VW Golf III A59 - niedokonczony projekt
Pod maską Golfa A59 zamontowano doładowany turbosprężarką KKK, 4-cylindrowy silnik o pojemności dwóch litrów, który rozwijał 275 KM przy 6000 obr./min i 367 Nm przy 3500 obr./min. Nieoficjalnie potencjał jednostki napędowej szacowano na 400 KM. Na uwagę zasługuje to, że motor nie miał odpowiednika wśród seryjnie produkowanych silników VW, w których skok tłoka zawsze górował nad średnicą. Dążąc do uzyskania optymalnej charakterystyki pracy przygotowano „kwadratową” jednostkę, której tłoki miały 86 milimetrów skoku i średnicy. Link do całego materiału w źródle.
by
orgowit
Jeśli byłbym wpływowym człowiekem,kazałbym VW wykonać jedną taką sztuke dla mnie. Dobry projekt
OdpowiedzTeż kiedyś go tu opisywałem z tego co pamiętam :) Szkoda, że nie wypuszczono chociaż krótkiej serii.
Odpowiedz@skota741: przecież wyprodukowano 3 sztuki z czego jedna jest w fabryce druga u jakiegoś gościa a czecia rozbita [*]
OdpowiedzCoś chyba jest z tymi drzwiami...
OdpowiedzSamochód posiadał także naped AWD Syncro co też było jego sporym aturem
Odpowiedzwygląda tak jakby VW miał plany startowania w rajdowych mistrzostwach świata, szkoda ze weszli dopiero 20 lat później - nie jestem fanem VW ale im wiecej marek tym bardziej kolorowo i ciekawie w mistrzostwach które uwielbiam
Odpowiedz