Tsunami Opel Calibra BiMoto 1400KM 1400 Nm
A więc pomysł był na auto na 1500koni, ale co jak z czym, kurde, wsadzamy dwa silnik i po robocie. Tutaj z pomocą przyszły firmy ECUMASTER oraz FMIC.PL od których mamy większość gratów w aucie.Auto stworzone pod wyścigi na 1/4mili tylko i wyłącznie (i liczymy że będzie jeździć z jakimiś tam sukcesami).Patrząc na projekty z Niemiec, nasze Tsunami ma potencjał na ponad 2tys koni mechanicznych, co robi wrażenie nawet na nas. Premiera niesprawnego jeszcze auta odbyła się na zlocie Calibra Team (bo gdzie indziej, skoro to jednak Calibra).Trochę danych technicznych:silnik 2x R32 (pomniejszony do R30 wałem korbowym)12szt kutych korobowodów2 wyważone dynamicznie wały korbowe 2 x Turbo GT45 (z potencjiałem na ok 1000koni)12x wtryskiwacze 1600ccm boscha2x pompa 044 (docelowo 4x)zawieszenie tył custom od podstawzawieszenie przód w sumie seria zmodyfikowanasterowanie silnikami 2x EMU.
by
fiozo
Pojemność zmniejszona wałem, tzn, że wał siedzi teraz wyżej? Bo inaczej nie mogę sobie tego wyobrazić, a brzmi ciekawie.
OdpowiedzMniejsze wykorbienie wału. Jak wał powędrowałby wyżej, to stopień sprężania by się podniósł, pojemność dalej była by ta sama.
Odpowiedz@Alchemik: Fakt, ciężko było już z myśleniem o tej godzinie :) Zmniejszone wykorbienie daje tez mniejszy stopień sprężania co jest niezbędne przy turbo, szczególnie dużym, wszystko jasne :)
OdpowiedzNo ale niestety na hamowni nie wyszło im 1400 tylko jakos tak kolo 1230. Chyba że są dwie takie :P
Odpowiedz@Subaromaniak: Ale nie udało się poprawnie zmierzyć auta. 1230 to, to co udało się zmierzyć naraz. Suma mocy pojedynczo mierzonych mocy silników jest większa. Do hamowni będą jeszcze podobno robione podejścia. Auto ma być na 1/4 mili i dla właścicieli bardziej czas się liczy niż wykresy.
OdpowiedzW sensie że 2 emu siedzą pod maską i sterują silnikiem? *Ba dum, tss..*
Odpowiedz@Merit: 2 silniki = 2 sterowniki silnika (+ komunikacja między nimi)
Odpowiedz@Alchemik: dzięki, chociaż to był sarkazm ;)
Odpowiedz