Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation

MotoKiller.pl

Pokaż menu
Szukaj

Nowy silnik Forda

Ma tylko 999 cm3 (jeden litr) pojemności, zaledwie 3 cylindry i aż 140 KM. To oznacza, że z jednego litra generuje więcej koni niż Bugatti Veyron i Ferrari 458 Speciale.Producent twierdzi, że zamontowana w nim turbosprężarka kręci się z prędkością 4000 obr./s (czyli 248 000 obr./min), co jest wynikiem dwa razy większym niż… w turbosprężarkach stosowanych w bolidach F1 na sezon 2014. Jest to zasługa m.in. niewielkich rozmiarów i małej bezwładności. W konsekwencji nowe turbo potrafi dostarczyć do ciśnienie do 38 psi.
by pan_jan
Zobacz następny
Dodaj nowy komentarz
avatar deuce1337
28 28

Ciekawe czy dociągnie chociaż do 100tys km przebiegu...

Odpowiedz
avatar brojek_88
4 4

Podobno mechanicy już ustawili się w kolejkach po części do tych silników...

Odpowiedz
avatar Bradomfast
1 1

A ja podziękuję za kosiarkę. Głowy nie dam sobie uciąć ale czy takie dziwactwo pokona chociaż 1000 KM bez psucia się ? Wątpię nowe technologie nie są zbyt wytrzymałe ilość ponad jakość.

Odpowiedz
avatar Aikanaro
0 2

@Bradomfast: Dacia od ponad roku stosuje w swoim chyba loganie podobne rozwiazanie. Maly silniczek z turbo.

Odpowiedz
avatar Majozen
3 3

@Aikanaro: ale w Loganie i Sandero ten silnik nie jest wyżyłowany. Tutaj mamy 140 koni z litra, w Loganie i Sandero mamy 90 koni.

Odpowiedz
avatar Xaveko
0 2

@Bradomfast: km a nie KM !

Odpowiedz
avatar Aikanaro
0 0

@Majozen: Ale wcale nie znaczy, ze silnik jest wyzylowany. Sprezarka moze byc inna, lepsza, mocniejsza. Podejrzewam, ze ona tutaj robi robote i dlatego silnik ma az tyle mocy.

Odpowiedz
avatar Xpress
1 1

Wydaje mi się że na 3 garach kultura pracy silnika na wyższych obrotach nie będzie zadowalająca...

Odpowiedz
avatar Majozen
2 2

@Kanafu: Tak, tylko, że to silnik zaprojektowany do wyścigów, aby maksymalnie zredukować masę pojazdu. Silnik ten nie ma wytrzymać nawet 10 tysięcy kilometrów.

Odpowiedz
avatar Hunted
1 1

I niech się to zepsuje...

Odpowiedz
avatar asterlock
0 0

Z tego co wyczytałem te silniki nie są wykonane z aluminium tylko z żeliwa ponieważ te jest bardziej odporne na temperature itp ale też niestety cięższe

Odpowiedz
avatar shaman
6 6

Ta minimalizacja silników coraz bardziej mnie przeraża.. Jeszcze trochę to będą brać silnik przykładowo z Malucha i dodawać mu turbo i wrzucać do Punto.. Wyobrażacie sobie za kilka lat RS6 czy nowy model Ferrari z silnikiem 900cc ? Bo ja nie

Odpowiedz
avatar bartek5
3 3

@shaman: hmmm.... co do tego "będą brać silnik przykładowo z Malucha i dodawać mu turbo" to można by powiedzieć, że już wzięli... Fiat ma teraz silnik dwucylindrowy o pojemności 0.9 z turbo:D I jeżdzi on właśnie w nowym punto, 5-setkach, pandzie:D

Odpowiedz
avatar Fenek
1 1

Za długo to on nie pożyje! ;D

Odpowiedz
avatar slivex
1 1

porównanie z 458 bardzo chybione, bo ferrari ma 135KM z litra ale wolnossącego silnika

Odpowiedz
avatar Derve
0 0

Konie pompowane na siłę.

Odpowiedz
avatar kacza1982
0 2

Kiedyś myślałem, że Maluszek ma mały silnik, ale przy tym to moje aktualne 1,4 to big block, a w poczciwym w123 200d to chyba silnik z ciężarówki wsadzili (taka aluzja do vipera ;)

Odpowiedz
avatar slivex
1 1

swoją drogą Evo FQ400 ma 200KM z litra, GTR Nismo 158, nawet "zwykłe" Evo ma 150, te silniki były jednak przygotowywane pod te ogromne przeciążenia, ciekawe właśnie jak wielkie koncerny dbają o klientów ktorzy płacą mniej niż 200 tysięcy złotych za samochód

Odpowiedz
avatar Folley96
1 1

Hahahaha mma 1 litr i jestem wyglądam gorzej od Buggati i Ferrari, a na dodatek mój silnik nie wytrzyma 110-130tyś km. Do mojego taty dzownili do firmy i pytali się czy nie ma na sprzedaż silnika 1.0EcoBoost bo padł po 110tyś km ;)

Odpowiedz
avatar Sarge
1 1

2.6 bara?! Przecież najgrubsze projekty tyle nie mają albo ledwo dochodzą do tej granicy. To turbo będzie głośniejsze od samego silnika...

Odpowiedz
avatar djdarco
1 1

W 1991 powstal seryjny samochod Jaguar xj220. osiągał 155 KM z lira to bylo 22 lata temu. Podkoniec lat 80 Honda wypuścila na rynek silnik B16A2 montowany w CRX oraz Civic osiągał 100KM z litra bez Turbo! Osiągnięcia obecnych inzynierów powalają. Tym bardziej że żywotnością te nowoczesne wynalazki nie grzeszą a te stare gruchoty wciąż jeżdżą i cieszą niską awaryjnością.

Odpowiedz
avatar Aikanaro
1 1

@djdarco: Swoja droga B16A2 to chyba najbardziej pozadany silnik w Civic V gen. Choc moglo mi sie pomylic z A1.

Odpowiedz
avatar slivex
0 0

@Aikanaro: A1 było w civicu IV gen i CRX II gen, w V i DelSolu było A2

Odpowiedz
avatar Aikanaro
1 1

@slivex: To znaczy, ze dobrze pamietalem.

Odpowiedz
Udostępnij