Spełnione marzenie
Odkąd pamiętam, tata zarażał mnie miłością do tej marki. Pierw B2 Coupe 2.2 > B4 2.0E > B4 1.9TD > A4 B7 2.7TDi. Dorosłem i przyszedł czas na pierwszy samochód, będąc w temacie czterech pierścieni najbardziej pożądałem B4 Coupe. Po ponad pół roku szukania trafiłem tą jedyną, nie jest idealna, ale dążę do perfekcji.2.8 AAH, podtlenek gazotu, pełna elektryka, chyba nie ma tylko tempomatu. W planach przyciemnianie kloszy, przelot (ew. basówka), nagłośnienie i wirus na silniku. Piszcie w komentarzach swoje pomysły, jestem otwarty na sugestie. Moje marzenie się spełniło, dziękuje Tacie za przekazanie pasji i miłości do Audi.
by
Kabul
To jest silnik wolnossący, w nim nie istnieje takie coś jak "wirus na silniku". Jedynie tuning mechaniczny - efekty słabe, a koszty spore.
Odpowiedz@polak: Istnieje takie coś jak "wirus" na silniku, tylko, że jego efekty są niewspółmierne do poniesionych kosztów. Przyrost mocy w silniku wolnossącym może być rzędu 10KM (strzelam, ale mniej więcej taki rząd wielkości).
Odpowiedz@kartonito: Nie. Do zwiększenia mocy potrzeba większej ilości powietrza i paliwa. W praktycznie każdym silniku układ paliwowy ma zapas wydajności (zazwyczaj niewielki ale ma), w silniku turbodoładowanym większą dawkę powietrza załatwia się podniesieniem ciśnienia ładowania. W silniku wolnossącym nie ma takiej opcji. Krótko mówiąc, modyfikowanie programu (chiptuning) w silniku wolnossącym nie ma żadnego sensu - przyrost mocy to raptem 1-2% w stosunku do serii, czyli mniej niż granica błędu pomiarowego na hamowni. 10KM owszem, może ci przybędzie - ale jeśli punktem wyjścia był 500-konny V8 o pojemności 7 litrów.
Odpowiedz@polak: bez problemu wyciagniesz +200km ;)
Odpowiedz@Kabul: Żeby z tego silnika wyciągnąć 200KM, musisz po pierwsze wypolerować kolektor dolotowy, po drugie zwiększyć ciśnienie paliwa (pompa paliwowa plus wtryski), po trzecie splanować głowicę o jakieś pół milimetra, po czwarte wyspawać nowe kolektory wydechowe o średnicy większej o pół cala i uwolnić wydech wywalając z niego katalizator jeśli jest i robiąc cały układ większy o pół cala, po piąte odchudzić koło zamachowe i wyważyć cały układ korbowo-tłokowy, po szóste zmodyfikować kąt wyprzedzenia zapłonu. Łączny koszt wszystkich tych operacji to około 6 - 10 tysięcy złotych, a samochód nie będzie spełniał żadnych norm dotyczących spalin, więc upierdliwy diagnosta może nie dać przeglądu.
Odpowiedz@polak: do zrobienia, czas jest więc kwestia pieniędzy :)
Odpowiedz@Kabul: Do zrobienia - ale nie jest to wirus w silniku, tylko gruba robota.
OdpowiedzA już myślałem że jestem jedynym posiadaczem Coupe w okolicy :|
Odpowiedz@edek239: pochwal się, spotkajmy się kiedyś na starostwie ;)
OdpowiedzFront - soczewka i zderzak z RS. Koło - konkretne, z polerowanym rantem koniecznie (np. Borbett A lub OZ FUTURA) do tego gwint bądź airride. Tył - wydech z kwasu (żadne basowe czy inne gówno), cichy. Do tego porządek z listwami (widać, że w nie najlepszym stanie) i będzie malina. Takie są moje sugestie ;)
Odpowiedz@kubabp: soczewki mi się wogole nie podobają w b4, reszta dobry koncept :) odnośnie felg to brock b1 się marzy ;)
Odpowiedz@Kabul: Zrobić listwy powodzenia! Od 2 miesięcy szukam listew i znalazłem oryginalny komplet za 800 zł :)
OdpowiedzBardzo ładną sztukę trafiłeś mi się podoba masz podobnie jak ja tez zostałem zarażony Audi tyle że od brata i od tego czasu sam posiadam tyle że 80 B4 w Sedanie i z 2.3NG pod maską i mogę powiedzieć że jest to świetny samochód mimo swoich lat nadal jest wytrzymały i spisuje się znakomicie :)
Odpowiedz@audiol12345: potwierdzam, auto na kolejną dekade mam nadzieje ;)
OdpowiedzJa bym wsadził OZ Turismo, moim zdaniem pasują do tego modelu :). Szkoda, że to nie 5 garów, ale autko i tak zacne! :)
Odpowiedz@Suru: marzeniem było stricte s2 2.2t ale budżet miałem połowę za mały ;)
Odpowiedz