Lusterka nie mają tutaj żadnego znaczenia.
Przepisy są takie, że felga nie mogą wystawać poza nadkole. Może być na równi, ale nie może wystawać.
W innym wypadku zabiorą dowód i pozostanie Ci albo zmienić felgi, albo rozklepać nadkola :)
Ewentualnie przejść lewy przegląd :P
Tak a propo, dla mnie ten przepis jest idiotyczny, bo co to komu przeszkadza że koła wystają? Policja ma straszną jazdę na tym punkcie i szkodzi jak i kiedy tylko się da...
Na tegorocznym zlocie VAG Nysa byli na tyle bezczelni, że ustawili się pod bramą wjazdową i pozabierali dowody tym, u których felgi wystawały. Dacie wiarę?
@ManieK: Myślę że poniekąd ma to związek z tym że kiedy wystaje poza nadkole to można "zaczepić" o takie koła i spowodować zagrożenie wypadkiem na skutek niekontrolowanego odbicia się auta. Wiecie coś w stylu styku bolidów że nagle jeden bądź oba rozlatują się na boki.
@ManieK: Masz racje z tym sprawdzaniem przed VAG widziałem jak zatrzymali dwóch Passata i Golfa V i w tym Golfie wystawały alu. To już jest bezczelność ustawić się akurat w takim miejscu.
@Kaczogrod758: Faktycznie, być może masz rację :P
Ale jeśli już ktoś jeździ takim samochodem, to wierz mi albo nie, na pewno uważa żeby o nic nie zahaczyć ;) . Bo felgi w takim samochodzie to podstawa, a nikt nie lubi mieć zwichrowanych rantów :P
@ManieK: dajmy taki przykład, idzie sobie dziewczynka po chodniku i ma takie sznurki przy kurtce i nagle taki sznurek zaczepia się o twoją felgę i wciąga dziewczynkę pod auto
niby przepis wydaje się idiotyczny lecz po dalszym przeanalizowaniu wychodzi na to że służy bezpieczeństwu :)
@RX_Love: W sumie to chodzi nie o tyle taką sytuację jak podajesz :) Akuratnie w tym przypadku chodzi o to, że w takim samochodzie jest większa szansa na to, że spod opony wywali Ci głupi kamyk i walnie w szybę innego samochodu. I w sumie to chyba tylko o to chodzi.
Sam szukałem kiedyś informacji na ten temat. Jedyne, co udało mi się znaleźć:
Rozdział 2: Pojazdy samochodowe i przyczepy przeznaczone do łączenia z tymi pojazdami
§ 10. 1. Pojazd samochodowy powinien być wyposażony:
[...]
9) w błotniki lub inne elementy nadwozia lub podwozia, o szerokoci nie mniejszej niż szerokość opony, (...); ponadto błotniki samochodów osobowych i motocykli, przy masie własnej pojazdu, powinny odpowiadać następującym warunkom:
a) kąt opasania koła przez błotnik powinien być taki, aby obejmował co najmniej z przodu 30° i z tyłu 50° od pionowej płaszczyzny przechodzącej przez oś koła,
b) odległość między zewnętrzną krawędzią błotnika a osią koła w wymaganym kącie opasania nie może być większa niż dwukrotna wartość statycznego promienia opony,
c) najniższy punkt przecięcia tylnej krawędzi błotnika lub innego elementu pełniącego jego funkcję w płaszczyĽnie symetrii opony nie może znajdować się wyżej niż 150 mm ponad poziomą płaszczyzną przechodzącą przez oś koła;
Więc w zasadzie, jest to kwestia sporna... Szerokość opony mierzy się jako szerokość czoła bieżnika...
generalnie od razu nasuwa mi sie sytuacja polskiej policji, która zakupiła tabor alfa romeo 159 o ile dobrze pamietam, którym to koła wystawały ciut poza obrys auta i stały przez rok nieuzywane, zanim zostały ogarniete
@HCseeker: Podobnież stosowali podmianki felg zimowych które to były stalowe + kołpaki a jak wiadomo 159 nie posiada w ofercie nawet w najbiedniejszej wersji kół stalowych :)
Nie może wgl wystawać ;) jak już to równo z obrysem ewentualnie delikatnie poszerz nadkola czy coś jest trochę sposobów na to
Odpowiedzw ogóle nie może. w sumie nic nie może wystawać poza obrys samochodu bo nie przejdzie przeglądu albo policja zabierze dowód
Odpowiedz@jonkiszz: lusterka nie wystaja za obrys auta ?
Odpowiedz@pawe19922: Lusterka są integralną częścią samochodu i nie bierze się ich pod uwagę przy obrysie.
Odpowiedzdokladnie jak nizej :) dopasuj ET
OdpowiedzOdpowiedź na pytanie kolegi jest taka: Felga może wystawac poza obrys auta nawet i z 10 cm, ale zgodnie z prawem ruchu drogowego nie jest to legalne:)
OdpowiedzLusterka nie mają tutaj żadnego znaczenia. Przepisy są takie, że felga nie mogą wystawać poza nadkole. Może być na równi, ale nie może wystawać. W innym wypadku zabiorą dowód i pozostanie Ci albo zmienić felgi, albo rozklepać nadkola :) Ewentualnie przejść lewy przegląd :P Tak a propo, dla mnie ten przepis jest idiotyczny, bo co to komu przeszkadza że koła wystają? Policja ma straszną jazdę na tym punkcie i szkodzi jak i kiedy tylko się da... Na tegorocznym zlocie VAG Nysa byli na tyle bezczelni, że ustawili się pod bramą wjazdową i pozabierali dowody tym, u których felgi wystawały. Dacie wiarę?
Odpowiedz@ManieK: Myślę że poniekąd ma to związek z tym że kiedy wystaje poza nadkole to można "zaczepić" o takie koła i spowodować zagrożenie wypadkiem na skutek niekontrolowanego odbicia się auta. Wiecie coś w stylu styku bolidów że nagle jeden bądź oba rozlatują się na boki.
Odpowiedz@ManieK: Masz racje z tym sprawdzaniem przed VAG widziałem jak zatrzymali dwóch Passata i Golfa V i w tym Golfie wystawały alu. To już jest bezczelność ustawić się akurat w takim miejscu.
Odpowiedz@Kaczogrod758: Faktycznie, być może masz rację :P Ale jeśli już ktoś jeździ takim samochodem, to wierz mi albo nie, na pewno uważa żeby o nic nie zahaczyć ;) . Bo felgi w takim samochodzie to podstawa, a nikt nie lubi mieć zwichrowanych rantów :P
Odpowiedz@ManieK: dajmy taki przykład, idzie sobie dziewczynka po chodniku i ma takie sznurki przy kurtce i nagle taki sznurek zaczepia się o twoją felgę i wciąga dziewczynkę pod auto niby przepis wydaje się idiotyczny lecz po dalszym przeanalizowaniu wychodzi na to że służy bezpieczeństwu :)
Odpowiedz@RX_Love: W sumie to chodzi nie o tyle taką sytuację jak podajesz :) Akuratnie w tym przypadku chodzi o to, że w takim samochodzie jest większa szansa na to, że spod opony wywali Ci głupi kamyk i walnie w szybę innego samochodu. I w sumie to chyba tylko o to chodzi.
Odpowiedz@ManieK: mylisz się może wystawać 1 cm.
Odpowiedz@ManieK: Właściciel będzie uważał i w to wierze ale wszyscy inni już niekoniecznie ;)
Odpowiedz@nickoo: nie moze
OdpowiedzSam szukałem kiedyś informacji na ten temat. Jedyne, co udało mi się znaleźć: Rozdział 2: Pojazdy samochodowe i przyczepy przeznaczone do łączenia z tymi pojazdami § 10. 1. Pojazd samochodowy powinien być wyposażony: [...] 9) w błotniki lub inne elementy nadwozia lub podwozia, o szerokoci nie mniejszej niż szerokość opony, (...); ponadto błotniki samochodów osobowych i motocykli, przy masie własnej pojazdu, powinny odpowiadać następującym warunkom: a) kąt opasania koła przez błotnik powinien być taki, aby obejmował co najmniej z przodu 30° i z tyłu 50° od pionowej płaszczyzny przechodzącej przez oś koła, b) odległość między zewnętrzną krawędzią błotnika a osią koła w wymaganym kącie opasania nie może być większa niż dwukrotna wartość statycznego promienia opony, c) najniższy punkt przecięcia tylnej krawędzi błotnika lub innego elementu pełniącego jego funkcję w płaszczyĽnie symetrii opony nie może znajdować się wyżej niż 150 mm ponad poziomą płaszczyzną przechodzącą przez oś koła; Więc w zasadzie, jest to kwestia sporna... Szerokość opony mierzy się jako szerokość czoła bieżnika...
Odpowiedzgeneralnie od razu nasuwa mi sie sytuacja polskiej policji, która zakupiła tabor alfa romeo 159 o ile dobrze pamietam, którym to koła wystawały ciut poza obrys auta i stały przez rok nieuzywane, zanim zostały ogarniete
Odpowiedz@HCseeker: Podobnież stosowali podmianki felg zimowych które to były stalowe + kołpaki a jak wiadomo 159 nie posiada w ofercie nawet w najbiedniejszej wersji kół stalowych :)
Odpowiedz