@TheLugardi: Cofnij się do roku 1990 kiedy to zaczęto produkcję modelu NSX. W tych latach szałem na drogach był polonez. Porównaj więc możliwości i konstrukcję Hondy NSX do innych aut z tego okresu.
W Hondzie NSX zastosowano wiele rewolucyjnych rozwiązań, które do dziś wykorzystywane są przy produkcji drogich samochodów sportowych oraz limuzyn. Honda NSX była pierwszym autem na świecie z nadwoziem wykonanym w pełni z aluminium. Z lekkich stopów wykonano także podwozie oraz elementy innowacyjnego niezależnego przedniego i tylnego zawieszenia. Po raz pierwszy zastosowano również opracowany przez Hondę silnik ze zmiennymi fazami rozrządu - VTEC.
Podwozie samochodu zostało zaprojektowane przy pomocy jednego z największych w historii kierowców Formuły 1 - Ayrtona Senny, który jako pierwszy brał udział w tworzeniu cywilnego pojazdu dzięki czemu stworzył najlepiej prowadzące się auto na świecie natomiast linia nadwozia powstała przy współpracy z Pininfariną, dzięki której zawdzięcza m.in. przeszkloną linię dachu oraz tylny spojler wkomponowany w elementy nadwozia. Kokpit pojazdu powstał na bazie zdjęć z myśliwca F-16. Pojazd posiada centralnie umieszczony silnik tuż za plecami kierowcy, który we wnętrzu posiada kute tłoki oraz tytanowe korobowody.
Do dziś jest to jedno z najładniejszych i najlepiej prowadzących się aut. A pomyśl co było niemal 25 lat temu... To auto to legenda jak np: Nissan GTR.
Odpowiedz
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
7 października 2014 o 19:32
@TheLugardi | @brabus
W skrócie pokaz możliwości Hondy, zapakowane w jedno z najpiękniejszych nadwozi wśród super samochodów. Ot jest tym czym dla maclarena model F1.
@SniFF602: F1, NSX, każde coś nowego wnosiło i było szczytem oraz pokazem siły swojego koncernu. Każde też było pewnym krokiem milowym, dla całej drogowej motoryzacji. //Więc nie jest żadną ujmą porównywać te samochody...
Odpowiedz
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
8 października 2014 o 6:29
@TheLugardi: Na tym, że było to auto wyprzedzające swoje czasy, które pokazywało że moc nie jest w superaucie najważniejsza. Gordon Murray, twórca McLarena F1 przyznał, że Honda NSX była punktem odniesienia przy tworzeniu F1, Ayrton Senna mówił, że nigdy wcześniej nie prowadził tak fenomenalnie zestrojonego auta, a dziennikarze motoryzacyjni twierdzili, że NSX to "najlepsze Ferrari".
Do tego, NSX jak mało które sportowe auto nadaje się do bezproblemowego użytkowania na co dzień, tak jak 911. No i oczywiście ten wygląd, oraz jakość wykonania, o której na początku lat 90tych w Ferrari można było marzyć.
@brabus: Święte rzeczy mówisz, chociaż z dwiema rzeczami to poleciałeś ;] Po pierwsze, nie ma co sobie wmawiać, że wnętrze NSX (czy jakiegokolwiek innego wozu) było wzorowane na kokpicie myśliwca, to tylko marketingowy bełkot. Auta, oraz samoloty rządzą się zupełnie odmiennymi prawami, które decydują o kształcie czy umieszczeniu danych elementów. Wnętrzu NSX'a bliżej jest do kokpitów starszej Prelude, czy Legenda, niż do F16. ;]
No a po drugie, Nissana GTR nie można nazywać legendą, no sorry, ale to auto ma dopiero kilka lat. :)
Model kierownicy czy samochodu ?? Jak samochodu to chyba NSX
Odpowiedzkierownicy;)
OdpowiedzMoże mi ktoś wytłumaczyć na czym polega fenomen NSX? Bez urazy oczywiście, naprawdę nie wiem i mnie to ciekawi.
Odpowiedz@TheLugardi: Cofnij się do roku 1990 kiedy to zaczęto produkcję modelu NSX. W tych latach szałem na drogach był polonez. Porównaj więc możliwości i konstrukcję Hondy NSX do innych aut z tego okresu. W Hondzie NSX zastosowano wiele rewolucyjnych rozwiązań, które do dziś wykorzystywane są przy produkcji drogich samochodów sportowych oraz limuzyn. Honda NSX była pierwszym autem na świecie z nadwoziem wykonanym w pełni z aluminium. Z lekkich stopów wykonano także podwozie oraz elementy innowacyjnego niezależnego przedniego i tylnego zawieszenia. Po raz pierwszy zastosowano również opracowany przez Hondę silnik ze zmiennymi fazami rozrządu - VTEC. Podwozie samochodu zostało zaprojektowane przy pomocy jednego z największych w historii kierowców Formuły 1 - Ayrtona Senny, który jako pierwszy brał udział w tworzeniu cywilnego pojazdu dzięki czemu stworzył najlepiej prowadzące się auto na świecie natomiast linia nadwozia powstała przy współpracy z Pininfariną, dzięki której zawdzięcza m.in. przeszkloną linię dachu oraz tylny spojler wkomponowany w elementy nadwozia. Kokpit pojazdu powstał na bazie zdjęć z myśliwca F-16. Pojazd posiada centralnie umieszczony silnik tuż za plecami kierowcy, który we wnętrzu posiada kute tłoki oraz tytanowe korobowody. Do dziś jest to jedno z najładniejszych i najlepiej prowadzących się aut. A pomyśl co było niemal 25 lat temu... To auto to legenda jak np: Nissan GTR.
OdpowiedzZmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 7 października 2014 o 19:32
@TheLugardi | @brabus W skrócie pokaz możliwości Hondy, zapakowane w jedno z najpiękniejszych nadwozi wśród super samochodów. Ot jest tym czym dla maclarena model F1.
Odpowiedz@twilightsparkle: A Maclaren przecież wzorował się na Hondzie NSX ;)
Odpowiedz@SniFF602: F1, NSX, każde coś nowego wnosiło i było szczytem oraz pokazem siły swojego koncernu. Każde też było pewnym krokiem milowym, dla całej drogowej motoryzacji. //Więc nie jest żadną ujmą porównywać te samochody...
OdpowiedzZmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 8 października 2014 o 6:29
@TheLugardi: Na tym, że było to auto wyprzedzające swoje czasy, które pokazywało że moc nie jest w superaucie najważniejsza. Gordon Murray, twórca McLarena F1 przyznał, że Honda NSX była punktem odniesienia przy tworzeniu F1, Ayrton Senna mówił, że nigdy wcześniej nie prowadził tak fenomenalnie zestrojonego auta, a dziennikarze motoryzacyjni twierdzili, że NSX to "najlepsze Ferrari". Do tego, NSX jak mało które sportowe auto nadaje się do bezproblemowego użytkowania na co dzień, tak jak 911. No i oczywiście ten wygląd, oraz jakość wykonania, o której na początku lat 90tych w Ferrari można było marzyć.
Odpowiedz@brabus: Święte rzeczy mówisz, chociaż z dwiema rzeczami to poleciałeś ;] Po pierwsze, nie ma co sobie wmawiać, że wnętrze NSX (czy jakiegokolwiek innego wozu) było wzorowane na kokpicie myśliwca, to tylko marketingowy bełkot. Auta, oraz samoloty rządzą się zupełnie odmiennymi prawami, które decydują o kształcie czy umieszczeniu danych elementów. Wnętrzu NSX'a bliżej jest do kokpitów starszej Prelude, czy Legenda, niż do F16. ;] No a po drugie, Nissana GTR nie można nazywać legendą, no sorry, ale to auto ma dopiero kilka lat. :)
Odpowiedz