Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation

MotoKiller.pl

Pokaż menu
Szukaj

Rozrząd Desmodromiczny

Ciekawe rozwiązanie, gdzie zamykany zawór był nie przez wszechobecną sprężynę, a krzywkę. Co najlepsze: eliminuje straty związane z pokonaniem siły działania sprężyny (btw. przy np. 5000 obr./ min. to bardzo duża siła).
by szopen
Zobacz następny
Dodaj nowy komentarz
avatar szopen
0 0

Niedopisałem: sprężyna ma bezwładność, gdzie przy wielkich prędkościach obrotowych może nie domykać zaworów. Najskuteczniejsze i najciekawsze wydaje się być rozwiązanie Mercedesa z 1954. Dziś stosowane przez Ducati.

Odpowiedz
avatar slivex
0 0

fajne rozwiązanie, tzn wiedziałem o nim od dawna i tak samo długo zastanwiam sie poco to robia, koszt produkcji i poziom komplikacji sa znaczne, a przeciez cały świat radzi sobie z rozrządem ze sprężynkami

Odpowiedz
avatar Tomson2244
1 1

@slivex: W normalnych silnikach radzą sobie zwykłe sprężyny, ale tam gdzie sa osiągane bardzo duże prędkości obrotowe to już nie bardzo. Kolega wyżej napisał dlaczego. Ale również są stosowane zamiast zwykłych sprężyn "sprężyny" gazowe. Wydaje mi się że są one stosowane w F1.

Odpowiedz
avatar slivex
0 0

@Tomson2244: w silnikach motocyklowych są stosowane konwencjonalne sprężynki i jakos nie ma problemy z czasem ich reakcji nawet do 15-16 tysięcy obrotow na minute, rozumiem że desmo jest lepsze ale tak na prawde nie jest potrzebne

Odpowiedz
avatar Tomson2244
0 0

@slivex: No dobra ale pomyśl ile energii jest traconej na otwieranie takich zaworów.

Odpowiedz
avatar szopen
0 0

@Tomson2244: exactly ;) Im szybciej poruszają się zawory, tym potrzeba większej energii aby pokonać siły tarcia i sprężyny. Jak podskoczysz na stopach i wylądujesz, to nie ważysz przez ten moment, tyle co na początku. Analogicznie ze sprężyną: wysokie obroty = wysoki opór.

Odpowiedz
Udostępnij