Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation

MotoKiller.pl

Pokaż menu
Szukaj

Audi A4 B5 1.8T quattro

Planuje kupić sobie taki samochód. Chciałbym poradzić się was czy to jest dobry pomysł(pierwszy samochód dla 18-latka).
by Kuligon
Zobacz następny
Dodaj nowy komentarz
avatar Binar94
0 0

jako pierwsze auto nie zbyt dobra decyzja, chyba że Cie stać na utrzymanie go ( jak dbasz tak masz ). miałem takie same tylko w automacie i zagazowane, jak dla mnie to auto bardziej na autostradę niż jazda wokół komina. cześć jest masa wiec cenowo coś zawsze sie znajdzie. jedynie cema zawieszenia to 1200+/- ale starcza nia minimum 2lata wiec da sie wytrzymać.

Odpowiedz
avatar zaza227d
1 1

Bardzo dobry, ale będziesz musiał troszkę poszukać aby znaleźć w dobrym stanie bo to już dość stare, popularne auto i zdarzają się zaniedbane. Co do silnika, jeśli benzyna to min 1.8 (mniejszym niema czym jechać). Diesel, jedynie TDI , 110 KM? Nie powiem jest już czym poszaleć, ale jeśli nie chcesz zaraz narzekać, że autko nie chce jechać ponad 140, bo łopatki się "zapiekły" (również trzeba na to patrzeć) to wybierz 90 KM do tej paki troszkę mało, ale uwierz jak na pierwsze autko w zupełności wystarczy, aby się wyszaleć i oczywiście różnice w cenie możesz wykorzystać na lepsze wyposażenie.

Odpowiedz
avatar Maniu
1 1

Zależy za ile chcesz kupić i ile masz odłożone na ewentualne naprawy. Na zadbanego polifta w takim zestawieniu trzeba mieć minimum 10tys. Miałem, tzn. mam b5 aktualnie niestety po kolizji...tylko że z poczciwym, prawie że bezobsługowym ADR-em, czyli wolnossące 1.8 125KM. Musiałem zrobić przy nim kilka rzeczy, ale tylko dlatego, że to była "okazja", kupiłem dużo taniej niż średnia cena rynkowa. Części nie są drogie, wystarczy inwestować w oryginalne podzespoły, wtedy nie będzie problemu. Ogólnie komfortowy samochód, wybrałeś rozwojowy silnik, w przyszłości mógłbyś zrobić program, wymienić wtryski/turbo/icka itd. i wystroić to np. na +200KM, także warto.

Odpowiedz
avatar pgd1
-1 1

witam mysle ze na pierwsze auto troche ze zbyt wysokiej polki radzilbym golfa 3 1.9tdi 110km tyle mocy w tym aucie robi naprawde robote,i wez pod uwage to ze 1.9 to badz co badz silnik nie do zaj3bania,czesci mozna naprawde taniutko kupic bo nie oszukujmy sie hamulce turbo i inne troche na poczatku dostana po dupie i badz nastawiony na ewentualna naprawe.jeli faktycznie zdecydujesz sie na te audi to bez gazu,zawieszenie uszanuj bo 1.8t quatro daje naprawde duzo frajdy a prowadzenie bez porownania do samochodow duzo nowszych i wyzszej klasy,z gory przepraszam za skladnie interpunkcje i wgl ze to tak biegu napisalem ps.bierz golfa bo jakbym mial znow stawac przed wyborem pierwszego auta,bez zawachania bralbym golfa ps.nie jezdze golfem

Odpowiedz
avatar kartonito
0 0

@pgd1: 1.8T bardzo dobrze sobie radzi z gazem, koszty utrzymania będą podobne do 1.9TDI a przyjemność z jazdy, komfort, osiągi, prestiż, bezpieczeństwo (czterołap) na wyższym poziomie.

Odpowiedz
avatar RXE
0 0

Przyłacze sie do postu kolegi by nie spamowac 1.8 150 koni (turbina?) quattro automat tiptronik 1999rok na co zwrócić uwage przy kupnie, co sadzicie o skrzyni i niestety autko jest zagazowane, jak waszym zdaniem ten silnik trawi lpg ? Ilu biegowa ta skrzynia wo gole? Rozrzad na łańcuszku czy pasku? Na co zwrócić uwagę w kwestii napędów?

Odpowiedz
avatar ziomo51
0 0

Zastanów się po pierwsze czy chcesz automat bo dużo stracisz na frajdzie z jazdy nie ma to jak manual. Na co zwracać uwagę w Polscę to radzę na wszystko chyba że masz egzemplarz na obcych blachach wiekszośc b5 jest w polsce po przerzyciach sprawdzaj czy są oryginalne szyby to świadczy o ewentualnej kolizji sprawdź podłużnice najlepiej weź ze sobą kogos kto ma kompa i sprawdzi Ci kompresję oraz turbo i licz się z tym że na dzień dobry trzeba wymienić wszystkie filtry płyny oraz rozrząd gdyz jest na pasku a nie wiadomo ile wczesniej był wymieniany a skutki później są kosztowne. Nie spodziewaj się też że znajdziesz perełkę bo w każdym samochodzie zawsze jest coś. Zależy jaki gaz i czy nie był zakładany w stodole różnie z tym bywa jedni chwalą inni narzekają sam osobiście odradzam gaz silniki audi słabo go znoszą. Skrzynia 5 sprawdzaj czy nie szarpie przy zmianie biegów + tiptronic oraz czy nie chałasuje przy jeździe. Napęd quattro sprawdzaj czy przeguby nie chałasuja przy skręcaniu i nagłym ruszeniu oraz czy nie poci się tylni dyferencjał.

Odpowiedz
avatar RXE
0 0

@ziomo51: Dzieki za wyczerpujaca odpowiedz :) zwracam uwage wlasnie na automat dlatego ze przy moim ADHD automatem jezdze owiele spokojnien dochodze do takiego wniosku na przykladzie sprintera jezdizlem automatem i manualem silnik ten sam i w automacie owiele delikatniej ruszam i nie mam szalu podczas prowadzenia :) Poczytalem na forach ze te audi jest dosc male w sroku co mnie nie pokoi gdyz w lagunie 1 mialem troche malo miejsca i koplanami tarlem o kierownice ale w wiekszosci aut mam tak samo niestety jesli ktos mial by pomysl na cos lepszego niz to aududi w granicach 15 tys. prosze pisac bd wdzieczny :)

Odpowiedz
avatar ziomo51
0 0

@RXE: w takich granicach celuj w audi a6 c5, w środku jest dość dużo miejsca :)

Odpowiedz
avatar RXE
0 0

@ziomo51: dzięki w Poniedziałek/wtorek jade je obejrzeć jeśli bd miał tyle miejsca co w lagunie jedynce to ok da sie przeżyć jesli nie to zerknę jeszcze mercedesa ml lub od kolegi odkupie leksa ls 400 bo to jest salon na kolkach :)

Odpowiedz
avatar Folley96
1 1

JAk najbardziej jeśli masz kase na jakieś naprawy, samochód świetny, na zdjęciu wygląda mega, dobre koło wcale nie potrzeba gleby :)

Odpowiedz
avatar Slawus0117
1 1

Polecam autko sam takie posiadam z manualną skrzynią i daje dużo radości z jazdy. Jeśli chodzi o koszty utrzymania to wielo wachacz niestety trochę to kosztuje i moim zdaniem jak wymieniać to tylko Lemforder (50 tyś km gwarantowane)albo oryginał (strasznie drogi)reszta to pół środki, chyba ze chcesz robić na najtańszych i wymienia co rok lub dwa zależy ile jeździsz. Druga sprawa z tyłu też jest podobne rozwiązanie tylko że są tuleje i koszt ich około 1500 też z Lemforda 9 na jedną strone. Polecam poliuretany są trwalsze i twardsze a koszt niecałe 700zł, jestem z nich zadowolony auto pewniej się prowadzi kosztem komfortu. Wiadomo o turbo trzeba dbać jak w każdym aucie które go ma, jak padnie tez koszt. Napęd trzeba sprawdzić czy wszystkie koła zabierają czy nie ma wycieków gdzieś, nie hałasuje. Wymiana rozrządu do tanich też nie należy około 900zł z robotą. A silniki lpg dobrze znoszą są wytrzymałe i mają porządną konstrukcje oraz są rozwojowe. Myślę że Cię nie zniechęciłem bo autkiem strasznie się fajnie jeździ i ta przyczepność, w zimie niema problemu, silnik rewelacja! TDiki mogą się schować i mają na noc...

Odpowiedz
avatar SajgonVAG
0 0

Jeśli masz pieniądze...to jak najbardziej. Pamiętaj tylko, że w tych audi jest coś takiego jak np. dwumas. Za wymianę takiego ustrojstwa trzeba liczyć ok. 2tyś. Nie chcę Cię zniechęcić, po prostu piszę jak jest. Nie sztuka kupić auto, ale sztuką jest je utrzymać ;) Także jeśli masz kase/znasz naprawdę zadbany model, to bierz. Powodzenia w szukaniu :D

Odpowiedz
avatar Kuligon
0 0

@SajgonVAG: Wiem co to jest dwumas, rodzice mają Touran 1.9TDI i przyszedł czas na wymianę, wiem ile to ustrojstwo kosztuje. Zawsze można zastąpić go jednomasą, co prawda spadnie komfort jazdy ale będzie do końca żywotności

Odpowiedz
Udostępnij