@matiqq: Opony akurat są typu run flat do 670kg indeks prędkości Y (300km/h) prawdopodobnie pękła przez jakiś odłamek na drodze, bok wygląda jak wygląda bo musiałem kawałek na niej jeszcze podjechać do zajazdu.
@E30Tomas: Fajnie ze ktoś wreszcie zapytał :) Auto to Audi A6 3.0 TDi. Jechałem w ciągu 4-5 aut wszyscy około 160 po czym A3 przede mna ustapiło mi miejsca ale widziałem że zaraz przed sobą będzie miało kolejne auto, więc po to żeby pan z A3 nie musiał hamować przyspieszyłem wtedy usłyszałem dźwięk taki jak przy przejechaniu łączenia mostu na autostradzie, następnie wróciłem do prędkości 160 i zonk, komunikat że zawieszenie weszło w tryb awaryjny (pierwsza myśl że coś z poduszką zawieszenia) długo nie myśląc jade do pierwszego zjazdu puszczając kierownice aby zobaczyć czy auto ściąga na którąś ze stron, wyczułem minimalne ściąganie w prawo ale to tak małe że niektóre auta mogłby pozazdrościć takiego ściągania :) Wyszedłem z auta patrze na poziom zawieszenia wszystko ok, ide z prawej strony auta i widze lewa tylna opona walnięta.
@gaweleek: w audi faktycznie wszystkie systemy bezpieczeństwa działają perfekcyjnie a nie w innych markach,systemów ze nie idzie się połapać a nawet abs się nie potrafi ogarnąć przy hamowaniu w zimie
Się nie dziwię. Taki "balon" to i w końcu pękła :D Miałeś szczęście. Czytając to co napisałeś w ogóle się nie spodziewałeś co tak naprawdę się wydarzyło :)
Widać, że opona sama w sobie spełniła swoje zadanie po pęknięciu, a ludzie nie piszcie, że opna to gówno itd. no cóż nic nie jest wieczne i wszystko może mieć mały defekt albo po prostu trafić na np. jakiś ostry przedmiot na drodze, ważne, że nic się nie stało kierowcy :). A pisanie że to naleśnik i wogóle to bezsens bo widzę są tu tacy co twierdzą, że najlepsza opona to ta co np ma 65 profil, a taka prawda że taka opona szybciej może nie wytrzymać ,,presji" :)
...witaj w śród żywych ;)
OdpowiedzJaki to model opony?
Odpowiedz@Doro: Continental Sportcontact 3
Odpowiedz@gaweleek: nast. razem kup Goodyear Eagle F1 ;)
OdpowiedzGówno nie opona. Pękła ponieważ jest to opaska mega naciągnięta, jednak z drugiej strony tylko dzięki temu żyjesz (zrobił się naturalny Run Flat).
Odpowiedz@matiqq: Opony akurat są typu run flat do 670kg indeks prędkości Y (300km/h) prawdopodobnie pękła przez jakiś odłamek na drodze, bok wygląda jak wygląda bo musiałem kawałek na niej jeszcze podjechać do zajazdu.
OdpowiedzTakie naleśniki w Polsce to głupota.
Odpowiedz@Quanto: Też tak uważam, autem jezdżę po holandi i niemczech :)
Odpowiedzprzerażające... Jakie auto, która oś, jak się autko zachowało przy czymś takim?
Odpowiedz@E30Tomas: Fajnie ze ktoś wreszcie zapytał :) Auto to Audi A6 3.0 TDi. Jechałem w ciągu 4-5 aut wszyscy około 160 po czym A3 przede mna ustapiło mi miejsca ale widziałem że zaraz przed sobą będzie miało kolejne auto, więc po to żeby pan z A3 nie musiał hamować przyspieszyłem wtedy usłyszałem dźwięk taki jak przy przejechaniu łączenia mostu na autostradzie, następnie wróciłem do prędkości 160 i zonk, komunikat że zawieszenie weszło w tryb awaryjny (pierwsza myśl że coś z poduszką zawieszenia) długo nie myśląc jade do pierwszego zjazdu puszczając kierownice aby zobaczyć czy auto ściąga na którąś ze stron, wyczułem minimalne ściąganie w prawo ale to tak małe że niektóre auta mogłby pozazdrościć takiego ściągania :) Wyszedłem z auta patrze na poziom zawieszenia wszystko ok, ide z prawej strony auta i widze lewa tylna opona walnięta.
Odpowiedz@gaweleek: no tylko pogratulować niemieckim inżynierom, auta i opon... Wydaje mi się, że gdyby to był przód, to mogłoby się źle skończyć...
Odpowiedz@gaweleek: w audi faktycznie wszystkie systemy bezpieczeństwa działają perfekcyjnie a nie w innych markach,systemów ze nie idzie się połapać a nawet abs się nie potrafi ogarnąć przy hamowaniu w zimie
Odpowiedz@pgd1: Sam jestem fanem Audi ale nie zapominajmy o BMW, Mercedesie i niekwestionowanym liderze bezpieczeństwa czyli Volvo.
Odpowiedzwynik braku amortyzacji? !
OdpowiedzSię nie dziwię. Taki "balon" to i w końcu pękła :D Miałeś szczęście. Czytając to co napisałeś w ogóle się nie spodziewałeś co tak naprawdę się wydarzyło :)
Odpowiedz@Kaczogrod758: Dokładnie! Prawdopodobnie gdyby nie komunikat zawieszenia zatrzymałbym się dopiero w momencie tarcia felgi o asfalt :)
OdpowiedzWidać, że opona sama w sobie spełniła swoje zadanie po pęknięciu, a ludzie nie piszcie, że opna to gówno itd. no cóż nic nie jest wieczne i wszystko może mieć mały defekt albo po prostu trafić na np. jakiś ostry przedmiot na drodze, ważne, że nic się nie stało kierowcy :). A pisanie że to naleśnik i wogóle to bezsens bo widzę są tu tacy co twierdzą, że najlepsza opona to ta co np ma 65 profil, a taka prawda że taka opona szybciej może nie wytrzymać ,,presji" :)
OdpowiedzGdyby to była opona z profilem 65 prawdopodobie już ktoś za mnie musiałby wrzucać materiał na sadistica
Odpowiedz