Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation

MotoKiller.pl

Pokaż menu
Szukaj

Mój nowy nabytek

Elegancik 98'Nadszedł ten czas kiedy w końcu podjąłem decyzje o kupnie POLSKIEJ ślicznotki, o której marzyłem od dziecka.W dużym skrócie:Gaźnik robiony wg Pana Inżyniera MazikaHamulce przód od SC SportingWydech MichelinNowa podłogaFabrycznie nowe klosze wszystkich lampFelgi Polonez 13"Polerka
by TiCo95
Zobacz następny
Dodaj nowy komentarz
avatar Juru
1 1

Gratuluję zakupu ;) zadbaj o zabezpieczenie antykorozyjne i niech służy.

Odpowiedz
avatar hubertkrk
-1 1

fajny FL stylizowany na EL tylko przemaluj felgi na srebrno

Odpowiedz
avatar MGKP1995
1 1

@hubertkrk: To jest elegant :P

Odpowiedz
avatar Paweu
-1 1

Pewnie klosze kierunkowskazów z FL-a Cię zmyliły, btw. wróciłbym do oryginalnych białych.

Odpowiedz
avatar TiCo95
0 0

@Paweu: Dzięki za radę :) Kupiłem już fabrycznie nowe oryginalne białe klosze kierunkowskazów przód i boki, niedługo wrzucę fotki :)

Odpowiedz
avatar asterlock
-5 13

Strasznie POLSKA ta ślicznotka :] poza produkcją i dużą ilością egzemplarzy w naszym kraju nie ma już nic z nim wspólnego

Odpowiedz
avatar hondacbr11
0 14

@asterlock: No jasne, lepsze są te wszystkie AUDI GOLFY i JDM do zerzygania ;)

Odpowiedz
avatar Paweu
1 3

@asterlock: Pod zdjęciami innych marek jakoś nie ma srania, że samochód został zaprojektowany w innym kraju niż jest produkowany. Może Nissana Primera P12, też nie jest Japoński bo dzieli kilka części z Renault Laguną Mk2? itd. itd.

Odpowiedz
avatar asterlock
2 8

@hondacbr11: @Paweu: Własnie same tu Golfy, Audi, Polonezy, Małe Fiaty i Hondy :p Widzisz różnice kilka pomiędzy dzieleniem kilku części a projektem CAŁEGO auta? Zaprojektowane jest przez włoskich inżynierów i był produkowany tam a my tylko wykupiliśmy licencję. To że dzięki propagadzie te auto nazywane jest Polskim Fiatem nie czyni go wytworem naszej motoryzacji. Na Ople i inne Fiaty jakos nie mówimy, że są polskie a tez je produkujemy. Zmiana kilku detali w aucie tez nie czyni go naszym. Szczególnie, że nasze wersje były uboższe i gorsze od włoskich.

Odpowiedz
avatar hondacbr11
0 0

@asterlock: Na 10 sztuk niemieckiego szrotu przypada, jeden maluch i jeden polonez.

Odpowiedz
avatar skota741
0 2

O, widzę kolejna gównoburza fanów "polskiej" motoryzacji. Założę się, że bez pomocy internetu nie jesteście w stanie wymienić więcej niż trzech POLSKICH konstrukcji.

Odpowiedz
avatar Mesjasz
0 0

@Italianiec: Chyba nie :)

Odpowiedz
avatar skota741
1 3

@Mesjasz: Czy Opel jest polski? Tak samo polski jak maluch ;) Już Cinquecento jest bardziej polskie niż 126p ;)

Odpowiedz
avatar asterlock
0 2

@skota741: Tak w sumie to jedyną całkiem polska konstrukcja jest Syrenka :] Polonez ma strasznie mało wspólnego z naszym krajem, bo zaprojektowali go włosi na nasze zlecenie i do tego ma mnóstwo podzespołów dużego fiata. Warszawa to kopia kopi więc o tym nawet nie rozmawiamy. Oczywiście były jeszcze CWS-sy i SAM-y ale o niszowych produkcjach nie rozmawiamy. Za niedługo dojdzie jeszcze Arrinera no ale nie będzie bardziej polska od Syrenki, bo ma silnik Chevroleta ale w większości jest dziełem polskich inżynierów

Odpowiedz
avatar skota741
3 3

@asterlock: To, że Opel na japońską skrzynię biegów czyni go japońskim i przekreśla jego niemieckość? Wątpię ;) Akurat Polonez jest bardziej polski niż wszystkie samochody ze słowem "polski" w nazwie. Przecież wiele samochodów nie zostało zaprojektowanych w kraju, z którego rzekomo pochodzą. Temat Arrinery. Hmmm... Nie wiem kto projektował, ale wiele firm dzieli między sobą silniki i jakoś nie przekreśla to ich "narodowości". I jedyną całkiem polską konstrukcją nie była tylko Syrenka :) Przed wojną było tyle polskich konstrukcji, że hoho! Poza tym - CWS niszową produkcją? Od kiedy coś, co można porównać (jak na tamte czasy) do Rolls-Royce'a można nazwać niszową produkcją? Chyba, że masz na myśli to, że mało ich powstało :)

Odpowiedz
avatar asterlock
1 3

@skota741: Dobrze powiedziałeś :] właśnie dlatego wrzucenie paru gratów naszego pomysłu nie czyni malucha polskim. Własnie według mnie Polonez prawie wcale nie jest polski bo zaprojektowało go włoskie studio, a poza tym większość podzespołów pochodziła z dużego Fiata. Potem już tylko ewoluował wraz z koncernem Daewoo. Tak chodziło mi o to :] To ja ich nie kojarzę niestety, chyba trochę za młody na to jestem. To napisz jakieś nazwy tych aut, bo ja widziałem tylko auta zrobione w szopie z przeszczepionymi silnikami i zawieszaniami z innych aut. Były też bodajże karoserie wykonywane przez naszych rodaków ale to tym bardziej nie były polskie auta. Do RR CWS-a chyba można tylko wizualnie porównywać ;] ale nie ukrywam, iz to auto było niesamowitym osiągnięciem bo było tak proste, że do jego rozłożenia wystarczał jeden klucz

Odpowiedz
avatar oggy
0 2

@asterlock: CWS-T1 dawał możliwość demontażu całej jednostki przy użyciu jednego klucza (bodajże 13) i śrubokręta. Co do Poloneza to muszę się sprzeciwić. Mimo, że projekt powstał w Italii to był on stworzony pod wytycznymi polskimi. Poza tym jest to uargumentowane prostym faktem. Gdyby powstał ten projekt w szopie albo FSO to trafiłby do kosza, bo nie mieli by pozwolenia na produkcję (brak odkupienia licencji/projektu). To samo co w przypadku FSO WARS (dodajmy pierwszego samochodu który miał silnik montowany poprzecznie). A co do faktu współdzielenia podzespołów z Fiatem 125p to wygląda to tak, że najwięcej ich współdzielił w wersji 1.5. Potem powstawały silniki polskie. A co do Fiata 125p to był to pomysł polski. Wbrew pozorom. Nie istnieje model (jak w przypadku Malucha) licencyjny. Duży Fiat był efektem połączenia modelu 1300 i 1500 (chyba). A polskich samochodów jest dużo. I nie mam na myśli modeli pokroju Stal 300. Słyszał ktoś o AMZ Kutno? Albo Honkerze (Co prawda najbliżej do polski było Tarpanowi, ale Honkera dalej możemy uznać za polaka)? A te wszystkie projekty? Tak btw. Licencja nie wyklucza faktu, że dany samochód jest taki czy inny (polski czy chiński). W takim razie zapytuję się czy StratoPolonez był polski? Przecież bazował na Lancii Stratos. A silnik współdzielił nawet z Ferrari Dino. No był polski. Polacy go robili i nim jeździli. A porównując dzisiejsze produkty, to czy taki Ford Ka jest amerykański, skoro różni się od któregoś tam modelu Fiata tylko budą?

Odpowiedz
avatar skota741
1 1

@asterlock: Najsłynniejszy jest oczywiście CWS. Był także Ralf-Stetysz, było Lux Sport, SKAF, Polonia, Iradam i jeszcze kilka innych, ale żeby sobie przypomnieć musiałbym znowu poczytać o tym. No i do tego było trochę motocykli, np. Sokół ;) A co do Poloneza - na pewno jest bardziej polski niż Fiat 125p czy 126p. Moim zdaniem to, że był zaprojektowany we Włoszech nie przekreśla jego polskości. W końcu Pininfarina zaprojektowało np. Peugeota 406 coupe, czy Mitsubishi Pajero. Czy to znaczy, że Pajero jest włoskie? Raczej nie ;) Czy Opel mając silniki Isuzu staje się japoński? No też nie :) Tak więc Polonez jakby nie patrzeć jest w jakiś sposób Polski. Sam obiektywnie daję mu jakieś 80% polskości, ale to cały czas o wiele więcej niż 5% polskości w "polskich" Fiatach.

Odpowiedz
avatar oggy
0 2

@skota741: Co do tych procentów do byłbym niepewny. Bo to moim zdaniem tak jak adoptować psa. Jest "twój", ale jego pochodzenie nie ma znaczenia jaki on będzie. Takie jest moje odniesienie. A o Fiatach mówi się, że są polskie, bo są nieodzowną częścią polskiej historii. No ale. Wiadomo, każdy myśli o nich jak chce. Jak dla mnie jest on polski i nie da się powiedzieć w jakim procencie. Podobnie jest z każdym autem. Niby znaczenie ma pochodzenie marki, ale mianem Polskiego Fiata jest nazywane znaczne grono pojazdów. Wiele z nich zachowywało głównie karoserię z wersji licencyjnej.

Odpowiedz
avatar skota741
2 2

@oggy: Głupio mi z tym będzie, ale muszę zadać to pytanie. Czy obozy śmierci na terenie Polski były polskie? A też są nieodzowną częścią polskiej historii. Polonez jest o wiele bardzie polski niż "Polskie Fiaty" :) A co do metafory z adopcją - adoptowane to według mnie są właśnie Fiaty. Polonez pochodzi z hodowli :)

Odpowiedz
avatar oggy
-1 1

@skota741: Z tą polskością to mi chodziło o akceptację społeczną itp. A co do tego pytania do obozów, to powiedz myślisz, że były nieodzowną częścią historii jedynie polskiej? Czy jakby były na terenie dzisiejszej Ukrainy to były by ukraińskie? No ale zakończmy tą rozmowę i nie zaśmiecajmy więcej serwera. :D

Odpowiedz
avatar TiCo95
0 0

@asterlock: Nie rozumiem po co te nerwy. Wystarczy przemyśleć jedno. Czy Polska przejęła od Fiata FL czy eleganta? !FL! Czy eleganta zaprojektowali włosi? !NIE! Czy FL i elegant to, to samo? !NIE! Sądzę, że do reszty wniosków wszyscy fani golfów, hond i passatów dojdą sobie sami. Pozdrawiam i dziękuję wszystkim którzy chwalą mojego !!!POLSKIEGO!!! fiata :)

Odpowiedz
avatar AkfakK
1 1

Pozazdrościć :)

Odpowiedz
avatar FSOtrip
2 2

Gratulecje! Wygląda na na prawdę fajny egzemplarz (wrzuć też proszę fotki przy lepszym świetle). Cieszymy się, że już nawet te nowsze 126p cieszą się szacunkiem i stają kultowe :)

Odpowiedz
Udostępnij