@Mateush: Jak będzie mu przekłamywał do góry to nawet lepiej ;) Będzie jeździł wolniej niż się wydaje i mniej punktów nałapie ;) A jak ciśnie na każdym biegu to co to za różnica :P
@Mateush: Koła na lato mają mniej więcej taką samą wielkość jak oryginał, a na zimę mam wyższe bo lepiej radzi sobie na śniegu. Mam sportowe zderzaki i gdybym miał fabryczne koła robiłbym za pług i brony w jednym. dodam że na lato jest 205/40/17 a na zimę 195/65/15 z przodu a tył 195/60/15.
@Mateush: To koło zimowe(przednie), w porównaniu z kołem letnim jest mniejsze o 4,5mm (jak się nie pomyliłem) czyli około 1% ze średnicy tych kól... jak dla mnie one praktycznie się nie różnią pod względem średnicy:D
Odpowiedz
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
23 listopada 2014 o 22:20
@bartek5: koło zimowe jest większe od letniego o 19.35mm
Średnica koła letniego: 595.8mm
Średnica koła zimowego: 634.5mm
Obwód letniego: 1871.8mm
Obwód zimowego: 1993.3mm
Błąd wskazań licznika -6.1%
Przy prędkości 30 km/h - 28.17 km/h
Przy prędkości 60 km/h - 56.34 km/h
Powinno się dobierać koła do średnicy takiej jak była fabryczna i wielkość felgi niwelować zmniejszaniem profilu opony.
@Mateush: Rozumiem, lecz chciałbym dodać, że jeżdżę do rodzinki przez pipidówki co roku na święta, drogi nie zawsze systematycznie odśnieżane i dzięki temu, że mam z przodu znacznie wyższe a z tylu ciut, auto sobie radzi perfekcyjnie! wiesz wolę mieć lekko oszukaną prędkość, spalanie o pół litra większe ale wiem że się nie zakopie jak inne auta gdyż miałem już takie przypadki, że mijałem auta na poboczach albo omijałem lewym pasem! a co do kół letnich: Sprawdziłem na tej stronce i między fabrycznymi 15 a obecnymi 17 jest różnica -0.05% więc przyznaj, że nie wielka. A auto zyskało wiele na wyglądzie, druga sprawa, żeby cię nie skłamać opona 205 jest na tych felgach węższa niż 195! porównywałem z oponami toyo proxes, bridgestone potenza i z moimi zimówkami. co za tym idzie nie stawiają większego oporu i mam prawidłową prędkość na liczniku.
Też dzisiaj zmieniłem laczki :D
Odpowiedzdlaczego kolo na lato jest mniejsze niż na zimę?! Wiesz że bedzie Ci przekłamywał licznik? Nie moża tak robić...
Odpowiedz@Mateush: Jak będzie mu przekłamywał do góry to nawet lepiej ;) Będzie jeździł wolniej niż się wydaje i mniej punktów nałapie ;) A jak ciśnie na każdym biegu to co to za różnica :P
Odpowiedz@Mateush: Koła na lato mają mniej więcej taką samą wielkość jak oryginał, a na zimę mam wyższe bo lepiej radzi sobie na śniegu. Mam sportowe zderzaki i gdybym miał fabryczne koła robiłbym za pług i brony w jednym. dodam że na lato jest 205/40/17 a na zimę 195/65/15 z przodu a tył 195/60/15.
Odpowiedz@Mateush: To koło zimowe(przednie), w porównaniu z kołem letnim jest mniejsze o 4,5mm (jak się nie pomyliłem) czyli około 1% ze średnicy tych kól... jak dla mnie one praktycznie się nie różnią pod względem średnicy:D
OdpowiedzZmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 23 listopada 2014 o 22:20
@nitro997: według mnie powinienes mieć profil na zimówce 55. Skorzystaj z tej strony a zobaczysz sam: http://www.willtheyfit.com/index.php?width=175&aspect=65&diameter=14&wheelwidth=6&offset=38&width2=185&aspect2=55&diameter2=15&wheelwidth2=6&offset2=38&Submit=Submit Nie żeby jakaś reklama. Ale sam według niej dobierałem koła do samochodu nie tylko sobie ale i znajomym.
Odpowiedz@bartek5: koło zimowe jest większe od letniego o 19.35mm Średnica koła letniego: 595.8mm Średnica koła zimowego: 634.5mm Obwód letniego: 1871.8mm Obwód zimowego: 1993.3mm Błąd wskazań licznika -6.1% Przy prędkości 30 km/h - 28.17 km/h Przy prędkości 60 km/h - 56.34 km/h Powinno się dobierać koła do średnicy takiej jak była fabryczna i wielkość felgi niwelować zmniejszaniem profilu opony.
Odpowiedz@Mateush: Rozumiem, lecz chciałbym dodać, że jeżdżę do rodzinki przez pipidówki co roku na święta, drogi nie zawsze systematycznie odśnieżane i dzięki temu, że mam z przodu znacznie wyższe a z tylu ciut, auto sobie radzi perfekcyjnie! wiesz wolę mieć lekko oszukaną prędkość, spalanie o pół litra większe ale wiem że się nie zakopie jak inne auta gdyż miałem już takie przypadki, że mijałem auta na poboczach albo omijałem lewym pasem! a co do kół letnich: Sprawdziłem na tej stronce i między fabrycznymi 15 a obecnymi 17 jest różnica -0.05% więc przyznaj, że nie wielka. A auto zyskało wiele na wyglądzie, druga sprawa, żeby cię nie skłamać opona 205 jest na tych felgach węższa niż 195! porównywałem z oponami toyo proxes, bridgestone potenza i z moimi zimówkami. co za tym idzie nie stawiają większego oporu i mam prawidłową prędkość na liczniku.
OdpowiedzPodaj nazwę felgi letniej.
Odpowiedz@maniek2008: Alutec Kyro 7 ;)
Odpowiedz@nitro997: Rozstaw 4x108? Te śruby odkręcają się czy są na stałe? Moją opinię na temat kół znasz :)
Odpowiedz@p4v3u: no tak 4x108 ;) te złote śrubki dookoła rantu są wyciągane, coś na zasadzie kołków i są tylko do ozdoby, szkoda że felgi nie są skręcane...
Odpowiedz@nitro997: mam jak coś link do śrubek podczas malowania :) http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/67729be968e96a70.html
Odpowiedz