Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation

MotoKiller.pl

Pokaż menu
Szukaj

Audi V8

Po raz pierwszy model V8 został zaprezentowany we wrześniu 1988 na Genewskich Targach Samochodowych. Pomimo tego, iż Audi V8 korzystało ze wspólnej płyty podłogowej m.in. wraz z Audi 100/200, to jednak 32-zaworowy, wtryskowy silnik V8, napęd na cztery koła quattro i dopracowane skrzynie biegów pozwalały konkurować z BMW i Mercedesem. Audi V8 przypominało serię 100/200, różniło się od nich grillem, powiększonym rozstawem osi, poszerzonymi błotnikami, innymi zderzakami czy większymi kołami. Różnice dostrzec można było również w wyposażeniu. Audi V8 dostępne było z ogrzewaniem postojowym, pamięcią ustawień foteli oraz lusterek, domykaniem szyb oraz szyberdachu z pilota, funkcją automatycznego przestawienia lusterek podczas cofania czy telefon. Auto zaopatrzono w dwie poduszki powietrzne. W 1992 roku uległy dodatkowo zmianie pewne elementy wewnątrz auta, m.in. zamontowano zmieniony panel climatronic oraz zmieniono odcień drewna na bardziej wyrazisty. Wiele uwagi poświęcono nowemu napędowi co było bardzo ważne, ponieważ Audi V8 było pierwszym samochodem tej marki którego napęd stanowił kombinację systemu quattro i automatycznej skrzyni biegów.W Audi V8 zastosowano układ hamulcowy o egzotycznej konstrukcji z powodu zamontowania tarcz hamulcowych o nietypowej budowie w kształcie UFO. Podobne rozwiązania zagościły później również w innych samochodach tej marki, np. Audi S4.Produkcję rozpoczęto w 1988, od roku 1992 produkowana była również wersja exclussive z silnikiem 4.2 o mocy 280 KM.Audi wprowadziło na rynek wersję przedłużoną w latach 1990–1993 z silnikiem o pojemności 3,6 l oraz 4,2 l. Można ją było nabyć z sześciostopniową skrzynią biegów.
by JadeNisko
Zobacz następny
Dodaj nowy komentarz
Udostępnij