Piggyback w Audi 90 2.3NG
Krzychu (kris0181) z forum audi80.pl porobił mi takie cuda w moim NG. Wywalił całkowicie wtrysk mechaniczny i zastąpił elektronicznym własnego autorstwa. Modyfikacja przywróciła mojej Audi życie. Wcześniej chodziła tylko na LPG, a teraz o gazbombie już zapomniałem gdyż cała instalacja została wywalona. Audi jest zasilane paliwem Pb98 i chodzi idealnie. Mechaniczny wtrysk był w tragicznym stanie i auto na paliwie w ogóle nie jeździło, teraz jeździ pięknie. Została wgrana mocniejsza mapa przez co Audi ma 140KM, oraz 214Nm momentu obrotowego. Seryjnie taki silnik ma 133KM oraz 181Nm momentu (przynajmniej tak było w moim przypadku. Pozostało tylko ogarnąć nieład po gazolinie i można latać kolejnych 26 lat.Dzięki Krzychu.P.S.Szykujemy się na turbo.
by
PROmil
2.3 NG w turbo to będzie ciekawie, a propos przeróbki na elektroniczny wtrysk to dużo jest zabawy z tym? I czy da się zrobić chipa w oryginalnym 2.3 na mechanicznym wtrysku tak aby powrócić do oryginalnej mocy bo po tylu latach już na pewno parę KM ubyło i życzę powodzenia będę śledził temat na forum :)
Odpowiedz@audiol12345: Także ten, w oryginalnym NG nie masz komputera, więc nic nie zrobisz. Co do zabawy z przeróbką to pisz do kris0181 z forum audi80.pl On Ci odpowie na wszystkie pytania ;)
Odpowiedz@PROmil: Jak nie masz komputera? A co odpowiada za sterowaniem wszystkimi czujnikami ?
Odpowiedz@edek239: NG seryjnie jest na mechanicznym wtrysku nie ma komputera. Jest tylko prosty sterownik, który zczytuje dane z czujników i to wszystko. Ten "komputer" służy głównie do sterowania ABSem i jakimiś pierdołami, z silnikiem ma niewiele wspólnego. Tam wszystko jest na śrubki, przekaźniki i bezpieczniki ;)
OdpowiedzZmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 3 lutego 2015 o 11:29
@edek239: A tak poza tym co już napisałem to powiedz mi proszę jak sie podłączyć pod ten "komputer"? Jak juz pisałem jest to zwykły sterownik silnika i osprzętu (chociaż bardziej osprzętu) który z komputerem ma niewiele wspólnego.
OdpowiedzMoc mocą ale to co ważniejsze czyli Nm nie wyglada najciekawiej... Powienien isc w drugą strone bo od 2000 obrotów tracisz go stopniowo do zmiany biegu na kolejny...
Odpowiedz@Jachyr: No jest tam minimalny spadek, ale zauważ, że auto wkręca się konkretnie dopiero od 3500 R.P.M. a o to mi chodziło, ponieważ przy spokojnej jeździe nie jest potrzebna pełnia momentu, a przy wyprzedzaniu się bardzo przydaje ;)
OdpowiedzTak jakby ktoś pytal o spalanie to w trasie wynosi 7/100, a w mieście 8.5-9/100 przy dośc agresywnej jeździe.
Odpowiedz