@Mar90: Nierozumiem, niby dlaczego "ból dupy"? RWD zawsze mogło i może więcej niż FWD, a ten tekst z gimbazjum "ból dupy" to raczej używaj między rówieśnikami bo nie trawię dzieci, które niemogąc uzasadnić swojej odpowiedzi rzucają takimi tekstami...
1. Gimnazjum a nie "gimbazjum". Jeżeli masz się za takiego "dorosłego" to chociaż pisz jak dorosły, a nie używasz tekstów na tym samym poziomie jaki hejtujesz ;)
2. Pozatym gdzie tu niby mam uzasadniać swoją wypowiedź? Żadnej wypowiedzi wcześniej nie dawałem.
Znowu dostajesz 2-ję za czytanie ze zrozumieniem ;)
Już kiedyś rozpisywałem się na temat rodzajów napędów. Każdy napęd ma swoje wady i zalety. Nie ma czegoś takiego jak "jedyny słuszny napęd" itp. jak to dzieciarnia lubi tutaj pisać. Każdy napęd jest dobry w określonych warunkach i dlatego nie widzę sensu rozmów na takie tematy, a pisanie w stylu: "Czekam na przykład podobnej jazdy autem przednionapędowym." uważam po prostu za ból dupy kogoś, kto nie rozumie powyższego.
Odpowiedz
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
5 sierpnia 2014 o 20:58
@Mar90: No własnie do tego 2 pkt. mam zastrzeżenia, że nie dałeś odpowiedzi tylko bezmyślnie napisałeś ten komentarz nic nie wnosząc do materiału. Co od 1 nie, nie mam się za dorosłego. "Dorosłość" to pojęcie względne a ja mniemam do tego ile masz lat - oceniłem Cię po wypowiedzi. A co do tego "Znowu dostajesz 2-ję za czytanie ze zrozumieniem ;)" a co tutaj jest do rozumeinia? Nie ma takiego pojęcia/przenośni jak "ból dupy" więc oświeć mnie i zdefiniuj swoją wypowiedź
@Mar90:
"Każdy napęd jest dobry w określonych warunkach i dlatego nie widzę sensu rozmów na takie tematy,"
Nie widzisz sensu, bo nie znasz tematu. Po prostu.
@Mar90: Heh, kretynom? Naprawde? Ja w dalszym ciągu czekam aż zdefiniujesz mi "ból dupy" bo przecież to ja nie umiem czytać ze zrozumeiniem, nieprawdaż?
@DryfterInTaczka: Dobra powiem inaczej. Każdy jeździ tym czym lubi, lub poprostu tym nad czym potrafi zapanować. Ja osobiście wole RWD ale każdy ma prawo do swojego zdania.
Odnośnie definicji: "Ból dupy" jest wtedy gdy ktoś pisze tylko i wyłącznie w celu dyskredytacji.
Wiesz, już nawet nie o to chodzi. Osobiście nie mam swojego ulubionego napędu chociaż przyznam że FWD pod względem frajdy jest najgorszy chociaż też może dać mnóstwo zabawy. Miałem na myśli raczej to że każdy napęd ma swoje zalety i nie ma sensu mówienia o tym który z nich jest najlepszy. Każdy lepiej sprawdza się w innych warunkach jednak denerwuje mnie dyskryminacja przez "specjalistów" (czytaj "polak") innych napędów.
Dlatego na początku napisałem "ból dupy". Mam nadzieję że zostałem zrozumiany.
@Czarn0Bialy: To ja zostałem zaatakowany słownie więc nie miej pretensji do mnie.
@polak a choćby wyprowadzenie auta z poślizgu geniuszu. Znacznie łatwiej jest to zrobić autem przednio napędowym niż tym z napędem na tył.
Lepsza zdolność do kierowania autem po zakręcie albo po śniegu itd. itd.
@Mar90:
Kolejny raz udowadniasz, że nie masz pojęcia o temacie, na jaki się wypowiadasz. FWD łatwiej wyprowadzić z poślizgu? FWD łatwiej kierować po śliskiej nawierzchni? Weź może zlikwiduj konto na MK i zarejestruj się nie wiem... na jakimś pudelku, gospodynie-domowe.pl, szydelkowanie.pl albo czymś podobnym. Tam na pewno się zrealizujesz.
@polak: Swój niski poziom już pokazałeś więc się lepiej dzieciaku nie odzywaj. Udowadniasz tylko swoją ignorancję do tematu i brak obeznania w temacie.
Co do tych poślizgów to pomyśl, to na prawdę nie boli. Nie bez powodu większość cywilnych aut ma napęd na przód albo 4x4
Odpowiedz
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
6 sierpnia 2014 o 17:41
@Mar90:
Napisałem ci wyraźnie wcześniej, żebyś się zajął szydełkowaniem, albo czymś adekwatnym do twoich możliwości. Motoryzacja zdecydowanie wykracza poza twoje zdolności intelektualne.
Oczywiście nie masz pojęcia o tym, że większość aut cywilnych ma napęd na przód nie dlatego, że się fenomenalnie dzięki temu prowadzą, ale przede wszystkim dlatego, że
1. Auto FWD jest tańsze w produkcji
2. Auto FWD ma więcej miejsca w środku na bagaż i dla pasażerów.
3. Auto FWD ma większy bagażnik i niżej położoną podłogę bagaznika (brak tylnego dyfra i półosi).
4. Auto FWD nie ma tunelu środkowego z wałem, najwyżej element wzmacniający podłogę.
5. Auto FWD ma nieco mniejsze opory ruchu i straty na przekładniach, więc teoretycznie może nieco mniej palić.
I na tym koniec zalet. Przewagi trakcyjnej napęd na przód nie ma ŻADNEJ i w ŻADNEJ sytuacji. Nie bez powodu wszystkie supersportowe samochody oraz wyczynowe (tam, gdzie regulamin pozwala) mają napęd albo na tył, albo na wszystkie koła.
Już ci pisałem - dragstery Top Fuel, bolidy F1 oraz Indy/Nascar mogą mieć napęd na przednią oś, regulamin tego nie zabrania. Jak myślisz, dlaczego nie mają? Pomyśl nad tym, jeśli potrafisz i skończ się kompromitować pisaniem bredni i pouczaniem mądrzejszych od siebie.
@polak: Nie mam zamiaru tłumaczyć ignorantom zalet przedniego napędu. Tak jak pisałem każdy napęd ma swoje wady i zalety, a jeżeli ty tego nie widzisz... Sorry Winnetou. Widać jesteś po prostu za głupi.
@Mar90:
Ale ja właśnie chcę, żebyś wypisał wszystkie znane zalety przedniego napędu. Skompromitujesz się w ten sposób do reszty. A na razie tylko ośmieszasz się udając znawcę, a w rzeczywistości nie potrafisz niczego konkretnego napisać.
@polak: Już sam się wystarczająco skompromitowałeś. Nie dam się więcej wciągać w głupie dyskusje. Jeżeli nie pojąłeś tego co wcześniej pisałem to... (patrz, 2 post wyżej).
Mówi się że głupi człowiek wpierw ściągnie Cię w kłótni do swojego poziomu, a potem wykończy doświadczeniem. Ja nie mam zamiaru tutaj nic więcej pisać. I tak dzięki tobie już się wystarczająco zniżyłem że piszę kolejnego durnego posta do durnej osoby która widzi tylko co sama liznęła i nie przyjmuje innych arguentów do wiadomości. Spójrz na poziom swoich wypowiedzi i wyciągnij wnioski. Po "+" i "-" równie dobrze widać jak inni Cię oceniają.
Więcej w te posty nie zaglądam.
Udanego życia życzę.
@Mar90:
Nie interesują mnie minusy przyznawane przez podobnych tobie motoryzacyjnych analfabetów.
O stanie twojej wiedzy świadczy najlepiej fakt, że nie jesteś w stanie podjąć żadnej dyskusji, ograniczasz się jedynie do pustych inwektyw.
@polak/srolak/dupolak: Okres masz czy co?Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie "jakie są zalety FWD" więc przeczytaj to co napisałeś wcześniej i skończ biadolić bez sensu bo twoje wypowiedzi nic nie wnoszą a raczej pokazują twój "polaczkowaty" poziom inteligencji.
@polak: Gościu aż mnie wku**iłeś tym pier***leniem.....
Czy Ty kiedykolwiek siedziałeś za kółkiem FWD albo chociaż samochodu??
Masz tu te swoje zalety FWD bo mnie uj strzelił...
1. Na śliskiej nawierzchni można bez problemu wyciągać auto z poślizgu gazem, pożycz auto od taty i sprawdź jeśli dosięgasz do pedałów.
2. Zajebiście przewidywalny w poślizgu, no i łatwy w kontroli bo KOŃCZYSZ POŚLIZG GAZEM JAK BRAKUJE SKRĘTU A W RWD ZAPOMNIJ
3. Pierniczyłeś coś nascarze, że mogą być FWD a nie są. Jasne, sam bym wystawił RWD bo jest prościej i taniej ustawić rozkład mas i wszystko zamontować, zaprojektować itd. Możesz uciec ze skrzynią do tyłu i inne takie bajery.
4.RWD jest lepszy do sportu, bo układ kierowniczy jest odseparowany od napędowego ale wymaga umiejętności jazdy w idealnym poślizgu(skręcasz a koła masz prosto, potrafisz tak swoim e36 w gazie? Bo w Polskich rajdach może kilku by potrafiło zrobić namiastkę tego).
4.FWD jest dużo lepszy na co dzień. Praktyczniejszy, lżejszy, ekonomiczniejszy, nie wymaga aż takiej spiny w sytuacji zagrożenia bo byle małpka z prawem jazdy wyprowadzi go z poślizgu, kontre potrafi nawet moja 4-letnia kuzynka(no dobra, autko na akumulator, ale też się liczy :D)
I ostatnia rzecz. Łaskawie odpie**ol się od Mara bo zwyczajnie nie chciało mu się pisać rzeczy które ja Ci napisałęm a które zna każdy kto przejechał choć kilometr autem lub zabawką przypominającą w działaniu samochód.
A ty??? Chyba nawet w NFS czy GRIDA nie grałeś na kompie amatorze bo byś dawno odpuścił te bzdury.
Przepraszam, uniosłem się...
@polak nie można edytować postów, to napiszę drugi. Sobie jeszcze zobacz co na asfalcie robiło z 4WD Megane MAXI. Dla mnie koniec rozmowy z tym łosiem.
@polak: Zachowujesz się jakbyś tylko Ty się znał. U mnie dziadek i ojciec mieli wykształcenie mechanika, byli zawodowymi kierowcami, od małego miałem styczność z samochodami i warsztatami samochodowymi, nie raz naprawiałem jakiś samochód. I nie afiszuje się z tym tak jak Ty i nie mieszam z błotem każdego kto ma inne zdanie i nie uważam się za wszechwiedzącego.
Ty bardziej mi pasujesz na pryszczatego nastolatka, który chce zabłysnąć i myśli, że zmieni świat.
@skota741:
To że kiedyś coś naprawiałeś, nie robi z ciebie od razu autorytetu. Wiedzy o samochodach to ty za dużo nie masz - zamiast więc się spierać, kształć się.
@polak: Nie twierdzę, że jestem autorytetem. I kształcę się z dnia na dzień i staram się zdobywać wiedzę. Ale nie gwiazdorzę tak jak Ty.
Poza tym nie Tobie to ocieniać jaką wiedzę posiadam.
@czarny010482: Masz rację. ADW czyli 4x4 jest najlepsze ponieważ jest to połączenie FWD + RWD czyli tak jakby kompromis i najwygodniej się nim jeździ :P
Aj widać kolejne kłótnie na temat rodzaju napędu, jak niektórzy już wspominali że każde z tych napędów ma coś oryginalnego... Ale to kierowca siedzi za kółkiem i on dokonuje takich rzeczy więc to co potrafi kierowca, to jest ważne. Jestem ciekaw czy jeśli posadziło za kierownicą (nie ważne czy RWD czy FWD) by się takiego co ma "dylemat" to jestem ciekaw czy by to powtórzył. Bo powiem że można dobrze zapanować i jak nad RWD i nad FWD (wiąże się to z latami praktyki).
Jeśli już chodzi o wybranie sobie któregoś to już jest kwestia własnego upodobania...
@Pluffy:
A to akurat nic dziwnego - pod warunkiem, że jest to stały napęd na 4 koła (Subaru, Mitsubishi, Alfa Romeo Q4, quattro w Audi od A4 wzwyż), a nie jakaś marketingowa proteza pokroju Haldexa.
@Italianiec:
Ma chłopak umiejętności, nie da się ukryć. Astra wprawdzie na pełnym gwincie i wyczynowych slickach, ale i tak dobrze jedzie.
Szkoda tylko, że ładnych kilka pozycji wyżej od niego z czasem lepszym o ponad 10 sekund (na tak krótkiej trasie to przepaść) zajął Rysiek Żyszczyński w E36 320i.
Tył napęd taki piękni taki super taki och ach och ach a np w zimie to pęka 1 pod górke :) aż żałuje że nie nagrałem jak zeszłej zimy passat wyciągał bete bo pod górke tył napęd poległ po 2m. Polak weź że sie już ogarnij skoro tak kochasz tył napęd wykup sobie wyspe nazwij ją RWD 4 Ever i wprowadź prawo że można tylko autami z RWD jeździć i po problemie .. a gdyby tak nie było tył napędu to byś grzecznie przednio napędowcem jeździł ...
@Zozol:
Widzisz, też należysz do tych, którzy nie wiedzą o czym mówią, ale koniecznie chcą zabłysnąć. Szkoda tylko, że głupotą.
Passat wyciągał BMW pod górkę? Jeśli BMW miało łyse letnie laczki, a Passat to była B5 Syncro, to tak. Bo w normalnych warunkach to raczej przednionapędowy Passat będzie miał grube problemy z podjechaniem pod zaśnieżoną górkę, co nagminnie widać w zimie.
Dajcie już spokój z tymi wojnami, nic z tego nie wynika, jedynie tylko kłótnie i przepychanie w komentarzach, według mnie materiały tego typu nie powinny trafiać na główną. Każdy rodzaj napędu ma swoje plusy i minusy. I według mnie nie ważne czy RWD, FWD czy AWD to każdym można się fajnie bawić. Ja osobiście jeżdżę RWD, bo mi ten napęd odpowiada. Pozdro
Odpowiedz
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
6 sierpnia 2014 o 14:44
W śniegu czy na piasku rwd jedzie po ubitym (przez przednie koła) i to jest jego zaleta. Aczkolwiek dla zwykłego kierowcy fwd jest bezpieczniejsze. A fwd też potrafi dużo zrobić tylko jest jeszcze mniej kierowców ogarniających napęd niż w przypadku rwd.
Odpowiedz
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
6 sierpnia 2014 o 17:21
@polak: Chciałeś - masz: https://www.youtube.com/watch?v=JQMQkMvRG3I
Co do rodzajów napędu, nie ma najlepszego i tyle. Przedni łatwy w prowadzeniu, przewidywalny, łatwy do opanowania w poślizgu, tani w produkcji - mało frajdy, słaby w warunkach nawet pseudoterenowych. Tylny dużo frajdy - droższy od przedniego, trudny w prowadzeniu, mało popularny, bardzo słaby przy śliskiej nawierzchni. 4WD łatwy w prowadzeniu, małe prawdopodobieństwo poślizgu, dużo frajdy przy pokonywaniu zakrętów z dużymi prędkościami (na pewno większymi, niż przy jednej osi napędzanej) - drogi pod każdym względem (zakup, eksploatacja, opony).
A tak poza tym, to kłótnie w internecie prowadźcie sobie na priv :)
Pozdro Motokillerzy!
@Basti, @Shirako:
Czy to ma być jakiś żart? Nieudolne męczenie Civica i Avensisa na ręcznym chcecie porównać z perfekcyjną techniką jazdy (nie driftingu) faceta ze starego Escorta?
Żałosne. Nic więcej fani przedniego napędu nie potrafią znaleźć?
@polak: Chciałeś przykładów efektownej jazdy to dostałeś kilka.
P.S Coś zbyt często używasz słowa "pseudoznawca"... Zapomniałeś chyba o przysłowiu z dzieciństwa (o ile takowe w ogóle miałeś), czyli: "Kto kogo przezywa, tak się sam nazywa" :)
@polak: To mój ostatni komentarz pod tą wstawką, bo kłótni w internecie nie będę prowadził, bo to poniżej wszelkiego poziomu, a bardzo ładnie do tego prowokujesz. Dla Twojej informacji, w Japonii są zawody driftu FWD, a ten kierowca, który tak "nieudolnie męczy Civica na ręcznym" to mistrz kraju w tej kategorii. Jak się przyjrzysz, to zobaczysz, że objeżdża w ten sposób s15. A jak się zastanowisz, to dojdziesz do wniosku, że jest to trudna rzecz, żeby utrzymać w poślizgu przedni napęd :)
@shirako:
Niech sobie gościu z civica będzie nawet mistrzem wszechświata w drifcie przednionapędem - a nawet odkurzaczem Zelmer.
W dalszym ciągu nie zmienia to faktu, że nie dostałem ani jednego przykładu szybkiej i precyzyjnej jazdy samochodem FWD. Drift mnie nie interesuje, to zupełnie inna kategoria sportu samochodowego, w której także przedni napęd nie ma czego szukać. Ten civic jest na to najlepszym przykładem. Ten facet jest mistrzem? Seryjnym polonezem albo Sierrą go pokonam choć nigdy w życiu driftu nie próbowałem.
Kolejny ból dupy. "polak", ogarnij dupsko ;)
Odpowiedz@Mar90: Może ty lubisz, kiedy pouczają cię motoryzacyjni analfabeci. Ja nie. Nazywaj to sobie jak chcesz.
Odpowiedz@Mar90: Nierozumiem, niby dlaczego "ból dupy"? RWD zawsze mogło i może więcej niż FWD, a ten tekst z gimbazjum "ból dupy" to raczej używaj między rówieśnikami bo nie trawię dzieci, które niemogąc uzasadnić swojej odpowiedzi rzucają takimi tekstami...
Odpowiedz@Mar90: Chciałem Ci dać + a dałem -....sory
Odpowiedz1. Gimnazjum a nie "gimbazjum". Jeżeli masz się za takiego "dorosłego" to chociaż pisz jak dorosły, a nie używasz tekstów na tym samym poziomie jaki hejtujesz ;) 2. Pozatym gdzie tu niby mam uzasadniać swoją wypowiedź? Żadnej wypowiedzi wcześniej nie dawałem. Znowu dostajesz 2-ję za czytanie ze zrozumieniem ;) Już kiedyś rozpisywałem się na temat rodzajów napędów. Każdy napęd ma swoje wady i zalety. Nie ma czegoś takiego jak "jedyny słuszny napęd" itp. jak to dzieciarnia lubi tutaj pisać. Każdy napęd jest dobry w określonych warunkach i dlatego nie widzę sensu rozmów na takie tematy, a pisanie w stylu: "Czekam na przykład podobnej jazdy autem przednionapędowym." uważam po prostu za ból dupy kogoś, kto nie rozumie powyższego.
OdpowiedzZmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 5 sierpnia 2014 o 20:58
@Mar90: No własnie do tego 2 pkt. mam zastrzeżenia, że nie dałeś odpowiedzi tylko bezmyślnie napisałeś ten komentarz nic nie wnosząc do materiału. Co od 1 nie, nie mam się za dorosłego. "Dorosłość" to pojęcie względne a ja mniemam do tego ile masz lat - oceniłem Cię po wypowiedzi. A co do tego "Znowu dostajesz 2-ję za czytanie ze zrozumieniem ;)" a co tutaj jest do rozumeinia? Nie ma takiego pojęcia/przenośni jak "ból dupy" więc oświeć mnie i zdefiniuj swoją wypowiedź
Odpowiedz@Mar90: "Każdy napęd jest dobry w określonych warunkach i dlatego nie widzę sensu rozmów na takie tematy," Nie widzisz sensu, bo nie znasz tematu. Po prostu.
Odpowiedz@Czarn0Bialy: Widzę dzieci że do was nie dociera więc nie będę tracił czasu na tłumaczenie kretynom bo i tak nie zrozumiecie. Pozdrawiam
Odpowiedz@Czarn0Bialy: FWD nie dorówna RWD a RWD nie dorówna FWD...tak samo AWD nie dorówna ani RWD ani FWD a one nie dorównają AWD
Odpowiedz@Mar90: Heh, kretynom? Naprawde? Ja w dalszym ciągu czekam aż zdefiniujesz mi "ból dupy" bo przecież to ja nie umiem czytać ze zrozumeiniem, nieprawdaż?
Odpowiedz@DryfterInTaczka: Dziękuję :)
Odpowiedz@DryfterInTaczka: Dobra powiem inaczej. Każdy jeździ tym czym lubi, lub poprostu tym nad czym potrafi zapanować. Ja osobiście wole RWD ale każdy ma prawo do swojego zdania.
OdpowiedzOdnośnie definicji: "Ból dupy" jest wtedy gdy ktoś pisze tylko i wyłącznie w celu dyskredytacji. Wiesz, już nawet nie o to chodzi. Osobiście nie mam swojego ulubionego napędu chociaż przyznam że FWD pod względem frajdy jest najgorszy chociaż też może dać mnóstwo zabawy. Miałem na myśli raczej to że każdy napęd ma swoje zalety i nie ma sensu mówienia o tym który z nich jest najlepszy. Każdy lepiej sprawdza się w innych warunkach jednak denerwuje mnie dyskryminacja przez "specjalistów" (czytaj "polak") innych napędów. Dlatego na początku napisałem "ból dupy". Mam nadzieję że zostałem zrozumiany.
Odpowiedz@Mar90: Podaj przykłady, w których najlepiej sprawdza się FWD.
Odpowiedz@Mar90: Ale powiedz tak szczerze, nie trzeba było tak od razu? Obyło by się bez tej "przepychanki słów" i każdy byłby zadowolony.
Odpowiedz@Czarn0Bialy: To ja zostałem zaatakowany słownie więc nie miej pretensji do mnie. @polak a choćby wyprowadzenie auta z poślizgu geniuszu. Znacznie łatwiej jest to zrobić autem przednio napędowym niż tym z napędem na tył. Lepsza zdolność do kierowania autem po zakręcie albo po śniegu itd. itd.
Odpowiedz@Mar90: Kolejny raz udowadniasz, że nie masz pojęcia o temacie, na jaki się wypowiadasz. FWD łatwiej wyprowadzić z poślizgu? FWD łatwiej kierować po śliskiej nawierzchni? Weź może zlikwiduj konto na MK i zarejestruj się nie wiem... na jakimś pudelku, gospodynie-domowe.pl, szydelkowanie.pl albo czymś podobnym. Tam na pewno się zrealizujesz.
Odpowiedz@polak: http://motokiller.pl/122476/10-powodow-dla-ktorych-powinnismy-przestac-narzekac-na-przedni-naped
OdpowiedzZmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 6 sierpnia 2014 o 15:02
@polak: Swój niski poziom już pokazałeś więc się lepiej dzieciaku nie odzywaj. Udowadniasz tylko swoją ignorancję do tematu i brak obeznania w temacie. Co do tych poślizgów to pomyśl, to na prawdę nie boli. Nie bez powodu większość cywilnych aut ma napęd na przód albo 4x4
OdpowiedzZmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 6 sierpnia 2014 o 17:41
@Mar90: Napisałem ci wyraźnie wcześniej, żebyś się zajął szydełkowaniem, albo czymś adekwatnym do twoich możliwości. Motoryzacja zdecydowanie wykracza poza twoje zdolności intelektualne. Oczywiście nie masz pojęcia o tym, że większość aut cywilnych ma napęd na przód nie dlatego, że się fenomenalnie dzięki temu prowadzą, ale przede wszystkim dlatego, że 1. Auto FWD jest tańsze w produkcji 2. Auto FWD ma więcej miejsca w środku na bagaż i dla pasażerów. 3. Auto FWD ma większy bagażnik i niżej położoną podłogę bagaznika (brak tylnego dyfra i półosi). 4. Auto FWD nie ma tunelu środkowego z wałem, najwyżej element wzmacniający podłogę. 5. Auto FWD ma nieco mniejsze opory ruchu i straty na przekładniach, więc teoretycznie może nieco mniej palić. I na tym koniec zalet. Przewagi trakcyjnej napęd na przód nie ma ŻADNEJ i w ŻADNEJ sytuacji. Nie bez powodu wszystkie supersportowe samochody oraz wyczynowe (tam, gdzie regulamin pozwala) mają napęd albo na tył, albo na wszystkie koła. Już ci pisałem - dragstery Top Fuel, bolidy F1 oraz Indy/Nascar mogą mieć napęd na przednią oś, regulamin tego nie zabrania. Jak myślisz, dlaczego nie mają? Pomyśl nad tym, jeśli potrafisz i skończ się kompromitować pisaniem bredni i pouczaniem mądrzejszych od siebie.
Odpowiedz@polak: Nie mam zamiaru tłumaczyć ignorantom zalet przedniego napędu. Tak jak pisałem każdy napęd ma swoje wady i zalety, a jeżeli ty tego nie widzisz... Sorry Winnetou. Widać jesteś po prostu za głupi.
Odpowiedz@Mar90: Ale ja właśnie chcę, żebyś wypisał wszystkie znane zalety przedniego napędu. Skompromitujesz się w ten sposób do reszty. A na razie tylko ośmieszasz się udając znawcę, a w rzeczywistości nie potrafisz niczego konkretnego napisać.
Odpowiedz@polak: Już sam się wystarczająco skompromitowałeś. Nie dam się więcej wciągać w głupie dyskusje. Jeżeli nie pojąłeś tego co wcześniej pisałem to... (patrz, 2 post wyżej). Mówi się że głupi człowiek wpierw ściągnie Cię w kłótni do swojego poziomu, a potem wykończy doświadczeniem. Ja nie mam zamiaru tutaj nic więcej pisać. I tak dzięki tobie już się wystarczająco zniżyłem że piszę kolejnego durnego posta do durnej osoby która widzi tylko co sama liznęła i nie przyjmuje innych arguentów do wiadomości. Spójrz na poziom swoich wypowiedzi i wyciągnij wnioski. Po "+" i "-" równie dobrze widać jak inni Cię oceniają. Więcej w te posty nie zaglądam. Udanego życia życzę.
Odpowiedz@Mar90: Nie interesują mnie minusy przyznawane przez podobnych tobie motoryzacyjnych analfabetów. O stanie twojej wiedzy świadczy najlepiej fakt, że nie jesteś w stanie podjąć żadnej dyskusji, ograniczasz się jedynie do pustych inwektyw.
Odpowiedz@polak/srolak/dupolak: Okres masz czy co?Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie "jakie są zalety FWD" więc przeczytaj to co napisałeś wcześniej i skończ biadolić bez sensu bo twoje wypowiedzi nic nie wnoszą a raczej pokazują twój "polaczkowaty" poziom inteligencji.
Odpowiedz@DryfterInTaczka: Po co zabierasz głos, skoro nic nie masz do powiedzenia?
Odpowiedz@polak: Gościu aż mnie wku**iłeś tym pier***leniem..... Czy Ty kiedykolwiek siedziałeś za kółkiem FWD albo chociaż samochodu?? Masz tu te swoje zalety FWD bo mnie uj strzelił... 1. Na śliskiej nawierzchni można bez problemu wyciągać auto z poślizgu gazem, pożycz auto od taty i sprawdź jeśli dosięgasz do pedałów. 2. Zajebiście przewidywalny w poślizgu, no i łatwy w kontroli bo KOŃCZYSZ POŚLIZG GAZEM JAK BRAKUJE SKRĘTU A W RWD ZAPOMNIJ 3. Pierniczyłeś coś nascarze, że mogą być FWD a nie są. Jasne, sam bym wystawił RWD bo jest prościej i taniej ustawić rozkład mas i wszystko zamontować, zaprojektować itd. Możesz uciec ze skrzynią do tyłu i inne takie bajery. 4.RWD jest lepszy do sportu, bo układ kierowniczy jest odseparowany od napędowego ale wymaga umiejętności jazdy w idealnym poślizgu(skręcasz a koła masz prosto, potrafisz tak swoim e36 w gazie? Bo w Polskich rajdach może kilku by potrafiło zrobić namiastkę tego). 4.FWD jest dużo lepszy na co dzień. Praktyczniejszy, lżejszy, ekonomiczniejszy, nie wymaga aż takiej spiny w sytuacji zagrożenia bo byle małpka z prawem jazdy wyprowadzi go z poślizgu, kontre potrafi nawet moja 4-letnia kuzynka(no dobra, autko na akumulator, ale też się liczy :D) I ostatnia rzecz. Łaskawie odpie**ol się od Mara bo zwyczajnie nie chciało mu się pisać rzeczy które ja Ci napisałęm a które zna każdy kto przejechał choć kilometr autem lub zabawką przypominającą w działaniu samochód. A ty??? Chyba nawet w NFS czy GRIDA nie grałeś na kompie amatorze bo byś dawno odpuścił te bzdury. Przepraszam, uniosłem się...
Odpowiedz@polak nie można edytować postów, to napiszę drugi. Sobie jeszcze zobacz co na asfalcie robiło z 4WD Megane MAXI. Dla mnie koniec rozmowy z tym łosiem.
Odpowiedz@Susel201: 4 punkty, 4 brednie. Brawo. Ktoś jeszcze chce się wykazać kompromitującym brakiem wiedzy?
Odpowiedz@Susel201: Co robiło z 4WD Megane Maxi? Przegrywało...
Odpowiedz@polak: Ja się dziwię, że Ciebie jeszcze nie zbanowali na tej stronie -.-
Odpowiedz@skota741: Fakt, nie pasuję tutaj - nie jestem pryszczatym nastolatkiem i znam się na samochodach. To nie miejsce dla mnie.
Odpowiedz@polak: Zachowujesz się jakbyś tylko Ty się znał. U mnie dziadek i ojciec mieli wykształcenie mechanika, byli zawodowymi kierowcami, od małego miałem styczność z samochodami i warsztatami samochodowymi, nie raz naprawiałem jakiś samochód. I nie afiszuje się z tym tak jak Ty i nie mieszam z błotem każdego kto ma inne zdanie i nie uważam się za wszechwiedzącego. Ty bardziej mi pasujesz na pryszczatego nastolatka, który chce zabłysnąć i myśli, że zmieni świat.
Odpowiedz@skota741: To że kiedyś coś naprawiałeś, nie robi z ciebie od razu autorytetu. Wiedzy o samochodach to ty za dużo nie masz - zamiast więc się spierać, kształć się.
Odpowiedz@polak: Nie twierdzę, że jestem autorytetem. I kształcę się z dnia na dzień i staram się zdobywać wiedzę. Ale nie gwiazdorzę tak jak Ty. Poza tym nie Tobie to ocieniać jaką wiedzę posiadam.
Odpowiedzhttps://www.youtube.com/watch?v=7AQmgeMoM0A jedyny słuszny...:) moim zdaniem
Odpowiedz@czarny010482: Masz rację. ADW czyli 4x4 jest najlepsze ponieważ jest to połączenie FWD + RWD czyli tak jakby kompromis i najwygodniej się nim jeździ :P
Odpowiedz@Czarn0Bialy: droższy w produkcji i przy pewnej prędkości napęd na jedną oś ma przewagę. Każdy niech sobie wybierze czym będzie jeździł :P
OdpowiedzAj widać kolejne kłótnie na temat rodzaju napędu, jak niektórzy już wspominali że każde z tych napędów ma coś oryginalnego... Ale to kierowca siedzi za kółkiem i on dokonuje takich rzeczy więc to co potrafi kierowca, to jest ważne. Jestem ciekaw czy jeśli posadziło za kierownicą (nie ważne czy RWD czy FWD) by się takiego co ma "dylemat" to jestem ciekaw czy by to powtórzył. Bo powiem że można dobrze zapanować i jak nad RWD i nad FWD (wiąże się to z latami praktyki). Jeśli już chodzi o wybranie sobie któregoś to już jest kwestia własnego upodobania...
OdpowiedzJazda samochodem FWD może nie jest taka efektowna ale przy umiejętnościach kierowcy może być równie efektywna jak RWD.
Odpowiedz@Mentor: Nie może być. FWD zawsze przegra z porównywalnym RWD. To czysta fizyka.
Odpowiedz@Mentor: zgadzam się z tb do połowy czyli z tą częścią "ale przy umiejętnościach kierowcy może być równie efektywna jak RWD. " a z drugą nie:P
Odpowiedz@polak: zamknij passzcze
Odpowiedz@DryfterInTaczka: Co chłopczyku, kompleksiki zżerają, że chamstwem i prostactwem musisz brak ogłady kamuflować?
OdpowiedzWidzę kolejny etap wojny, wcześniej kłótnie o LPG i Diesla, teraz FWD vs RWD ...
OdpowiedzPrzyjechało AWD i wszystkich rozjechało :D
Odpowiedz@Pluffy: A to akurat nic dziwnego - pod warunkiem, że jest to stały napęd na 4 koła (Subaru, Mitsubishi, Alfa Romeo Q4, quattro w Audi od A4 wzwyż), a nie jakaś marketingowa proteza pokroju Haldexa.
Odpowiedznie maszyna lecz technika zrobi z Ciebie zawodnika :)
Odpowiedzhttp://motokiller.pl/105540 Dziękuję za uwagę, dobranoc
Odpowiedz@Italianiec: Ma chłopak umiejętności, nie da się ukryć. Astra wprawdzie na pełnym gwincie i wyczynowych slickach, ale i tak dobrze jedzie. Szkoda tylko, że ładnych kilka pozycji wyżej od niego z czasem lepszym o ponad 10 sekund (na tak krótkiej trasie to przepaść) zajął Rysiek Żyszczyński w E36 320i.
Odpowiedz@Italianiec: Właśnie to chciałem wrzucić! :D
OdpowiedzTył napęd taki piękni taki super taki och ach och ach a np w zimie to pęka 1 pod górke :) aż żałuje że nie nagrałem jak zeszłej zimy passat wyciągał bete bo pod górke tył napęd poległ po 2m. Polak weź że sie już ogarnij skoro tak kochasz tył napęd wykup sobie wyspe nazwij ją RWD 4 Ever i wprowadź prawo że można tylko autami z RWD jeździć i po problemie .. a gdyby tak nie było tył napędu to byś grzecznie przednio napędowcem jeździł ...
Odpowiedz@Zozol: Widzisz, też należysz do tych, którzy nie wiedzą o czym mówią, ale koniecznie chcą zabłysnąć. Szkoda tylko, że głupotą. Passat wyciągał BMW pod górkę? Jeśli BMW miało łyse letnie laczki, a Passat to była B5 Syncro, to tak. Bo w normalnych warunkach to raczej przednionapędowy Passat będzie miał grube problemy z podjechaniem pod zaśnieżoną górkę, co nagminnie widać w zimie.
Odpowiedz@polak: RYJ CWELU CO SIĘ NIC NIE ZNA
Odpowiedz@DryfterInTaczka: Błysnąłeś gościu klasą i kulturą. Pogratulować wychowania. Chlew, obora, czy zwykły śmietnik?
OdpowiedzDajcie już spokój z tymi wojnami, nic z tego nie wynika, jedynie tylko kłótnie i przepychanie w komentarzach, według mnie materiały tego typu nie powinny trafiać na główną. Każdy rodzaj napędu ma swoje plusy i minusy. I według mnie nie ważne czy RWD, FWD czy AWD to każdym można się fajnie bawić. Ja osobiście jeżdżę RWD, bo mi ten napęd odpowiada. Pozdro
OdpowiedzZmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 6 sierpnia 2014 o 14:44
W śniegu czy na piasku rwd jedzie po ubitym (przez przednie koła) i to jest jego zaleta. Aczkolwiek dla zwykłego kierowcy fwd jest bezpieczniejsze. A fwd też potrafi dużo zrobić tylko jest jeszcze mniej kierowców ogarniających napęd niż w przypadku rwd.
OdpowiedzZmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 6 sierpnia 2014 o 17:21
@polak: Chciałeś - masz: https://www.youtube.com/watch?v=JQMQkMvRG3I Co do rodzajów napędu, nie ma najlepszego i tyle. Przedni łatwy w prowadzeniu, przewidywalny, łatwy do opanowania w poślizgu, tani w produkcji - mało frajdy, słaby w warunkach nawet pseudoterenowych. Tylny dużo frajdy - droższy od przedniego, trudny w prowadzeniu, mało popularny, bardzo słaby przy śliskiej nawierzchni. 4WD łatwy w prowadzeniu, małe prawdopodobieństwo poślizgu, dużo frajdy przy pokonywaniu zakrętów z dużymi prędkościami (na pewno większymi, niż przy jednej osi napędzanej) - drogi pod każdym względem (zakup, eksploatacja, opony). A tak poza tym, to kłótnie w internecie prowadźcie sobie na priv :) Pozdro Motokillerzy!
OdpowiedzDa sie? pewnie ze tak https://www.youtube.com/watch?v=w5gbIhyEyzg
Odpowiedz@Basti, @Shirako: Czy to ma być jakiś żart? Nieudolne męczenie Civica i Avensisa na ręcznym chcecie porównać z perfekcyjną techniką jazdy (nie driftingu) faceta ze starego Escorta? Żałosne. Nic więcej fani przedniego napędu nie potrafią znaleźć?
Odpowiedz@polak: Chciałeś przykładów efektownej jazdy to dostałeś kilka. P.S Coś zbyt często używasz słowa "pseudoznawca"... Zapomniałeś chyba o przysłowiu z dzieciństwa (o ile takowe w ogóle miałeś), czyli: "Kto kogo przezywa, tak się sam nazywa" :)
Odpowiedz@skota741: "Precyzja, agresja, szybkość, kontrola." Tego chciałem. A nie męczenia biednego avensisa z dieslem na ręcznym
Odpowiedz@polak: To mój ostatni komentarz pod tą wstawką, bo kłótni w internecie nie będę prowadził, bo to poniżej wszelkiego poziomu, a bardzo ładnie do tego prowokujesz. Dla Twojej informacji, w Japonii są zawody driftu FWD, a ten kierowca, który tak "nieudolnie męczy Civica na ręcznym" to mistrz kraju w tej kategorii. Jak się przyjrzysz, to zobaczysz, że objeżdża w ten sposób s15. A jak się zastanowisz, to dojdziesz do wniosku, że jest to trudna rzecz, żeby utrzymać w poślizgu przedni napęd :)
Odpowiedz@shirako: Niech sobie gościu z civica będzie nawet mistrzem wszechświata w drifcie przednionapędem - a nawet odkurzaczem Zelmer. W dalszym ciągu nie zmienia to faktu, że nie dostałem ani jednego przykładu szybkiej i precyzyjnej jazdy samochodem FWD. Drift mnie nie interesuje, to zupełnie inna kategoria sportu samochodowego, w której także przedni napęd nie ma czego szukać. Ten civic jest na to najlepszym przykładem. Ten facet jest mistrzem? Seryjnym polonezem albo Sierrą go pokonam choć nigdy w życiu driftu nie próbowałem.
OdpowiedzNie siła lecz technika czyni z ciebie zawodnika tu też pasuje :D
OdpowiedzPolak masz jakieś kompleksy? kolega FWD na wiosce objeżdża twoje RWD i szukasz pocieszenia w necie? czy o co chodzi?
Odpowiedz@Bialy: Nie mierz wszystkich swoją miarą. Nie każdy mieszka na wiosce i ściga się wokół obory jakimiś zgniłkami z Niemiec.
Odpowiedz