Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation

MotoKiller.pl

Pokaż menu
Szukaj

Paradoks - wersja BMW

Paradoks, o którym 99% fanów BMW nie wie, lub wiedzieć nie chce: Na początku lat 50-tych BMW było praktycznie bankrutem, zarząd poważnie zastanawiał się nad likwidacją firmy lub zmianą profilu działalności polegającą na zaprzestaniu produkcji samochodów w ogóle.Firma stanęła ponownie na nogi dzięki ogromnemu sukcesowi produkowanego od 1955 roku samochodowi BMW Isetta - to ten na zdjęciu.I co w związku z tym? Ano to, że Isetta to samochód WŁOSKI. Zaprojektowany i produkowany we Włoszech, Isetta udzieliła BMW bezpłatnej licencji na produkcję tego modelu.Oznacza to ni mniej, ni więcej tylko to, że Włosi z Isetty ZA DARMO dali BMW samochód, dzięki któremu firma BMW istnieje do dzisiaj. Zanim więc zaczniecie wyśmiewać włoską motoryzację, pamiętajcie dzięki komu wasza ukochana marka w ogóle istnieje, a nie zajmuje się tylko produkcją mebli (były takie plany w 1952 roku...).
by polak
Zobacz następny
Dodaj nowy komentarz
avatar Wspanialy
2 2

To jeszcze tak ode mnie. BMW po wojnie produkowało... PATELNIE :)

Odpowiedz
avatar jaqb
3 5

Dlatego ja mam BMW i dwie Alfy Romeo...z wdzięczności.

Odpowiedz
avatar zoth
-4 8

i co boli cie to? bo w sposob jaki to opisales widac ze tak! i od kiedy to tylko fani bmw czepiaja wloskiej sie motoryzacji? napisz mi czym jezdzisz to znajde ci jeszcze lepsze info odnosnie twojej marki bmw mialo duzo drewna bo samoloty byly robione glownie z drewna a ze miali tego duzo bo drewna by wystarczylo na 200 samolotow to chcieli cos z tym zrobic i gowno prawda ze bmw istnieje dzieki wloskiej firmie bo w tym samym czasie bmw produkowalo motory i szlo im to calkiem niezle wiec bmw i tak by nie upadlo niestety ale nie wszystkich uda ci sie oklamac

Odpowiedz
avatar polak
0 10

@zoth: Odezwał się jeden fanatyk z tych 99% co nie wiedzą i nie chcą wiedzieć. Fakty są niepodważalne - BMW istnieje tylko i wyłącznie dzięki Włochom. Tak dla twojej wiadomości - BMW owszem produkowało motocykle. Prehistoryczny złom w oparciu o przedwojenne konstrukcje, z lat 1920-1930. W 1957 roku BMW sprzedało łącznie 5500 motocykli. Dużo? Dla porównania Royal Enfield rocznie sprzedawał 20 tysięcy samego tylko modelu Bullet, a 5 tysięcy rocznie to się w Polsce sprzedawało wtedy Junaków. Krótko mówiąc kolego Zoth - twój fanatyzm jest wyłącznie godny pogardy i niczego więcej. Nie jesteś partnerem do rozmowy. Chcesz "szukać info"? Szukaj. Fiat, Citroen, Mitsubishi i Yamaha. Takie mam pojazdy. Jeden z nich ma 15 lat, pozostałe mają dużo więcej.

Odpowiedz

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 19 sierpnia 2014 o 14:33

avatar zoth
-1 5

@polak: przeczytaj jeszcze raz co napisalem bo nie lubie sie powtarzac to raz a dwa to te twoje argumenty "fanatyzm godny pogardy" rodem dzieci z przedszkola, jestes jakis mocno zakompleksiony i jeszcze mi piszesz ze nie jestem partnerem do rozmowy a nizej mi wypisales swoje marki? dla mnie to bmw moze istniec nawet dzieki mongoli i by mi to nie przeszkadzalo jezeli by to bylo niepodwazalna prawda

Odpowiedz
avatar polak
1 5

@zoth: Problem polega na tym, że oprócz steku ataków personalnych o poziomie typowo dresiarskim napisałeś tylko o tym, że BMW produkowało motocykle. O czym więc chcesz dyskutować? Jeśli chcesz rozmawiać ze mną, wykaż się jakąś wiedzą, a nie tylko prostactwem. Nie jestem twoim kolegą, oczekuję znacznie wyższego poziomu niż oni prezentują. "dla mnie to bmw moze istniec nawet dzieki mongoli i by mi to nie przeszkadzalo jezeli by to bylo niepodwazalna prawda" Ciekawe, że nie masz nic przeciwko Mongolii, ale przeciwko Włochom masz? Wyjaśnij.

Odpowiedz

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 19 sierpnia 2014 o 16:19

avatar Absolwent
1 1

@zoth: Dresowy buraku, przez takich jak Ty BMW ma taką opinie. Napisał Ci to fan i posiadacz BMW, w pełni zgadzający się z użytkownikiem @polak

Odpowiedz
avatar serekczek55
0 0

Teraz BMW chyba też za dobrze się nie trzyma. Cena akcji BMW ok. 90 Euro, dla porównania Audi prawie 600 Euro. Jeśli się mylę to proszę mnie poprawić.

Odpowiedz
avatar Pietro
0 0

nie sprawdzałem kursów, ale należy pamiętać, że wartość aukcji jest równa (tak na chłopski rozum) wartości spółki podzielonej przez ilość wydanych akcji. Zatem wystarczyło, że bmw wydało dziesięciokrotnie mniej akcji i już masz mega różnicę w ich wartości.

Odpowiedz
avatar Italianiec
0 0

Czyli po prostu dzięki niej przetrwała. Tak jak Porsche: gdyby nie Cayenne, Porsche prawdopodobnie by dzisiaj nie istniało. Ten model się sprzedaje w największej ilości (jeśli dobrze pamiętam, na jedno wyprodukowane 911 przypada ok. 10 Cayenne). Tak jak nowe modele Maserati, szczególnie Ghibli, w tym półroczu ta marka sprzedała o 300% więcej aut niż w zeszłym roku. Można napisać jeszcze kilka przypadków, ale chciałbym wrócić do BMW: dlatego właśnie istnieje seria 2 Active Tourer i różne odmiany nadwozia wszystkich modeli, w dzisiejszych czasach każdy chce przetrwać na rynku, dlatego chcą zaciągnąć do siebie jak najwięcej klientów

Odpowiedz
avatar Raptowny
0 0

Kryzys BMW w latach był spowodowany głównie wojną. Po wojnie zakład posiadający pełnie wyposażenie do produkcji pojazdów, znajdował się w radzieckiej strefie okupacyjnej, natomiast zachodni Alianci chcieli na początku rozmontować zachodnie fabryki, jednak Anglicy postanowili dać im szansę. A teraz taka ciekawostka. BMW produkował w czasie wojny silniki do Me.262 (Pierwszy użyty w walce myśliwiec odrzutowy).

Odpowiedz
Udostępnij