Polska Motoryzacja: PZInż Lux Sport
Rok 1935Luksusowy samochód osobowy opracowany przez zespół polskich konstruktorów, któremu w latach 30. przewodził inż. Zygmunt Okołów. Niezależne zawieszenie o dwóch wahaczach poprzecznych przy każdym z kół, automatyczne smarowanie odpowiednich elementów podwozia, hydrauliczne amortyzatory podwójnego działania czy układ resorujący składający się z czterech długich drążków skrętnych, umożliwiających regulacjęprześwitu w zakresie 180-230 mm z poziomu kabiny pasażerskiej były autorskimi pomysłami polskich inżynierów i dziś nie zaskakują, ale w latach 30. były innowacyjne. Silnik V8 o pojemności 3888 cm3 rozwijał moc 96 KM. Skrzynia biegów pozwalała na zmianę przełożeń bez użycia sprzęgła, które było wykorzystywane tylko podczas ruszania. Pod koniec lat 30. zapadła decyzja o rozpoczęciu produkcji, jednak II wojna światowa przekreśliła te plany. Zespół podwozia można dziś oglądać w Muzeum Techniki w Warszawie.
by
pawel694
z opisu wynika że te auto było bardziej zaawansowanym sprzętem niż poldek klepany do 2000 któregoś roku. I to byłby sprzęt a nie jakiś tam caro czy atu które obecnie są w formie żyletek do golenia oraz to że sobą praktycznie niczego nie reprezentowały jak na czasy ich produkcji.
OdpowiedzZmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 1 sierpnia 2014 o 2:05
@Snooker: tak, tylko że wszystko zniszczyła wojna a co stało się z Polskimi inżynierami podczas wojny można się tylko domyślać :/
Odpowiedz