Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation

MotoKiller.pl

Pokaż menu
Szukaj

Paradoks - Lamborghini

Lamborghini jest włoską firmą, która w 1998 roku zbankrutowała i została przejęta przez Audi. Opinie w mediach od tamtego czasu głoszą, że Lamborghini dostało najnowszą technologię Audi i dlatego sprzedaż rośnie, a kolejne modele są hitem rynkowym.Fakty są nieco inne - silniki V10 w modelach "budżetowych" typu Gallardo nie są autorskim dziełem Audi, tylko konstrukcją Mugena, kupioną przez Audi. Konkretnie wszystkie silniki V10 w Lambo i w Audi wywodzą się od mugenowskiego MF308. Oczywiście po sporych modyfikacjach, ale bazą był silnik japoński.Jeszcze ciekawiej wygląda sprawa silników V12 - otóż do 2010 roku WSZYSTKIE modele Lamborghini z V12 pod maską, a więc Diablo, Murcielago i Reventon korzystały z oryginalnego silnika V12 konstrukcji Lamborghini, zaprojektowanego przez Giotto Bizzariniego w roku 1963 - tak, flagowy model Lamborghini z roku 2008, czyli Reventon napędzany był silnikiem liczącym sobie DOKŁADNIE 45 lat!
by polak
Zobacz następny
Dodaj nowy komentarz
avatar Ltvnsky
2 2

Cóż, ameryki nie odkryłeś. Nawet najwięksi producenci aut kupują technologie od innych firm, co w dzisiejszych czasach nie jest niczym dziwnym i odnosi się to zarówno do aut dla "przeciętnego zjadacza chleba", jak i do supersamochodów. I tak np. w Lancerze można było dostać poczciwego 1.9 TDI produkcji VW, limuzyna Renault Latitude to koreański Samsung, Mercedes produkuje Citigo i Smarta wspólnie z Renault, a w Pagani Zondzie bije serducho Mercedesa, podkręcone przez AMG. A co do V12 -była to jednostka cały czas rozwijana i z oryginalnym V12 z '63 pod koniec nie miała już za wiele wspólnego. A skoro coś dobrego wystarczy poprawić by dalej walczyć z konkurencją, to po co zastępować to zupełnie nowym, niesprawdzonym? :)

Odpowiedz

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 31 sierpnia 2014 o 13:47

avatar polak
0 2

@Ltvnsky: Oczywiście - tylko w przypadkach o których piszesz, nikt nie ukrywa pochodzenia silników. Natomiast co do V12 Lambo, to nie można powiedzieć, że z oryginalnym z 1963 nie miał nic wspólnego, bo miał i to bardzo dużo. Całą konstrukcję. Zmiany pojemności, głowicy i osprzętu są bez znaczenia, skoro podstawy konstrukcyjne są zachowane. Np. fiatowski MultiAir choć jest obecnie najlepszym i najnowocześniejszym silnikiem na rynku w dalszym ciągu jest silnikiem z rodziny FIRE, a więc ma prawie 30 lat. Bizzarini w latach 60-tych stworzył po prostu przezajebisty silnik V12 wyprzedzający swoją epokę o 50 lat i o tym należy pamiętać. Dziś także byłby używany gdyby nie to, że nie da się w nim spełnić norm dotyczących spalin i głośności.

Odpowiedz
avatar nitro997
0 0

Aha...zaskoczony jestem...niezła ciekawostka, z chęcią bym poznał jeszcze inne. Pozdrawiam.

Odpowiedz
avatar Italianiec
1 1

O tym V12 to nawet w Top Gear mówili. Co do V10, pierwszy raz o tym słyszysze, ale to nie zmaczy, że Ci nie wierzę. Tak jak @Ltvnsky napisał, to nie jest nic nowego, że koncerny się wymieniają techonogią, i ten V10 będzie jeszcze długo żył w Lamborghini.

Odpowiedz
avatar szopen
0 0

V12 Bizzariniego to była bardzo rozwojowa jednostka. Aventador posiada już nową (nie wiadomo czyją, ale pewnie Audi). Murcielago SV to ostatni bastion z tym silnikiem Fajna wstawka. Było trzech wielkich konstruktorów: Giacomo Bizzarini (V12), Giuseppe Colombo (V12) i Giuseppe Busso (V6). Ale to temat na inną okazję ;)

Odpowiedz
avatar MadaFaster
0 0

czyli Lambo ma JDMowskie korzenie O.O kurde, ale jaja xD

Odpowiedz
avatar So3eK
0 0

Kogoś to dziwi? Przecież to włosi, wiadomo że nie spieszy im się jeśli chodzi o budowanie nowych aut a tym bardziej o budowanie nowych silników :D

Odpowiedz
avatar kryppa
0 4

@So3eK: raczej na odwrot - to niemcom nie udalo sie przez 10 lat zrobic nic lepszego niz wlosi zrobili 40 lat wczesniej. a wlosi akurat robia najlepsze silniki na swiecie i to od zawsze

Odpowiedz
avatar Derve
0 0

@kryppa: Najlepsze V12 i V6, tu się zgodzę.

Odpowiedz
avatar polak
0 2

@Derve: Krypa dobrze pisze, choć niezbyt po polsku. Nie tylko V12 i V6, ale R5 i R4 także. Fiatowskie DOHC, FIRE, TwinSparki ośmiozaworowe, diesle JTD i wcześniejsze i tak dalej to były i są silniki wybitne pod względem konstrukcji.

Odpowiedz

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 2 września 2014 o 13:48

avatar caliber
0 0

Dlaczego wszędzie się pisze, że audi przejęło lambo? Przecież właścicielem audi od 1966r jest volkswagen, więc to vw przejął lamborghini. Równie dobrze można powiedzieć, że skoda przejęła lambroghini. Nie rozumiem po co to sztuczne podnoszenie prestiżu.

Odpowiedz
avatar Italianiec
-1 1

@caliber bo Audi kupiło Lamborghini, proste.

Odpowiedz
avatar bambus1121
2 2

@Italianiec: Ale Audi to marka w marce, spora część marek została w całości lub w większej części wykupiona przez VW tym oto sposobem VW stał się właścicielem Lambo. Na pierwszy rzut tego nie widać ale przytoczę ci listę marek przejętych przez VW: udziały koncerny Audi AG – 99,95% Automobili Lamborghini S.p.A. – 100% Seat, S.A. – 100% Bentley Motors Limited – 100% Bugatti Automobiles S.A.S. – 100% Škoda Auto – 100% Volkswagen Passenger Cars – 100% Volkswagen Commercial Vehicles – 100% – samochody dostawcze, kontrola nad Scanią i udziałami w Manie Scania AB – 90,47% – samochody ciężarowe Wilhelm Karmann GmbH – VW wykupił zakłady w Osnabrucku Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG – 49,9% – Suzuki Motor Corporation – 19,9% – pojazdy (samochody, skutery itd.) Italdesign Giugiaro S.p.A. – 90,1% – pracownia stylistyczna MAN SE – 29,9% – samochody ciężarowe Volkswagen Group China – lista spółek wchodzących tylko w skład filii VW w Chinach Volkswagen Investment Company Ltd. – 100% Volkswagen Transmission Company Ltd. – 60% Volkswagen Automatic Transmission Company Ltd. – 100% Volkswagen FAW Platform Company Ltd. – 60% Shanghai Volkswagen Powertrain Company Ltd. – 60% Volkswagen FAW Engine Company Ltd. – 60% SAIC-Volkswagen Sales Company Ltd. – 30% FAW-Volkswagen Sales Company Ltd. – 99% FAW-VW Volkswagen Import Company – 100% Volkswagen Finance Company Ltd. – 100% Volkswagen Bejing Center Company Ltd. – 70% Marki przejęte w ramach noncertu VW AG Audi Bentley Bugatti Ducati Lamborghini Seat Skoda scania Man Porsche Wiedziałeś o tym?;)

Odpowiedz
Udostępnij