Jak w tytule.Poprzedni właściciel raczej nie dbał zbytnio o lakier, pomimo tego co na zdjęciu zjechany jest jeszcze dach, lusterka, klamki i trochę boki autka, ale damy rade.
Mam taki sam problem z moim fiatem tez czerwony i bezbarwny z niego odpada i raczej nie jest to kwestia dbania o lakier.
Jak masz zamiar sobie z tym poradzić? pozostaje lakierowanie tylko czy jest jakiś specyfik lub patent na to? pytam bo w swoim tez bym chciał przywrucić dawny blask.
@wojtas555:
otóż jest to kwestia dbania o lakier bo takie rzeczy dzieją się od ptasich g*****n które na słońcu żrą lakier lepiej jak kwas dlatego polecam szybkie zmywanie tego ustrojstwa do takich sytuacji z lakierem można też doliczyć mycie myjką wysokociśnieniową z zbyt wysokim ciśnieniem i temperaturą.
Osobiście co do mycia myjką wysokociśnieniową temperaturę jaka zalecam to 40 stopni i 8 barów to wystarczy by pozbyć się uciążliwego brudu , a lakier zostanie w nienaruszonym stanie.
Miałem ten problem w swoim aucie, dach był lakierowany i lakier zaczął się łuszczyć. Zeszlifowałem w miarę na równo i okleiłem dach folią czarny mat a na to przyszły białe kwadraty tworząc szachownicę. A tym przypadku zostaje tylko ponowne lakierowanie albo szukanie klapy w tym samym kolorze.
Ja zamierzam poszlifować na równo miejsca w których odchodzi lakier no i kupiłem farbe w sprayu (numer farby zgodny z oryginalnym) tam gdzie lakier bardziej wyblakniety pójdzie pierwsza warstwa farby czerwonej następnie lakier bezbarwny pierwsza warstwa potem szlifowanie papierem 2000 , druga warstwa lekkie podszlifowanie papierem 2000 no i szlifowanie całego autka pasta szlifującą , a na koniec polerka. (Pracuje u mechanika u którego robimy wszystko co z samochodem związane czyli polerowanie , sprzątanie , lakierowanie , blacharka ogólnie i sprawy mechaniczne także dam rade trochę się już tak robiło)
Gdyby jednak to niedało skutków to pójdzie oklejanie całego autka tylko jeszcze niewiem jaki kolor foli.
Mam taki sam problem z moim fiatem tez czerwony i bezbarwny z niego odpada i raczej nie jest to kwestia dbania o lakier. Jak masz zamiar sobie z tym poradzić? pozostaje lakierowanie tylko czy jest jakiś specyfik lub patent na to? pytam bo w swoim tez bym chciał przywrucić dawny blask.
Odpowiedz@wojtas555: otóż jest to kwestia dbania o lakier bo takie rzeczy dzieją się od ptasich g*****n które na słońcu żrą lakier lepiej jak kwas dlatego polecam szybkie zmywanie tego ustrojstwa do takich sytuacji z lakierem można też doliczyć mycie myjką wysokociśnieniową z zbyt wysokim ciśnieniem i temperaturą. Osobiście co do mycia myjką wysokociśnieniową temperaturę jaka zalecam to 40 stopni i 8 barów to wystarczy by pozbyć się uciążliwego brudu , a lakier zostanie w nienaruszonym stanie.
OdpowiedzMiałem ten problem w swoim aucie, dach był lakierowany i lakier zaczął się łuszczyć. Zeszlifowałem w miarę na równo i okleiłem dach folią czarny mat a na to przyszły białe kwadraty tworząc szachownicę. A tym przypadku zostaje tylko ponowne lakierowanie albo szukanie klapy w tym samym kolorze.
OdpowiedzJa zamierzam poszlifować na równo miejsca w których odchodzi lakier no i kupiłem farbe w sprayu (numer farby zgodny z oryginalnym) tam gdzie lakier bardziej wyblakniety pójdzie pierwsza warstwa farby czerwonej następnie lakier bezbarwny pierwsza warstwa potem szlifowanie papierem 2000 , druga warstwa lekkie podszlifowanie papierem 2000 no i szlifowanie całego autka pasta szlifującą , a na koniec polerka. (Pracuje u mechanika u którego robimy wszystko co z samochodem związane czyli polerowanie , sprzątanie , lakierowanie , blacharka ogólnie i sprawy mechaniczne także dam rade trochę się już tak robiło) Gdyby jednak to niedało skutków to pójdzie oklejanie całego autka tylko jeszcze niewiem jaki kolor foli.
Odpowiedz@Lygrys: Widuję czasem paska w zestawieniu kolorów białe z czarnym dachem. Wygląda bardzo fajnie.
OdpowiedzJeżeli lakier ma kod LZ8N - muszę Cię zmartwić - to wada tego lakieru. Widziałem masę Passków w tym kolorze i każdemu schodził klar.
Odpowiedz@Charakterek: kod lakieru to LY3D
Odpowiedzbyło malowane suche na suche
Odpowiedztzn ze auto było lakierowane i ktoś kto to robił za długo przeczekał moment położenia klaru na bazę .
Odpowiedz