Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation

MotoKiller.pl

Pokaż menu
Szukaj

Toyota 2000GT

Jeśli ktoś mówi: 'stary supersamochód' to większość ludzi ma przed oczami 250GTO, 911 czy Miure, ja natomiast widzę wtedy tego japońskiego ekscentryka, bardzo ciekawy, lecz prawie całkiem zapomniany model. Ostatnio w motoryzacyjnej części internetu, głośno było o rozbitym 300sl, 'chwilę' później to samo przytrafia się unikatowemu 2000GT. A że wielu dzięki temu smutnemu newsowi dopiero poznała ten samochód, to teraz czas na bardziej szczegółowe dane niż rok produkcji i zdjęcie zmasakrowanej przez drzewo Toyoty:Toyota 2000GT - dwumiejscowy sportowy samochód osobowy produkowany przez japońską firmę Toyota w latach 1967–1970. Dostępny jako 2-drzwiowe coupé. Do napędu użyto benzynowego silnika R6 o pojemności dwóch litrów zasilanego przez trzy gaźniki. Generował on moc maksymalną 152 KM (112 kW) przy 6600 obr/min oraz moment obrotowy równy 175 Nm przy 5000 obr/min. Napęd przenoszony był na oś tylną za pośrednictwem 5-biegowej manualnej bądź 3-biegowej automatycznej skrzyni biegów. Prędkość maksymalna samochodu wynosiła 220 km/h, zaś przyspieszenie 0-100 km/h zajmowało 8,4 s. Powstało 337 egzemplarzy modeluWymiaryDługość 4176 mmSzerokość 1600 mmWysokość 1161 mmRozstaw osi 2329 mmMasa własna 1125 kg SilnikR6 2,0 l (1988 cm³), 2 zawory na cylinder, DOHCUkład zasilania: trzy gaźnikiŚrednica cylindra × skok tłoka: 75,00 mm × 75,00 mmStopień sprężania: 8,4:1Moc maksymalna: 152 KM (112 kW) przy 6600 obr/minMaksymalny moment obrotowy: 175 N•m przy 5000 obr/minOsiągi[edytuj | edytuj kod]Przyspieszenie 0-100 km/h: 8,4 sCzas przejazdu pierwszych 400 m: 15,9 sPrędkość maksymalna: 220 km/hJeden z 337 wyprodukowanych egzemplarzy znajduje się w japońskim muzeum motoryzacji, Toyota Automobile Museum Nagoya.
by Spoon8
Zobacz następny
Dodaj nowy komentarz
Udostępnij