Prototypy polskiej motoryzacji #4
Syrena 110 - 1965rJeden z pierwszych hatchbacków na świecie. Zbudowano go jeszcze w latach 60. Miał zastąpić Syrenę 104. Ambitne plany zakładały produkcję 50 000 sztuk rocznie. Samochód był nie tylko nowoczesny, ale też innowacyjny. Miał przednią część w postaci ramy, która można było odkręcić od reszty nadwozia na czas napraw.Całe zawieszenie było resorowane sprężynami i w pełni niezależne. Pod maską miał pracować 4-suwowy silnik, ale prace nad Syreną 110 porzucono ze względu na zakup licencji na Fiata 125p. Przetrwały dwa egzemplarze testowe, napędzane 3-cylindrowymi dwusuwami. Jeden jest w rękach prywatnych, drugi stoi w Muzeum Motoryzacji w Warszawie.
by
Pitol
Historia zatoczyła koło. Tak samo jak przed wojną fiat pokrzyżował nam plany... Duży plus że ktoś jeszcze pamięta o polskiej motoryzacji! ;)
Odpowiedzhttp://motokiller.pl/202333/Polska-Motoryzacja--Syrena-110 :P
Odpowiedz