Najpopularniejszy VTEC 1.6 ma 125KM, a napisałeś, że osiąga ponad 100KM z litra, czyli powinien mieć ponad 160KM... W serii chyba takiego nie było (nie siedze w Hondach), a po dłubnięciu to nie problem, ale w tedy to już nie seria...
@DaN0: Silniki Hondy jak i reszta japońskich są bardzo podatne na modyfikację, np. doprężasz silnik, ostrzejszy wałek, wydech, dolot, regulowane kółka rozrządu i bach z 160 koni robi się 200.
@DaN0: Dokładnie stary... mówisz o d16z6.. a moim zdaniem popularniejszy i najbardziej przez wszystkich chciany jest B16a2 czyli równe 160km :) bo 185 to juz rzadkość
@DaN0:
@DaN0:
@DaN0:
@DaN0:
@Hunted:
@MOTO1maniak:
@DaN0:
Nigdy nie lubiłem (i nie wiem po kiego to robią ;D ) jak ludzie podają KM na 1 Litr pojemności...
W takim razie ja mam bardzo ch*owy silnik... Wychodzi mi jakieś 56KM na litr pojemności... :(
Odpowiedz
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
22 sierpnia 2014 o 9:31
@CamaroFanBoy: Tak się jakoś przyjęło, że 100KM na litr pojemności jest powodem do dumy dla producentów, bo kiedyś faktycznie stworzenie silnika z takim stosunkiem mocy do pojemności nie było łatwe. W jednej z książek znalazłem nawet krótką wzmiankę na temat jednego takiego przykładu. Cytuję:
"BMW Motorsport zaprezentowało niedawno swe najnowsze dzieło - zmodyfikowany model M5. Pod maską tej niezwykłej maszyny znajdziemy 10-cylindrowy silnik, o pojemności 5l i mocy 507KM. Konstruując tak niezwykły typ silnika, BMW przekroczyło magiczną granicę mocy 100KM na każdy litr pojemności" (źródło "Samochody marzeń 1001 fotografii" z roku 2007).
Obecnie ta granica już przestała być taka magiczna nawet dla samochodów tworzonych do codziennej jazdy, a to przez stosowanie małych wyżyłowanych silniczków z turbosprężarkami.
Tak więc przy nowych autach Twoja wypowiedź "po kiego to robią" jest uzasadniona.
P.S. Jeśli podany przez Ciebie przykład silnika ze stosunkiem 56KM na litr to silnik jakiegoś wozu amerykańskiego to dodam, że Amerykańce jakoś nie lubią się bawić w takie chodzki klocki - oni nawet preferowali wielkie silniki (dla wielkich ludzi :-D)
@Tomson2244: Jak dobrze pamiętam CA16VET zbudowany na bloku CA20DET i miał 208KM w ten sposób pokonał i B16B i F20C jeśli chodzi o stosunek mocy do pojemności
@pable: Tak, ale ciezko juz znalezc ten silnik, jest to wrecz niemozliwe w pl.
B16B czasem sie przewinie na portalach czy forum. Na ebay jest kilka sztuk.
Kawasaki ninja ZX10R generuje 200KM z litra...co wy na to :D
OdpowiedzNajpopularniejszy VTEC 1.6 ma 125KM, a napisałeś, że osiąga ponad 100KM z litra, czyli powinien mieć ponad 160KM... W serii chyba takiego nie było (nie siedze w Hondach), a po dłubnięciu to nie problem, ale w tedy to już nie seria...
Odpowiedz@DaN0: Honda stworzyla silniki seri B. Poczytaj o nich :) 1.6 DOHC VTEC 185 KM mocy
Odpowiedz@DaN0: Silniki Hondy jak i reszta japońskich są bardzo podatne na modyfikację, np. doprężasz silnik, ostrzejszy wałek, wydech, dolot, regulowane kółka rozrządu i bach z 160 koni robi się 200.
Odpowiedz@DaN0: Ty napisałeś o SOHC VTEC, a na zdjęciu jest DOHC VTEC
Odpowiedz@DaN0: Dokładnie stary... mówisz o d16z6.. a moim zdaniem popularniejszy i najbardziej przez wszystkich chciany jest B16a2 czyli równe 160km :) bo 185 to juz rzadkość @DaN0: @DaN0: @DaN0: @DaN0: @Hunted: @MOTO1maniak: @DaN0:
OdpowiedzTak tu siedzę, patrzę, patrzę i cieszę się sama do siebie :)
OdpowiedzNigdy nie lubiłem (i nie wiem po kiego to robią ;D ) jak ludzie podają KM na 1 Litr pojemności... W takim razie ja mam bardzo ch*owy silnik... Wychodzi mi jakieś 56KM na litr pojemności... :(
OdpowiedzZmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 22 sierpnia 2014 o 9:31
@CamaroFanBoy: Tak się jakoś przyjęło, że 100KM na litr pojemności jest powodem do dumy dla producentów, bo kiedyś faktycznie stworzenie silnika z takim stosunkiem mocy do pojemności nie było łatwe. W jednej z książek znalazłem nawet krótką wzmiankę na temat jednego takiego przykładu. Cytuję: "BMW Motorsport zaprezentowało niedawno swe najnowsze dzieło - zmodyfikowany model M5. Pod maską tej niezwykłej maszyny znajdziemy 10-cylindrowy silnik, o pojemności 5l i mocy 507KM. Konstruując tak niezwykły typ silnika, BMW przekroczyło magiczną granicę mocy 100KM na każdy litr pojemności" (źródło "Samochody marzeń 1001 fotografii" z roku 2007). Obecnie ta granica już przestała być taka magiczna nawet dla samochodów tworzonych do codziennej jazdy, a to przez stosowanie małych wyżyłowanych silniczków z turbosprężarkami. Tak więc przy nowych autach Twoja wypowiedź "po kiego to robią" jest uzasadniona. P.S. Jeśli podany przez Ciebie przykład silnika ze stosunkiem 56KM na litr to silnik jakiegoś wozu amerykańskiego to dodam, że Amerykańce jakoś nie lubią się bawić w takie chodzki klocki - oni nawet preferowali wielkie silniki (dla wielkich ludzi :-D)
Odpowiedz@XRTNorbert: Tak to jest przykład silnika Amerykańskiego, który siedzi w moim Camaro - LS1 :)
OdpowiedzAle jaj już o tym mówicie to nissan ma silnik 1,6 ~200KM
Odpowiedz@Tomson2244: Jak dobrze pamiętam CA16VET zbudowany na bloku CA20DET i miał 208KM w ten sposób pokonał i B16B i F20C jeśli chodzi o stosunek mocy do pojemności
Odpowiedz@pable: Tak, ale ciezko juz znalezc ten silnik, jest to wrecz niemozliwe w pl. B16B czasem sie przewinie na portalach czy forum. Na ebay jest kilka sztuk.
Odpowiedz@Tomson2244: Wiem, że są bardzo trudno dostępne
Odpowiedz