kiedyś na spota do Opola, może polatamy w nocy po zakrętach :)

Odpowiedz
avatar dikej
0 0

@Yojimbo: a chętnie, kiedyś trzeba :D

Odpowiedz
avatar Yojimbo
0 0

@dikej: no to zapraszam jutro na 21 :)

Odpowiedz
avatar dikej
0 0

@Yojimbo: jutro to ja skrzynie zrzucam uszczelniacze wymienić, bo gdzieś cos cieknie ;)

Odpowiedz
avatar Yojimbo
0 0

@dikej: Do 21 zdążyyysz :P

Odpowiedz
avatar analizator
3 3

I taki tuning lubię - konkretnie i nie na pokaz. A co do stance mam takie zdanie, brzmiące znacznie lepiej po angielsku niż po polsku - "Not every show car is a race car but every race car is a show car"

Odpowiedz
avatar Mesjasz
1 1

@analizator: Auto robi się pod siebie, nie pod publikę :)

Odpowiedz
avatar dikej
0 0

@analizator: zgadzam sie ;)

Odpowiedz
avatar dikej
2 10

@Mesjasz: otoz to, dalego do urywania rzydzi, ja sie chwale tym co mam, zapraszam na jazde na prawym fotelu po zakretach, bo o to wlasnie w tym aucie chodzi. nie o to jak startuje spod swiatel, a jaka ma predkosc na wyjsciu z pierwszego zakretu. mnie nie jara 6.4s, to dodatek, dla mnie jest wazniejszy skidpad, a to tylko durne conti w niskiej temperaturze.

Odpowiedz
avatar nitro2112
0 0

@dikej: To zapewne nie jest Ci obcy widok szybko zbliżającego się auta w lusterku tuż przed dużym rondem (lub innym szybkim łukiem), gdzie zjeżdżając z ronda widzisz ten sam wóz w lusterku co wychodząc na prostą znowu z pedałem w podłodze usiłuje nadrobić straty prawda? Piękne uczucie :)

Odpowiedz
avatar Synk3
2 10

A jeśli ktoś nie zna się na dłubaniu przy silniku, a mimo to chce żeby samochód fajnie się odpychał to ma sobie strzelić w łeb niż pojechać do przytoczonego pana Stasia albo Gienia? Cieszę się, że zrobiłeś coś naprawdę dobrego sam, ale czy rzeczywiście trzeba się aż tak tym chwalić??

Odpowiedz
avatar dikej
1 3

@Synk3: mnie po prostu irytuje, jak ktoś sie chwali że sam robi, a do warsztatu daje. owszem nad wyrost napisane, ale absolutnie nie mam tego na myśli. ktoś kogo stać i da do warsztatu, bd miał zapewne lepsze auto niż ktoś dłubiący sam, wiadomo doświadczenie. ale niech nie mówi że auto robi sam ;)

Odpowiedz
avatar oggy
0 0

@dikej: Popieram, żeby nie mówił, że zrobił sam, a oddał do salonu/serwisu. Jednakże oddanie auta do "profesjonalisty" nie znaczy, że będzie miało to jakiś wpływ na jakość. No ale oddać silnik do sychro i niewielkiego modyfikowania? Czemu nie, jednakże nawet wtedy lepiej przypilnować mechanika.

Odpowiedz
avatar konto usunięte
2 2

Chylę kapelusz kolego za ogrom pracy. Trzeba naprawdę kochać auto :) Ja osobiście też mam głęboko w poważaniu stance. Obniżone auto i przygotowanie pod touge/kanjo racing. Takie coś preferuję. Pozdro!

Odpowiedz
avatar dikej
1 1

@Tech: ciesze sie, że nie jestem sam w tej opozycji do mody ;)

Odpowiedz
avatar konto usunięte
1 1

@dikej: Mnie kręci najbardziej JDM. Ale ten prawdziwy z Japonii, z regionu Osaki/Kyoto gdzie rolę dominująca ma Honda Civic. Akurat takową posiadam. Tam gdzie Hondy nie latają na hella flush. To nie jest JDM to jest zmieszane z USDM style. Tak jak w filmie o kanjozoku japończyk w kominiarce mówi że to co dzisiaj to nie jest prawdziwy JDM. Inni wzięli sobie to co im się podoba od ich stylu i zmieszali. Takżę ja to widzę tak lekka gleba no powiedzmy że palec prawie wchodzi między oponę i nadkole. I auto zrobione czysto bez kombinacji.

Odpowiedz
avatar nitro2112
1 1

@Tech: Moim marzeniem od dziecka jest podróż do Japonii, ale głównie w celu zwiedzenia gór chociażby Akina, muzeów japońskiej motoryzacji, poznanie chociaż namiastki kultury tamtejszych ludzi, a przy odrobinie szczęścia wejść za kulisy jakiegoś wyścigu na tamtejszych torach. Takie ciche marzenia z dzieciństwa. Tak jak i mój Civ też był marzeniem, które się już spełniło i nie był to prezent od rodziców. Mimo, że młody jestem i jeszcze nie skończyłem technikum, to potrafię pogodzić naukę z pasją, w którą idą (bynajmniej jak dla mnie) duże pieniądze.

Odpowiedz
avatar konto usunięte
1 1

@nitro2112: Też kiedyś chciałbym wybrać się do JP i zobaczyć jak to wygląda na prawdę. Nie przez internet. Zobaczyć sklep z tofu który istnieje naprawdę, przejechać się po górze Hakone, 20 kilometrowy odcinek który występuję w Initial D jako Akina. Także nad tamtejsze jezioro. Odwiedzić tor wyścigowy/driftowy. Największe marzenie to spotkać osobiście kanjo racerów a dopełnieniem mojego życia by było przejechanie się moją własną Honda Civic po autostradzie Hanshin w Osace. Zabrać ja z PL do JP haha :D No to może przesadziłem ale kiedyś jak się uda to może się wybiorę heh

Odpowiedz
avatar nitro2112
1 1

@Tech: Jakbym ja swoją zabrał do JP to w sumie tamte tereny nie byłyby jej obce - JHMEG ;>

Odpowiedz
avatar dikej
-2 2

@PoweredByNismo: a no można sie pośmiać :P

Odpowiedz
avatar oggy
0 0

@PoweredByNismo: To co rozumiesz za prawdziwy tuning? Ot takie pytanie?

Odpowiedz
avatar dikej
0 0

@oggy: trochę dystansu dla siebie po prostu... tuning, dla mnie, to usprawnianie auta, podnoszenie jego osiągów względem serii. Tak by wszystko było odpowiednio wystrojone. dla mnie liczą się zakręty, dla kogoś ćwiartki. ale dla mnie osobiście, i jest to tylko moje prywatne zdanie, stance jest typowo na pokaz. tuning to podnoszenie mocy, usztywnianie budy, poprawa właściwości jezdnych, czyli rozsądna gleba, obniżanie środka ciężkości, redukcja masy, poprawa rozłożenia masy, usztywnianie zawiechy. nie samymi springami, a od tulei po springi włącznie, dobry hebel, który starczy na więcej niż jedno hamowanie nim się przegrzeje, i najważniejsze dobre opony. Opony, które mają prawidłowe ciśnienie, dzięki czemu zachowują się jak guma a nie jak plastik z 4 barami.

Odpowiedz
avatar Charakterek
0 0

Dikej - przyjedź z Preludką na zlot - zapraszamy :)

Odpowiedz
avatar dikej
0 0

@Charakterek: jak będzie na kołach, a nie w kawałkach w garażu, to wpadne ;)

Odpowiedz
avatar Czarn0Bialy
2 2

Szczerze ? Zglebowane auto na dużych felgach które ledwo się odpycha to nie tuning tylko stylizacja. Chylę czoło przed takimi osobami jak Ty i cieszy mnie niezmiernie, iż istnieją jeszcze prawdziwi tunerzy, którzy nie idą tylko w wygląd co nie zmienia faktu że fajnie mieć "wypicowane" auto. Pozdro dla właściciela Preludy :]

Odpowiedz
avatar MarekVtec
1 1

PoweredByNismo Żart to ty bo czemu niby Hondy nie tuningować jak to najbardziej podatne auta na to ?.Nie wiem jaką ty markę robisz że jest taka pro ale widać że pojęcia tyle o tuningu i motoryzacji masz tyle ile światła do dupy dociera więc się nie wypowiadaj bo się ośmieszasz. Co do czasu nie tłumacz się pogoda itp bo jak na ta wagę i taką moc jeśłi wskazanie jest prawdziwe to i tak bardzo dobrze,jak tak strasznie lubisz młócić po zakrętach to czemu pralka ? Mesjasz ty się słyszysz człowieku kto normalny będzie upalał pokrakę albo aira na torze chyba że upalaniem nazywasz ciut ostrzejsza jazdę taką pokraką z naciągami to można na zlotach szpanować a nie ostro latać bo fizyki nie oszukasz,nie wiem co masz za woź albo jakie auta mają twoi kumple ale 6,4 do setki to wynik którego nie ma co się wstydzić a wręcz przeciwnie tym bardziej przy gabarytach auta i tym że jest wolnossące

Odpowiedz
avatar dikej
0 0

@MarekVtec: a co lepszego w tej kasie na zakręty? ;) marzy mi sie fd3 albo st205. o ile ta druga opcja jest osiągalna i ciągle kusi, ciągle pisze z importerem gt4 z japoni, o tyle fd to prawdziwe marzenie ;) czasu nie tłumacze, to taki bardziej żart był z tym że tylko ;) na pewno na pro gumach jak r8 by jeszcze urwał, bo gazem trzeba operowac ostrożnie na 1st biegu, w końcu to fwd ;) a z zawiasem z przodu od TypeS/VtiS naprawd wgryza sie w zakręt. 4ws w drodze, instalacja już leży, czekam na graty do regeneracji belki i maglownicy i w ogóla bd kosa ;)

Odpowiedz
avatar PoweredByNismo
-3 3

Najbardziej podatne na tuning? Nastepny dobry zart :) nie ma to.jak fwd i ten niby tuning kosiarki, prawdziwe samochody do tuningu maja rwd lub awd

Odpowiedz
avatar arad1994
-2 2

Chłopie Ty wyremontowałeś samochód, a nie go stuningowałeś... mylisz pojęcia

Odpowiedz
avatar dikej
0 0

@arad1994: czekaj, sportowe springi i amory, wiekszy hebel, krutka skrzynia, dolot, wydech, strojenie, redukcja masy, wyjecie nawet wspomagania to remont? ciekawe

Odpowiedz
avatar arad1994
-1 1

@dikej: Teraz Ty czekaj, bo w opisie napisałeś: "regeneracje układu zawieszenia i hamulców, nowe amorki i springi"- ani słowa, że wymiana na sportowe, do tego prace blacharskie i remont silnika. Dla mnie to brzmi jak zwykły remont. Ale już jak się nie wsadza zwykłych zamienników, a części do sportu to zmienia postać rzeczy, co nie? Warto było to napisać w opisie obrazka

Odpowiedz
avatar maksp242
0 0

Szacunek dla Ciebie kolego. Auto naprawdę godne uwagi :-)

Odpowiedz
avatar MarekVtec
0 0

Jakie to zależy od marki bo jeśłi dalej H to rożne modele civica,itr jak rwd to s2000 bo preluda tak naprawdę to trochę usportowiona limuzyna PoweredByNismo Nie wiem ile tym masz lat ale rzucasz hasłami jak 14latek zafascynowany grami pokroju nfs,od początku. 1.To że większość Hond jest fwd nie czyni jej gorszą w żaden sposób w swojej klasie a jest masa ludzi co masakruje auta które są rwd lub awd i mają masakrować Hondę. Przykładem jest 7gen który ma mistrzostwo polski i kupa innych których tu wymieniał nie będę bo kto ma pojecie o autach to wie. 2.Honda jest mega podatna na tuning i dzięki swojej wadze i prowadzeniu jest super materiałem do rożnego rodzaju kjs,gsmp,trackday i innych imprez sportowych. 3.Koszt przeróbki i jej wyniku w hondzie wypada niezwykle korzystnie w porównaniu do nissana,toyoty rwd którego sam zakup jest drogi ale to już inna klasa z którą dobra Honda z dobrym kierowca może walczyć i nawet dość daleko zajść. 4.Modele takie jak ITR,EK9,S2000,NSX itp są chwalone przez zawodników wysokiej klasy jak i prasę motoryzacyjną a to mówi samo za siebie 5.To że w twoich grach nie ma Hondy i nie możesz jej dokleić płomienia na drzwiach to nie znaczy że to samochody dla ciot. 6.Miałem rożne auta i stwierdzam że w tej kasie nie ma lepszego dopuszczam inne marki pod uwagę i nie jestem FANBOYEM hondy tylko człowiekiem myślącym i umiejącym wyciągać wnioski jak i liczyć czego ty nie umiesz.

Odpowiedz
Udostępnij