@Luksus: Na szczęście w BMW nie wpadli na pomysł zrobienia czegoś na kształt silnika THP czyli 300KM z 1.6 pojemności(jak np. w RCZ). Ile taki silnik wytzyma? Po prostu do rozsądnych pojemności (czytaj 2 litry +) dołożyli doładowanie, co powoduje uzyskiwanie konkretnych mocy. Downsizingowi jednak się nie oparli, kto by powiedział np. 10 lat temu, że BMW wypuści model z 3 cylindrami... O ile się nie mylę, jest to w bawarskiej marce najmniejszy silnik pojemnościowo od ładych paru dekad ;D
Nie zmienia to faktu, że żaden silnik z turbo nie zastąpi 4-ro czy 5-cio litrowego wolnossącego V8 :)
@Luksus:
Odpowiedz
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
22 grudnia 2014 o 1:44
@karol161161: O to teraz chodzi. Zmniejszają pojemności pod pretekstem ekologii ale tak naprawdę dzieje się to tylko po to by napędzać rynek. Gdyby ludzie kupowali samochody niemalże bezawaryjne to po co mieliby je zmieniać co ileś lat. O to chodzi by się spieprzyło jak najszybciej :P
powiedzmy, że downsizing w BMW wynika z czegoś innego: silniki modularne.
Czyli pojemność jednego cylindra jest stała, mniej więcej 500cc. Czyli silniki nowej generacji to R3 1.5l, R4 2l i R6 3l (w skrócie tak to wygląda). Ten pierwszy 3 cylindrowiec jest za siedzeniami i8, pod maską Serii 2 Active Tourer, nie pamiętam czy też serii 1, ale trafi też pod maskę serii 2
@karol161161: Nowe M3 (F80) i M4 (F81) mają teraz 3.0 V6 z twin-turbo pod maską i podobno są o wiele szybsze niż poprzednik (E92) z 4.0 V8, palą mniej paliwa, są mniej szkodliwe dla środowiska (choć to mnie akurat nie interesuje). Jest to dość kontrowersyjna zmiana, wielu znawców i miłośników marki są oburzeni tym faktem (tak jak Ty) "M-ka z V6 i turbo?!", ale moim zdaniem po jakimś czasie okaże się, że to była zmiana na plus.
@TheLugardi: Ja nie twierdzę że te silniki są złe, że nie dają frajdy z jazdy. Ale jeżeli chodzi o ich trwałość, to tutaj może być gorzej. Więcej techniki=większa moc ale generalnie ta technika się psuje. Dla człowieka który kupuje auto w salonie, nie ma to większego znaczenia, ale za 5, 6 lat może być problem z kupieniem używanej F80/81 w dobrym stanie.
@CamaroFanBoy: Nowe M-ki nie maja silnika V6 tylko R6, rzedowka :) Nie jestem pewien, ale BMW raczej nigdy nie mialo silnika V6 w ofercie. jesli sie myle to mnie poprawcie :)
BMW się nie bawi w downsizing, bo nie umie robić małych silników. Najlepszy mały silnik w autach tej marki to 1.6 w Mini - tyle że od Peugeota.
Silniki z turbo zawsze są lepsze od wolnossących - problemem są tylko chamskie zagrywki producentów jak np. turbo stanowiące całość z kolektorem.
Odpowiedz
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
22 grudnia 2014 o 12:01
A te nowe silniki 3 cylindrowe to co? Niestety, ale BMW też poddaje się już powoli temu trendowi. Już nie wspomnę o tym, że taka nowa seria 3 ma w gamie tylko jeden silnik sześciocylindrowy, pozostałe to rzędowe czwórki.
Nawet po modelach M Power to widać, zamiast wolnossących silników mniejsze, o mniejszej liczbie cylindrów, ale turbodoładowane.
nowe bmw to nie to samo co stare.... 2.8 powinno być w 6cyl a nie w 4rech z bi-turbo, spalanie takie samo tylko ze awaryjność w nowych autach większa, a m52b28 było genialnym silnikiem
BMW,Mazda,Honda,Toyota... :D
Odpowiedzoni to w upsizingi lecą xD
OdpowiedzBMW też się w to bawi. Trochę inaczej ale się bawi.
OdpowiedzW tamtych latach downsizing nie był jeszcze taki popularny, teraz niestety i BMW to stosuje
Odpowiedz@Luksus: Na szczęście w BMW nie wpadli na pomysł zrobienia czegoś na kształt silnika THP czyli 300KM z 1.6 pojemności(jak np. w RCZ). Ile taki silnik wytzyma? Po prostu do rozsądnych pojemności (czytaj 2 litry +) dołożyli doładowanie, co powoduje uzyskiwanie konkretnych mocy. Downsizingowi jednak się nie oparli, kto by powiedział np. 10 lat temu, że BMW wypuści model z 3 cylindrami... O ile się nie mylę, jest to w bawarskiej marce najmniejszy silnik pojemnościowo od ładych paru dekad ;D Nie zmienia to faktu, że żaden silnik z turbo nie zastąpi 4-ro czy 5-cio litrowego wolnossącego V8 :) @Luksus:
OdpowiedzZmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 22 grudnia 2014 o 1:44
@karol161161: O to teraz chodzi. Zmniejszają pojemności pod pretekstem ekologii ale tak naprawdę dzieje się to tylko po to by napędzać rynek. Gdyby ludzie kupowali samochody niemalże bezawaryjne to po co mieliby je zmieniać co ileś lat. O to chodzi by się spieprzyło jak najszybciej :P
Odpowiedz@karol161161: zdajesz sobie sprawe z tego ze 1.6 thp jest konstrukcji bmw?
Odpowiedzpowiedzmy, że downsizing w BMW wynika z czegoś innego: silniki modularne. Czyli pojemność jednego cylindra jest stała, mniej więcej 500cc. Czyli silniki nowej generacji to R3 1.5l, R4 2l i R6 3l (w skrócie tak to wygląda). Ten pierwszy 3 cylindrowiec jest za siedzeniami i8, pod maską Serii 2 Active Tourer, nie pamiętam czy też serii 1, ale trafi też pod maskę serii 2
Odpowiedz@Italianiec: A ostatnio czytałem, że ma trafić do nowych trójek, przykro....
OdpowiedzDownsizing... Pojemności silników może pozostały odpowiednie, ale M3 na turbinie? Zdecydowanie wolę wolnossące
Odpowiedz@karol161161: Nowe M3 (F80) i M4 (F81) mają teraz 3.0 V6 z twin-turbo pod maską i podobno są o wiele szybsze niż poprzednik (E92) z 4.0 V8, palą mniej paliwa, są mniej szkodliwe dla środowiska (choć to mnie akurat nie interesuje). Jest to dość kontrowersyjna zmiana, wielu znawców i miłośników marki są oburzeni tym faktem (tak jak Ty) "M-ka z V6 i turbo?!", ale moim zdaniem po jakimś czasie okaże się, że to była zmiana na plus.
Odpowiedz@TheLugardi: Ja nie twierdzę że te silniki są złe, że nie dają frajdy z jazdy. Ale jeżeli chodzi o ich trwałość, to tutaj może być gorzej. Więcej techniki=większa moc ale generalnie ta technika się psuje. Dla człowieka który kupuje auto w salonie, nie ma to większego znaczenia, ale za 5, 6 lat może być problem z kupieniem używanej F80/81 w dobrym stanie.
Odpowiedz@TheLugardi: Ja powiem tylko tyle... V6 =/= V8
Odpowiedz@CamaroFanBoy: Nowe M-ki nie maja silnika V6 tylko R6, rzedowka :) Nie jestem pewien, ale BMW raczej nigdy nie mialo silnika V6 w ofercie. jesli sie myle to mnie poprawcie :)
OdpowiedzNo to jeszcze lepiej xD TO bym bardziej R6 =/= V8 i żadna ilość turbin tego nie zmieni to nie zmieni :D
OdpowiedzBMW zeszło na psy i bawi się w downsize ;)
OdpowiedzBMW się nie bawi w downsizing, bo nie umie robić małych silników. Najlepszy mały silnik w autach tej marki to 1.6 w Mini - tyle że od Peugeota. Silniki z turbo zawsze są lepsze od wolnossących - problemem są tylko chamskie zagrywki producentów jak np. turbo stanowiące całość z kolektorem.
OdpowiedzZmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 22 grudnia 2014 o 12:01
@polak: 1.6thp jest konstrukcji wspolnej BMW i Peugeot'a, nie tylko francuza ;)
OdpowiedzA te nowe silniki 3 cylindrowe to co? Niestety, ale BMW też poddaje się już powoli temu trendowi. Już nie wspomnę o tym, że taka nowa seria 3 ma w gamie tylko jeden silnik sześciocylindrowy, pozostałe to rzędowe czwórki. Nawet po modelach M Power to widać, zamiast wolnossących silników mniejsze, o mniejszej liczbie cylindrów, ale turbodoładowane.
Odpowiedznowe bmw to nie to samo co stare.... 2.8 powinno być w 6cyl a nie w 4rech z bi-turbo, spalanie takie samo tylko ze awaryjność w nowych autach większa, a m52b28 było genialnym silnikiem
OdpowiedzA nowe M4? Też się w to bawią niestety...
Odpowiedz