Nowy silnik Forda
Ma tylko 999 cm3 (jeden litr) pojemności, zaledwie 3 cylindry i aż 140 KM. To oznacza, że z jednego litra generuje więcej koni niż Bugatti Veyron i Ferrari 458 Speciale.Producent twierdzi, że zamontowana w nim turbosprężarka kręci się z prędkością 4000 obr./s (czyli 248 000 obr./min), co jest wynikiem dwa razy większym niż… w turbosprężarkach stosowanych w bolidach F1 na sezon 2014. Jest to zasługa m.in. niewielkich rozmiarów i małej bezwładności. W konsekwencji nowe turbo potrafi dostarczyć do ciśnienie do 38 psi.
by
pan_jan
Ciekawe czy dociągnie chociaż do 100tys km przebiegu...
OdpowiedzPodobno mechanicy już ustawili się w kolejkach po części do tych silników...
OdpowiedzA ja podziękuję za kosiarkę. Głowy nie dam sobie uciąć ale czy takie dziwactwo pokona chociaż 1000 KM bez psucia się ? Wątpię nowe technologie nie są zbyt wytrzymałe ilość ponad jakość.
Odpowiedz@Bradomfast: Dacia od ponad roku stosuje w swoim chyba loganie podobne rozwiazanie. Maly silniczek z turbo.
Odpowiedz@Aikanaro: ale w Loganie i Sandero ten silnik nie jest wyżyłowany. Tutaj mamy 140 koni z litra, w Loganie i Sandero mamy 90 koni.
Odpowiedz@Bradomfast: km a nie KM !
Odpowiedz@Majozen: Ale wcale nie znaczy, ze silnik jest wyzylowany. Sprezarka moze byc inna, lepsza, mocniejsza. Podejrzewam, ze ona tutaj robi robote i dlatego silnik ma az tyle mocy.
OdpowiedzWydaje mi się że na 3 garach kultura pracy silnika na wyższych obrotach nie będzie zadowalająca...
Odpowiedzpfi 140km, nissan zrobił 40-kilogramowego potworka który generuje 400km, tylko że pół litra większy silnik http://www.engineering.com/DesignerEdge/DesignerEdgeArticles/ArticleID/7071/Nissans-40kg-400HP-Engine.aspx
Odpowiedz@Kanafu: Tak, tylko, że to silnik zaprojektowany do wyścigów, aby maksymalnie zredukować masę pojazdu. Silnik ten nie ma wytrzymać nawet 10 tysięcy kilometrów.
OdpowiedzI niech się to zepsuje...
OdpowiedzZ tego co wyczytałem te silniki nie są wykonane z aluminium tylko z żeliwa ponieważ te jest bardziej odporne na temperature itp ale też niestety cięższe
OdpowiedzNIGDY nie zastąpi tego: http://www.jims59.com/FordsChryslersForeign/images/Rochester%2007%20HEMI%20roadrunner%201971%20engine.jpg
OdpowiedzTa minimalizacja silników coraz bardziej mnie przeraża.. Jeszcze trochę to będą brać silnik przykładowo z Malucha i dodawać mu turbo i wrzucać do Punto.. Wyobrażacie sobie za kilka lat RS6 czy nowy model Ferrari z silnikiem 900cc ? Bo ja nie
Odpowiedz@shaman: hmmm.... co do tego "będą brać silnik przykładowo z Malucha i dodawać mu turbo" to można by powiedzieć, że już wzięli... Fiat ma teraz silnik dwucylindrowy o pojemności 0.9 z turbo:D I jeżdzi on właśnie w nowym punto, 5-setkach, pandzie:D
OdpowiedzZa długo to on nie pożyje! ;D
Odpowiedzporównanie z 458 bardzo chybione, bo ferrari ma 135KM z litra ale wolnossącego silnika
OdpowiedzKonie pompowane na siłę.
OdpowiedzKiedyś myślałem, że Maluszek ma mały silnik, ale przy tym to moje aktualne 1,4 to big block, a w poczciwym w123 200d to chyba silnik z ciężarówki wsadzili (taka aluzja do vipera ;)
Odpowiedzswoją drogą Evo FQ400 ma 200KM z litra, GTR Nismo 158, nawet "zwykłe" Evo ma 150, te silniki były jednak przygotowywane pod te ogromne przeciążenia, ciekawe właśnie jak wielkie koncerny dbają o klientów ktorzy płacą mniej niż 200 tysięcy złotych za samochód
OdpowiedzHahahaha mma 1 litr i jestem wyglądam gorzej od Buggati i Ferrari, a na dodatek mój silnik nie wytrzyma 110-130tyś km. Do mojego taty dzownili do firmy i pytali się czy nie ma na sprzedaż silnika 1.0EcoBoost bo padł po 110tyś km ;)
Odpowiedz2.6 bara?! Przecież najgrubsze projekty tyle nie mają albo ledwo dochodzą do tej granicy. To turbo będzie głośniejsze od samego silnika...
OdpowiedzW 1991 powstal seryjny samochod Jaguar xj220. osiągał 155 KM z lira to bylo 22 lata temu. Podkoniec lat 80 Honda wypuścila na rynek silnik B16A2 montowany w CRX oraz Civic osiągał 100KM z litra bez Turbo! Osiągnięcia obecnych inzynierów powalają. Tym bardziej że żywotnością te nowoczesne wynalazki nie grzeszą a te stare gruchoty wciąż jeżdżą i cieszą niską awaryjnością.
Odpowiedz@djdarco: Swoja droga B16A2 to chyba najbardziej pozadany silnik w Civic V gen. Choc moglo mi sie pomylic z A1.
Odpowiedz@Aikanaro: A1 było w civicu IV gen i CRX II gen, w V i DelSolu było A2
Odpowiedz@slivex: To znaczy, ze dobrze pamietalem.
Odpowiedz